Citat:
Alla pratar om SEO, men hur skulle det vara om du kunde mjölka ur mer av befintliga kunder? Testat med nyhetsbrev? Testat med marketing automation? Har startat en webbshop, som säljer redskap och tillbehör för bakning. Den är byggd på Shopify plattform, som är en av de största i gemet, kanske den största. Skyltar inte här, med vilken sida det är. Det känns inte bra.
Nu till problemen.
Jag har försökt att sälja, som företag på blocket, men dom har inte ens hört av sig.
Gör en del annonser på Facebook. Några hundra kr varje gång.
Är med i ett par Facebook grupper, men där kan jag inte göra reklam rakt av utan mer skriva och visa vad jag gör med alla redskap.
Ska testa Tradera nästa vecka
Det finns säkert fler saker jag kan göra och testa, men jag börjar bli osäker och tappa modet och pengarna börjar tryta också. Frågan är vad som ger bäst valuta för pengarna. Jag törs inte köra på med kampanj efter kampanj utan att få in pengar och utan att veta att det är en bra metod, som funkar.
Framför allt är frågan, vem eller vilken typ av person, organisation eller företag skulle kunna hjälpa mig med marknadsföringen. Att reda ut vad som är bra att göra och vad, som troligen inte har, så mycket effekt.
Konkreta råd, tipps och egna erfarenheter av er FBare tas också tacksamt emot
Nu till problemen.
- Butiken är svår att hitta på Google. Har letat bland de första 10 sidorna, på lämligt sökord och inte hittat den
- Trafiken är liten. Någon eller några enstaka per dag
- Någon kund per vecka i genomsnitt
Jag har försökt att sälja, som företag på blocket, men dom har inte ens hört av sig.
Gör en del annonser på Facebook. Några hundra kr varje gång.
Är med i ett par Facebook grupper, men där kan jag inte göra reklam rakt av utan mer skriva och visa vad jag gör med alla redskap.
Ska testa Tradera nästa vecka
Det finns säkert fler saker jag kan göra och testa, men jag börjar bli osäker och tappa modet och pengarna börjar tryta också. Frågan är vad som ger bäst valuta för pengarna. Jag törs inte köra på med kampanj efter kampanj utan att få in pengar och utan att veta att det är en bra metod, som funkar.
Framför allt är frågan, vem eller vilken typ av person, organisation eller företag skulle kunna hjälpa mig med marknadsföringen. Att reda ut vad som är bra att göra och vad, som troligen inte har, så mycket effekt.
Konkreta råd, tipps och egna erfarenheter av er FBare tas också tacksamt emot
Det absolut bästa du kan göra är nog att starta en blogg och skriva in dina produkter i brödtext. Sök på content marketing..Då får du Seo, material till nyhetsbrev och stärker ditt varumärke.