Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Behöver inte vara nån från Storbritannien.
Det skulle kunna vara nån från Indien likväl.
Nu följer jag inte epidemin sådär speciellt noga mera, och definitivt inte i Sverige, men beroende på hur tidsaspekten för "Delta i värmland" ser ut så kan den bra ha kommit från Finland. Vi har haft ett par kluster, varav ett fick sin början vid en första maj lunch.
Tyvärr också ett antal dödsfall, och sjukhusinläggningar, också av folk som var vaccinerade (1 dödsfall hade fått bägge doserna). Orsaken till detta är antagligen främst att smittan letade sig in på ett par sjukhusavdelningar, och många av de drabbade (men inte alla) var av hög ålder och allmänt sköra.
När jag nu en gång postar så kan jag ju passa på att fråga: vad är/var det för strul med Sveriges statistik?
Numera så följer jag som sagt pandemin mera lätt, och Sveriges agerande i det närmaste inte alls, men jag märkte att Sveriges siffror lyst tomma för veckorna 20-21 i olika sammanhang, både i finsk rapportering och på diverse internationella sajter.
Vem har klantat sig, vad är förklaringen, varför är Sveriges väg, som vanligt, egentligen den bästa?