2021-06-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Skall bli spännande, ännu en gång kommer jag att ta fram popcornen, sätta mig tillrätta och följa denna spännande underhållning. Vid de tidigare tillfällena som MAGA sekten gått till domstolarna så har de ju inte slutat så väl.

Dessutom, och detta tycker jag med hela mitt hjärta, det är fantastiskt bra om Ninjorna försöker få detta prövat rättsligt.

Dom kommer nämligen flera saker att hända:

1 Först gör man en preliminär bedömning om brott kan anses ha förekommit och om man tror detta…

2 Så inleds en förundersökning som om man fortsatt antar att brott har begåtts…

3 Överlämnas denna till åklagaren….

4. Åklagaren måste med stor säkerhet kunna tro att han kan få fällande dom, annars får han inte ta ärendet till domstol…

5 Vid domstolsförhandlingarna prövas bevisen…

6 Och framförallt, vid en rättegång får motparten, både lägga fram sina egna bevis samt rikta kritik mot de ev. bevis som läggs fram i domstolen…

7 Slutligen måste ju en dom falla till nackdel för MCED och/eller Joe Biden/Demokraterna…

8 Om en dom skulle falla till fördel för Sushi Ninjas och nackdel för MCED/Joe Biden/Demokraterna så kommer detta naturligtvis att överklagas hela vägen…

9 En dom i en underliggande rättsinstans kan då också vändas i den högre rätten…

10 Först om ingenting stoppar ärendet i punkterna 1-9 så kommer en dom att fastställas och personer kommer att dömas.

Jag kan garantera dig Nixter, det finns inte en snöbolls chans i helvetet, att en anmälan om brott mot vallagarna (som det ju måste bli frågan om) eller annan tillämplig lagstiftning kommer att ta sig hela vägen till punkt 10 ovan. Ärendet, om något sådant läggs fram, kommer att kastas ut långt tidigare. Mitt stalltips är att det inte tar sig förbi ettan.

Det finns dessutom nämligen också i USA lagar som motsvarar de svenska gällande Falsk angivelse (15 kap. 6 P brottsbalken) och falsk tillvitelse (15 Kap. 7 P BrB). Alltså inlämnar man en falsk anklagelse så kan man själv dömmas till brott. På samma sätt som man också kan dömas till brott, om man i domstol antigen vittnar falskt eller som advokat/åklagare argumenterar över saker som man vet inte stämmer.

Det var därför Runkar-Rudy et al, var väldigt noggranna att aldrig hävda valfusk i de rättsfall de drev.

I stället hävdade Rudy; ”This is not a fraud case” när han stod inför domaren i Pennsylvania bl.a.

Nixter & co fattar över huvud taget inte att rättsskipning och juridisk granskning är en professionell verksamhet, med regelverk, bestämda rutiner, lagtexter och överklaganden osv. De föreställer sig att nån John Wayne-advokat står och dramatiskt viftar med ett papper eller spelar upp ett band i rättssalen, med en min som signalerar "This is the Smoking Gun, Fellas!" och att detta plötsligt kastar omkull hela Biden-administrationen och gör Trump till enväldig kejsare.

Det var ju också den bild som Sidney Powell projicerade under sina beramade presskonferenser och hearings.
2021-06-12, 15:08
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
- Demokraterna fick gå till domare för att det skulle tillåtas observatörer på golvet för undersökningarna sker.

Hände inte något liknande efter själva valet? 🤔
Det var något med kikare och pizza-kartonger...

ps Kasta inte sten i glashus. ds
2021-06-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hände inte något liknande efter själva valet? 🤔
Det var något med kikare och pizza-kartonger...

ps Kasta inte sten i glashus. ds

Nej det gjorde det inte!

Det du pratade om gällande Pizza kartongerna handlar om att dessa sattes upp i fönster för att hindra insyn UTIFRÅN, där de stod en hoper människor och skrek; ” Stop the count” och i övrigt uppträdde hotfullt. De på insidan av lokalen oavsett parti, exempelvis observatörerna, hade inget hinder för att se vad som pågick.

Gällande kikarna så beslutades om ett avstånd mellan observatörerna och valräknarna, pga Covid. Huruvida detta avstånd sattes rätt eller inte kan diskuteras. Men det var samma regler för observatörerna för samtliga partier.

I exemplet med den nu pågående auditen, så försökte man hålla borta Demokraterna från lokalerna där auditen sker, medan man tillät Republikanska representanter i hela lokalen.

Jämför bara med de ständiga ”guidade turerna” med Republikaner som springer mer eller mindre fritt i lokalen.

Därmed har inte heller någon sten kastats i något glashus, utan snarare bomull mot en betongfastighet.

Edit: Dessutom var det valmyndigheten lydandes under Delstaten och dess lagstiftning som vidtog de åtgärder du klagar på. Inte som nu ett privat företag med kraftigt Bias till förmån för Republikanerna.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-12 kl. 16:04.
2021-06-12, 17:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Vilka positioner är dessa du pratar om? Berätta gärna vilka personer det är och i vilken ledande position dessa personer besitter.

Något säger mig att du inte har en aning för dessa existerar inte

Just i dessa möten kan du väl tänka Kevin McCarthy och nedåt.

Förstår att din värld håller på att trasas sönder nu när fusket kommer exponeras och 10-12 stater gör samma sak som Arizona.
2021-06-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Förstår att din värld håller på att trasas sönder nu när fusket kommer exponeras och 10-12 stater gör samma sak som Arizona.

Varför bara i 10-12 stater? I Frankfurtservern som du skrivit spaltmeter om tidigare i tråden, fanns ju bevis av Bibliska proportioner på att Trump vann alla stater. Är det inte lika bra att gå all in och visa på att han vann alla delstater nu när chansen ändå ges. För ni vet väl var servern är någonstans och har en plan på när ni skall ta fram den?
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-12 kl. 17:27.
2021-06-12, 17:21
Avslutad
Citat:

Ännu en fantasi från din sida. Otroligt att det ska vara så svårt för dig att åtminstone ha ett endaste rätt på snart 8 månader.

Har du några planer redan hur lång paus du ska ta på Nixter kontot efter att du strax inser att du har blivit rövknullad åter igen?
2021-06-12, 17:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Skall bli spännande, ännu en gång kommer jag att ta fram popcornen, sätta mig tillrätta och följa denna spännande underhållning. Vid de tidigare tillfällena som MAGA sekten gått till domstolarna så har de ju inte slutat så väl.

Dessutom, och detta tycker jag med hela mitt hjärta, det är fantastiskt bra om Ninjorna försöker få detta prövat rättsligt.

Då kommer nämligen flera saker att hända:

1 Först gör man en preliminär bedömning om brott kan anses ha förekommit och om man tror detta…

2 Så inleds en förundersökning som om man fortsatt antar att brott har begåtts…

3 Överlämnas denna till åklagaren….

4. Åklagaren måste med stor säkerhet kunna tro att han kan få fällande dom, annars får han inte ta ärendet till domstol…

5 Vid domstolsförhandlingarna prövas bevisen…

6 Och framförallt, vid en rättegång får motparten, både lägga fram sina egna bevis samt rikta kritik mot de ev. bevis som läggs fram i domstolen…

7 Slutligen måste ju en dom falla till nackdel för MCED och/eller Joe Biden/Demokraterna…

8 Om en dom skulle falla till fördel för Sushi Ninjas och nackdel för MCED/Joe Biden/Demokraterna så kommer detta naturligtvis att överklagas hela vägen…

9 En dom i en underliggande rättsinstans kan då också vändas i den högre rätten…

10 Först om ingenting stoppar ärendet i punkterna 1-9 så kommer en dom att fastställas och personer kommer att dömas.

Jag kan garantera dig Nixter, det finns inte en snöbolls chans i helvetet, att en anmälan om brott mot vallagarna (som det ju måste bli frågan om) eller annan tillämplig lagstiftning kommer att ta sig hela vägen till punkt 10 ovan. Ärendet, om något sådant läggs fram, kommer att kastas ut långt tidigare. Mitt stalltips är att det inte tar sig förbi ettan.

Det finns dessutom nämligen också i USA lagar som motsvarar de svenska gällande Falsk angivelse (15 kap. 6 P brottsbalken) och falsk tillvitelse (15 Kap. 7 P BrB). Alltså inlämnar man en falsk anklagelse så kan man själv dömmas till brott. På samma sätt som man också kan dömas till brott, om man i domstol antigen vittnar falskt eller som advokat/åklagare argumenterar över saker som man vet inte stämmer.

Det var därför Runkar-Rudy et al, var väldigt noggranna att aldrig hävda valfusk i de rättsfall de drev.

I stället hävdade Rudy; ”This is not a fraud case” när han stod inför domaren i Pennsylvania bl.a.

Kul du har precis gått från "Det finns inget fusk" till hur du tror processen kommer att genomföras.

Tack.
2021-06-12, 17:25
Medlem
Citat:

Jag gissar på följande scenario:
Inget substantiellt fusk som i systematisk utsträckning har gynnat Biden kommer att uppdagas.

Dock:
Cyber-ninjas, som ju är starkt biased till Trumps fördel (detta är allmän kännedom) och finansierade av diverse pro-trump-figurer, kommer känna sig nödgade att kasta ut lagom många vaga och obskyra halmstrån så att qanon-kulten och alla konspirationsteoriker får något att klamra sig fast vid. Det måste samtidigt vara något som inte hamnar i domstol, eller behöver bevisas konkret. Alltså kommer vi se ett uttalande i stil med:
"Vi kan inte med 100% säkerhet säga att Trump egentligen har vunnit valet, men vi har hittat en rad alarmerande svagheter och oegentligheter, vilket gör att vi rekommenderar andra stater att vidta liknande åtgärder."

Syftet har aldrig varit att hitta konkreta bevis - än mindre omkullkasta valresultatet (detta är varken deras uttryckliga intention eller deras juridiska möjlighet), utan bara att hålla finansiärer och donatorer på kroken medan Trump fortsätter mjölka dom på pengar.
2021-06-12, 17:29
Avslutad
Citat:
Kul du har precis gått från "Det finns inget fusk" till hur du tror processen kommer att genomföras.

Tack.

Det betyder ju inte i detta fallet att hen tror att valfusk har begåtts, utan endast förklarar för ett spån som dig hur en process skulle gå till.

Jag ser fram emot din långa paus från Nixter kontot strax men jag måste erkänna att det kommer kännas tomt för du bidrar ändå till en massa härliga skratt.
2021-06-12, 17:33
Medlem
Citat:

Tack.

Nej det har jag på intet sätt gjort. Jag svarar på ditt påstående att ärendet skall prövas av åklagare, för det var väl så du skrev. Själv är jag i grunden positiv till allt som prövas inför rätta. Det betyder nämligen att det som påstås, prövas i aktuellt lagrum. Detta ser jag som något som är bra och som om möjligt kan täppa till truten på er i sekten. Men f-n tro om ni i sekten kommer att acceptera ett för er negativt domslut.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-12 kl. 17:38.
2021-06-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Jag gissar på följande scenario:
Inget substantiellt fusk som i systematisk utsträckning har gynnat Biden kommer att uppdagas.

Dock:
Cyber-ninjas, som ju är starkt biased till Trumps fördel (detta är allmän kännedom) och finansierade av diverse pro-trump-figurer, kommer känna sig nödgade att kasta ut lagom många vaga och obskyra halmstrån så att qanon-kulten och alla konspirationsteoriker får något att klamra sig fast vid. Det måste samtidigt vara något som inte hamnar i domstol, eller behöver bevisas konkret. Alltså kommer vi se ett uttalande i stil med:
"Vi kan inte med 100% säkerhet säga att Trump egentligen har vunnit valet, men vi har hittat en rad alarmerande svagheter och oegentligheter, vilket gör att vi rekommenderar andra stater att vidta liknande åtgärder."

Syftet har aldrig varit att hitta konkreta bevis - än mindre omkullkasta valresultatet (detta är varken deras uttryckliga intention eller deras juridiska möjlighet), utan bara att hålla finansiärer och donatorer på kroken medan Trump fortsätter mjölka dom på pengar.

Kan inte annat än att applådera ditt inlägg, precis detta kan vi förvänta oss.
2021-06-12, 17:38
Medlem
Citat:

Tänk jag väntar fortfarande med spänning på de där anmälningarna i alla 350 countys att antalet röstande är fler än de röstregistrerade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in