2021-06-09, 00:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja men vad sött, och hur har du tänkt dig att Hassan ska komma bakom lås och bom om du inte betalar för det?
Ska du ordna det själv?

Du är rätt så dryg va?

Le lite sweetie.....
Citera
2021-06-09, 00:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Bara obegriplig för maktanalys-misbrukare. T o m en liten mus blir aggresiv när den är instängd i ett hörn. Det är inte det minsta relevant i ekvationen. Studerar man verkliga orsaker som psykisk ohälsa kommer givetvis också den verkliga boven i dramat och orsaken till dysfunktionella relationer fram i ljuset, kvinnan, och det går ju inte för sig.

Nu är ju inte kvinnan ensam orsak till dysfunktionella relationer som du vill göra gällande här. Av med offerkoftan!
Citera
2021-06-09, 09:34
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok, eftersom vissa tydligen har problem med välkänd statistik gällande dessa saker i Sverige.

Låt oss gå till det mest välrennommerade institutet för dessa saker i Sverige, de heter BRÅ.

Här ett citat från deras data gällande 2020 för "våld och misshandel".

"Vid misshandel mot kvinnor och flickor såväl som mot män och pojkar 2020 var majoriteten av de misstänkta män (76 % respektive 80 %)"

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-och-misshandel.html

Tillräckligt för dig för att du ska fatta att JA, män är rejält överrepresenterade?

Sen knallar vi till BRÅ och kollar misstänkte för sexbrott...och vad hittar vi där?

"Majoriteten av de som misstänktes för våldtäkt 2020 var män. Bland kvinnorna var 2 kvinnor per 100 000 invånare misstänkta för våldtäkt och bland männen var 104 män per 100 000 invånare misstänkta för våldtäkt"

"Under 2020 misstänktes 142 personer för oaktsam våldtäkt, varav 6 kvinnor och 136 män,"

"98 procent av de som misstänks för sexualbrott är män (2020)"

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Sen knallar vi till partnervåld...

Där hittar jag inget om kön på misstänkta. Men! jag hittar detta:

"För anmälda misshandelsbrott mot vuxna kvinnor 2020 var det vanligast (80 %) att brottet begicks av en för brottsoffret bekant person. För misshandel mot män var andelen brott som begicks av en bekant person 45 procent."

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html

Behöver du mer bevis för att män dominerar inom våld, sexbrott samt våld mot partner än detta?
Du svarar på en helt annan fråga, Merapi.
Och för det andra är Brå INTE längre en oproblematisk källa till fakta efter den kritik de fått för att ha varit politiskt styrda.

Världens största sammanställningar av våld i nära relationer visar att kvinnor oftare initierar våld än män.
Vilket är helt logiskt om man tänker på det temperament kvinnor visat upp genom världshistorien.
Hysteria kallades det förr.
Man trodde att man kunde operera bort det genom "hysterektomi".
Kolla upp det.
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-06-09 kl. 09:37.
Citera
2021-06-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du är rätt så dryg va?

Le lite sweetie.....

Förstår att du inte (heller) är 100% seriös, ok?
Citera
2021-06-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är ju inte kvinnan ensam orsak till dysfunktionella relationer som du vill göra gällande här. Av med offerkoftan!

Nej så extremt torde det inte vara, men feminismen vill lägga allt på mannen, alltid.
Citera
2021-06-09, 22:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Förstår att du inte (heller) är 100% seriös, ok?

👍 phew.... 🙂
Citera
2021-06-10, 14:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du svarar på en helt annan fråga, Merapi.
Och för det andra är Brå INTE längre en oproblematisk källa till fakta efter den kritik de fått för att ha varit politiskt styrda.

Världens största sammanställningar av våld i nära relationer visar att kvinnor oftare initierar våld än män.
Vilket är helt logiskt om man tänker på det temperament kvinnor visat upp genom världshistorien.
Hysteria kallades det förr.
Man trodde att man kunde operera bort det genom "hysterektomi".
Kolla upp det.

Du kan ju för fan inte vara en riktig man! Detta eviga gnäll om kvinnors våld mot män är så ynkligt.

Och humör som kvinnor visat genom historien? Hah, tillåt mig skratta. Det där är MÄNS obildade och skrattretande beskrivning av kvinnor.
Men du är kanske lika obildad som männen var då, som trodde alla möjliga underliga saker om kvinnan och kvinnans fysik?

Och till sist, att du likställer ett häftigt temperament med våld i hemmet...
Citera
2021-06-10, 23:04
Medlem
Citat:
Du kan ju för fan inte vara en riktig man! Detta eviga gnäll om kvinnors våld mot män är så ynkligt.

Och humör som kvinnor visat genom historien? Hah, tillåt mig skratta. Det där är MÄNS obildade och skrattretande beskrivning av kvinnor.
Men du är kanske lika obildad som männen var då, som trodde alla möjliga underliga saker om kvinnan och kvinnans fysik?

Men, med all respekt idiot, det han påstår visar ju också forskningen. Att relationsvåld initieras av kvinnor i en majoritet av fallet. Vad är det för fel att konstatera att kvinnors affekthysteri är ett samhällsproblem? I synnerhet i en feministisk kultur där män inte får sätta ner foten mot kvinnor, något kvinnor generellt mår bra av. När tuppen är borta ränner hönsen runt i cirklar yra.
Senast redigerad av totalattack 2021-06-10 kl. 23:49.
Citera
2021-06-11, 23:15
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Ledsen att jag skakar om lite i din äggstockssanning.

Det verkar som att du behöver en rejäl verklighetskoll, för det du "känner", när du uttalar dig såhär, är bara patetiskt, okunnigt, faktaresistent och i vanlig ordning mer än du anar, som rent förakt mot män.

Du vet mycket väl att kvinnor är kapabla till ondska.
Att de oftast utnyttjar det för att socialt kastrera dem de inte gillar är INTE hela sanningen.
Det finns gott om exempel där kvinnor huggit knivar i sina män när de sovit, eller bara klippt kuken på dem. Men det är ännu vanligare att de har ihjäl sina egna barn när de är i vägen.
Jag vet tillräckligt om kvinnans fysik för att kunna gå med på att vi skippar alla kvinnoklasser inom sport.
Alla klasser, öppna för alla.
Citera
2021-06-12, 13:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ledsen att jag skakar om lite i din äggstockssanning.

Det verkar som att du behöver en rejäl verklighetskoll, för det du "känner", när du uttalar dig såhär, är bara patetiskt, okunnigt, faktaresistent och i vanlig ordning mer än du anar, som rent förakt mot män.

Du vet mycket väl att kvinnor är kapabla till ondska.
Att de oftast utnyttjar det för att socialt kastrera dem de inte gillar är INTE hela sanningen.
Det finns gott om exempel där kvinnor huggit knivar i sina män när de sovit, eller bara klippt kuken på dem. Men det är ännu vanligare att de har ihjäl sina egna barn när de är i vägen.
Jag vet tillräckligt om kvinnans fysik för att kunna gå med på att vi skippar alla kvinnoklasser inom sport.
Alla klasser, öppna för alla.

Ja man kan hitta på vilken verklighet man vill bara man själv tror på den, är det inte så?
Sålänge du på allvar fortsätter hävda att kvinnor är lika-|eller mer våldsbenägna än vad män är, lämnar jag detta samtal därhän. Finner ingen poäng i att diskutera någonting du önskar vore sant, när det finns en faktiskt verklighet vi andra kan se klart och tydligt.
Citera
2021-06-12, 13:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Men, med all respekt idiot, det han påstår visar ju också forskningen. Att relationsvåld initieras av kvinnor i en majoritet av fallet. Vad är det för fel att konstatera att kvinnors affekthysteri är ett samhällsproblem? I synnerhet i en feministisk kultur där män inte får sätta ner foten mot kvinnor, något kvinnor generellt mår bra av. När tuppen är borta ränner hönsen runt i cirklar yra.
Läs mitt svar till den andre tomten, det gäller dig också.
Citera
2021-06-12, 15:24
Avslutad
Citat:

Ok, intressanta uttalanden. Du menar alltså att det är ok för kvinnor att slå män, om man inte håller med är man ingen riktig man?

Men ok, om du anser att en örfil är likställt med lite oskyldigt "häftigt temperament" då är det alltså ok att jag och andra män örfilar sin fru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in