2021-06-12, 08:42
Medlem
Många myndigheter som används för opinionsbildning och propaganda, det här var bara det senaste och extrema exemplet hittills. Sossemaffian börjar bli desperat.
Legitimerar sitt krampaktiga klamrande vid makten med olika lögner och myter.

Just det där ordet "tankefigur" återkommer ofta i sånna sammanhang. När Gudmundsson presenterar fakta från SCB så är det en tankefigur?

Det är ju egentligen hela den galna myten om att invandring är nödvändig och att kritik mot sossarna är nazism, som är de verkliga Tankefigurerna.
Citera
2021-06-12, 09:41
Medlem
KungPungPats avatar
Jag kan dock hålla med om nån hävdar att Bali är rasist som skyddar kriminella gängs inkomst genom att hävda att hårdare tag kan stoppa en illegal marknad av droger som skapar och försörjer gängen som skapar kaos.

Jag hörde en intervju där han fick frågan hur man skulle stoppa gängen kaos.. och hans svar var just hårdare tag.. som att det skulle spela nån roll. Det skapar bara mer kaos när poliser ska kriga mot beväpnade gäng för att politiker inte vill avsluta gängens huvudsakliga inkomstkälla genom avkriminalisering av drogerna som försörjer gängen så länge drogerna klassas som illegala.

När jag tänker efter så vafan, han är nog en rasist trots allt även om jag gillar hans åsikt om gramminomineringar av kriminella som glorifierar brott genom musiken som hyllas i mainstream media trots att musiken inte ens är speciellt bra.
Citera
2021-06-12, 09:41
Avslutad
Sverige är nya DDR. Allting går åt mer förbud, åsiktsförtryck, skatteplundring och överförmynderi.
Citera
2021-06-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Jag spekulerade redan förra året att regering i god tid före nästa val kommer börja tysta regimkritiker.
Man sneglade på USA och såg att det fungerade för dom där borta.

När en sosse kallar SD och andra för hot mot demokratin då ska man vara orolig. Ety det gamla axiomet att en sosse alltid anklagar sin motståndare för sina egna brister innebär att det planeras mörka saker i skuggorna…
Citera
2021-06-12, 10:33
Medlem
TacitusCs avatar
Detta blir ju aningen allvarligare om man begrundar att de samtidigt håller på att lagstifta ett "förbud mot rasism".
Citera
2021-06-12, 10:37
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacitusC
Detta blir ju aningen allvarligare om man begrundar att de samtidigt håller på att lagstifta ett "förbud mot rasism".

Minst sagt. Det är nog kanske inte bara SD som kan bli förbjudna.
På sikt har nog S för avsikt att förbjuda all opposition. Det verkar Vpk redan ha insett eftersom dom är emot förslaget. Men moderaterna har fortfarande inte begripit något. Eller bara ger fan.
Citera
2021-06-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacitusC

Dessutom är rasism ett begrepp i förändring. Minns hur definitionen enligt Nationalencyklopedin (på den använde man den) förändrades runt samma år som SD kom in i riksdagen.
Citera
2021-06-12, 11:03
Medlem
Det är det här man får för pengarna. Skattemiljarder till sossehjärntvätt, allt för att regimen ska "sitta kvar".

Det är överallt i staten, från UD, polisen, msb, SR, utbildning, "delmi" osv osv.

Sjukt är det, odemokratiskt och även fel i sak.

Det är det Socialmuslimska demokraturpartiet som står för hotet mot demokrati och frihet i vårt land
Citera
2021-06-12, 11:17
Medlem
fermions avatar
Nå, DELMI:s kansli och "kommitte" är i allafall kliniskt fria från personer från mellanöstern och afrika (möjligen med undantag av en mycket "välintegrerad" iranska(?) ) https://www.delmi.se/om-delmi/
Citera
2021-06-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Senatorn var en hjälte i kampen mot kommunismen, vore det inte för hans ansträngning så skulle USA fallit betydligt tidigare än vad det gjorde nu.

Många oskyldigas liv blev förstörda på oklara grunder och utpressning. Ingenting att vara stolt över när det gäller USA och dess historia då det liknar häxbränningarna som skedde av påstådda häxor
Citera
2021-06-12, 13:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Fantastiskt roligt att dessa lättmjölkskonservativa blir kölhalade av vänstern.
Samma gäng som piper om SD och invandringskritik som otäck blir själva utpekade som nazistrasister.
Bara klä sig i stringtrosor och stoppa upp buttpluggen så de får vara med i det vänsterliberala finrummet igen.
Citera
2021-06-12, 13:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag kan dock hålla med om nån hävdar att Bali är rasist som skyddar kriminella gängs inkomst genom att hävda att hårdare tag kan stoppa en illegal marknad av droger som skapar och försörjer gängen som skapar kaos.

Jag hörde en intervju där han fick frågan hur man skulle stoppa gängen kaos.. och hans svar var just hårdare tag.. som att det skulle spela nån roll. Det skapar bara mer kaos när poliser ska kriga mot beväpnade gäng för att politiker inte vill avsluta gängens huvudsakliga inkomstkälla genom avkriminalisering av drogerna som försörjer gängen så länge drogerna klassas som illegala.

När jag tänker efter så vafan, han är nog en rasist trots allt även om jag gillar hans åsikt om gramminomineringar av kriminella som glorifierar brott genom musiken som hyllas i mainstream media trots att musiken inte ens är speciellt bra.
Trams, givetvis fungerar hårdare tag, är det något Sverige INTE provat så är det nolltolerans och inkapcitering.
Bali har rätt såtillvida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in