2021-06-08, 19:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Hur förklarar du att jag fastnade i omformarstationen?
Din fantasi.
Citera
2021-06-08, 20:30
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Din fantasi.

Någon vetenskaplig förklaring måste finnas, oavsett orsak. Fantasi är inte en vetenskaplig grund att bygga ett resonemang kring.
Citera
2021-06-08, 21:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Någon vetenskaplig förklaring måste finnas, oavsett orsak. Fantasi är inte en vetenskaplig grund att bygga ett resonemang kring.
Vad tror du om den vetenskap som finns?

Finns det något allra minsta som gör någon magnetisk? Hhälp?! Är någon här helt störd, eller? Magnetisks Jösses.
Senast redigerad av constant 2021-06-08 kl. 21:49.
Citera
2021-06-08, 22:10
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad tror du om den vetenskap som finns?

Finns det något allra minsta som gör någon magnetisk? Hhälp?! Är någon här helt störd, eller? Magnetisks Jösses.

Jag har ingen vetenskaplig förklaring, oavsett vad orsaken till fenomenet var.

Din fråga om det allra minsta som gör något magnetisk är det egentligen off topic. Men magnetism kan skapas av ström, dvs. elektroner i rörelse. En magnet kan däremot bestå av så lite som fem atomer.
Citera
2021-06-10, 17:09
Medlem
trickydicks avatar
Idag kom frugan hem efter sin andra dos Pfizer. Jag provade direkt, både med en lite kylskåpsmagnet, Neodymmagnet och en kompass. Resultatet blev som vid förra testet..

Absolut ingen påvisad magnetism.
Citera
2021-06-12, 10:16
Medlem
Vad är det någon som gör att magneter fastnar av Pfizer? Farsan tog nr 2 igår och magnet fastnade. Svärföräldrar är tog nr 2 i torsdags och det fastnade på dom med.

Jag trodde seriöst att det var fake när jag såg videos på detta online för ett tag sedan.

Har bild och film på fenomenet.
Citera
2021-06-12, 11:29
Medlem
kibokos avatar
Tog pfizer dos 1 idag, magneter vill inte fastna på mig.

Så det är dos två man ska vänta på alltså? Känns ju som värsta partytricket att gå runt och vara magnetisk...

Lite som: https://www.youtube.com/watch?v=MBYMGpPjkg8
Citera
2021-06-12, 14:54
Medlem
NeoVains avatar
Mexikansk TV-SHOW försöker Debunka Magnetgate...

En mexikansk Tv-Show host som hade fått nys om "Magnetgate" Dvs att vacciner ska göra människor magnetiska vid injektionspunkten, tänkte att det lät som något larv och ville försöka motbevisa påståendet i direktsändning på mexikansk Tv. Men de lyckas inte speciellt bra...

https://www.bitchute.com/video/91ei63jVtoyY/

Ett riktigt fiasko alltså.

Men vad är det här frågan om egentligen? Varför finns det så många videos om detta om det bara skulle vara en bluff? Hur många % gäller detta? 40%? 70%? Vi har ingen aning för ingen tar det seriöst trots alla bevis.

Det kan finnas ledtrådar här.... https://www.bitchute.com/video/Dp5oABRFbT5z/

Eller här... https://www.bitchute.com/video/06Mo3Ja9azdv/

Allt sådant censureras ifrån YouTube men det kommer bara mer och mer på andra plattformar ifrån desperata läkare och forskare som vill få ut budskapet utan att tjäna något alls på det. Vill de dra sig själva i smutsen genom att ställa sig bakom detta? Eller kan det rent av vara så att de sett det med egna ögon?

Vilken är den mest logiska förklaringen här?
Senast redigerad av NeoVain 2021-06-12 kl. 15:01.
Citera
2021-06-12, 15:02
Medlem
Guadis avatar
Det är sorgligt att vi har kommit till det här läget att folk tror på riktigt att det finns en konspiration kring att ens arm blir magnetisk efter att ha fått andra dosan av corona-vaccines.

Den logiska förklaring är att 1. Många videor är fake. 2. Man kan få saker att fastna på ens arm trots att man inte inte är magnetisk. 3. All metall är inte magnetisk.
Citera
2021-06-12, 15:10
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guadi
Det är sorgligt att vi har kommit till det här läget att folk tror på riktigt att det finns en konspiration kring att ens arm blir magnetisk efter att ha fått andra dosan av corona-vaccines.

Den logiska förklaring är att 1. Många videor är fake. 2. Man kan få saker att fastna på ens arm trots att man inte inte är magnetisk. 3. All metall är inte magnetisk.

Även om många vore fake, så räcker det med 1 enda som inte är det för att det ska vara värt att ställa frågor. Jag har sett flera som inte går att förklara med annat än magnetism. Man ser ju det på hur sakerna rör sig när de attraheras. När de flyger av sig själva mot punkten så blir det svårt att förklara bort med någon form av klister.
Citera
2021-06-12, 16:13
Medlem
Epimaness avatar
Utgår från att de är fakes och förutom trollandet så underminerar det vaccin-kritiken och andra narrativ som Wuhan-labbet och sådant då kritiker blandas samman medvetet med magnetism-nötterna.
Citera
2021-06-12, 16:27
Medlem
Guadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Även om många vore fake, så räcker det med 1 enda som inte är det för att det ska vara värt att ställa frågor. Jag har sett flera som inte går att förklara med annat än magnetism. Man ser ju det på hur sakerna rör sig när de attraheras. När de flyger av sig själva mot punkten så blir det svårt att förklara bort med någon form av klister.

Istället för att leta upp sånt på nätet. Du kanske har någon i din närhet som har vaccinerat sig. Försök fästa en nyckel/gaffel på deras arm. Det kommer inte att gå.

De här konspirationerna har redan gått för långt och nu börjar de att bli löjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in