2021-06-12, 07:11
Medlem
Sunimods avatar
Undrar om de som är oroliga för att ta sprutan även oroar sig för att bli överkörda av någon bil eller störtande flygplan när de ska gå ut på stan och handla?

Det finns en risk med allt vi gör.
Den oro som folk känner är nog en större risk än vaccinet.

Jag har fått båda doserna av Pfizer och endast lite öm vid där dosen sprutades in några dagar. Ingen feber inga andra biverkningar. Jag ser inte vaccinet som en risk utan som ett botemedel mot pandemin och ett skydd för mig precis som att använda bilbälte när man åker bil och åka i en modern bil med krockkuddar mm.
2021-06-12, 07:15
Medlem
Där ja bor ges möjligheten att välja mellan alla brands så tog Johnson vaccinet. Man får bara en dos, åh jävlar va ont i armen ja haft, tog 7 dagar innan det gick över samt feber o lite muskelvärk.

Min fru hade samma symtom fast värre, hon är 26 år och tydligen reagerar unga kvinnor sämre (konstigt me tanke på att kön bara är samhällsnormer)
2021-06-12, 09:26
Medlem
Vad är det någon som gör att magneter fastnar av Pfizer? Farsan tog nr 2 igår och magnet fastnade. Svärföräldrar är tog nr 2 i torsdags och det fastnade på dom med.

Jag trodde seriöst att det var fake när jag såg videos på detta online för ett tag sedan.
Senast redigerad av TooL 2021-06-12 kl. 10:13.
2021-06-12, 09:33
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Jag som har eksem, inflammatorisk hudsjukdom, ska då ej ta vaccin.
Muhahha
Du riskerar ingenting genom att ta vaccinet
2021-06-12, 09:34
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
ALLA som tagit "vaccinen" är döda inom 2 år.
Har tagit årsinfluensavaccinet i 10 år för jag är i en riskgrupp...lever än..
2021-06-12, 09:35
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuarn
Tog en cigg igår och fick inte cancer. Foliehattar som tror att röka en torkad växt kan vara farligt.
Min far dog i emfysem, plågsam sjukdom
2021-06-12, 09:39
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Har tagit årsinfluensavaccinet i 10 år för jag är i en riskgrupp...lever än..

Vaccin ja, men detta är inget vaccin. Du får läsa på själv kräv inget av mig med länkar etc tack.
2021-06-12, 09:39
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
De uttrycker att det är falsk HIV:
https://www.bbc.com/news/world-australia-55269381

Vad innebär det? Kommer försökskaninerna alltid vara falskt HIV-positiva? Smittar de?
Vad innebär detta och vad säger att det är en falsk HIV?

Är det fler vaccin än det Australiensiska som mixtrar med protein från HIV?
Tidigare har ju argument för att det gått så snabbt varit bl a att forskarna samarbetar vilket isåfall borde innebära att fler stoppat HIV-protein i sina vaccin?
Är du helt frisk? HIV är ingen dödlig sjukdom längre.
2021-06-12, 09:40
Medlem
Popetoterors avatar
Du anser mig outbildad som jobbat inom sjukvården så många år...
2021-06-12, 09:44
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Du anser mig outbildad som jobbat inom sjukvården så många år...

Jag anser ingenting, jag känner inte dig men du har gjort ditt val baserat på den info du har.
2021-06-12, 09:46
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Vaccin ja, men detta är inget vaccin. Du får läsa på själv kräv inget av mig med länkar etc tack.
Idag 09:40
Popetoteror Du anser mig outbildad som jobbat inom sjukvården så många år...
2021-06-12, 10:16
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Undrar om de som är oroliga för att ta sprutan även oroar sig för att bli överkörda av någon bil eller störtande flygplan när de ska gå ut på stan och handla?

Det finns en risk med allt vi gör.
Den oro som folk känner är nog en större risk än vaccinet.

Jag har fått båda doserna av Pfizer och endast lite öm vid där dosen sprutades in några dagar. Ingen feber inga andra biverkningar. Jag ser inte vaccinet som en risk utan som ett botemedel mot pandemin och ett skydd för mig precis som att använda bilbälte när man åker bil och åka i en modern bil med krockkuddar mm.

Ja, allt vi gör innebär en risk. Vi har till exempel kommit överens om att vi ska tillåta bilar att finnas och köras på asfalterade vägar. Detta trots det finns risk med att någon blir påkörd eller krockar och folk skadas. Varför vi tar risken är för att vi tror/vet att fördelarna väger tyngre än nackdelarna. På samma sätt med vaccinet, det finns en risk men beroende hur man ser på fördelarna och nackdelerna så är man antingen villig eller ovillig att ta det. Saken som du glömmer är att det inte bara handlar om hur liten risken är, det handlar också om vad det finns för fördelar. Du skulle till exempel inte få för dig att spruta in vaccin mot hepatit C om du inte ska resa till låt säga Asien där sådant förekommer. Vad är fördelen för dig med att ta ett sådant beslut? Om du planerar för framtiden att göra en sådan resa finns det ju absolut en fördel med det, men annars inte.

Det är samma sak med Kinavirus-vaccinet. Varför ska någon ta det, om det för den personen inte finns en fördel att ta det? Till exempel om personen redan haft Kinasjukan och har antikroppar, eller om personen inte är i en riskgrupp och har mycket liten sannolikhet att bli svårt sjuk i det alternativt inte tror på faran (vilket går att argumentera för). Dessutom glömmer du att risk bygger inte på en objektiv universal formel som går att forska fram, den bygger på magkänslan eller intuitionen hos en människa. Det kan till exempel vara så att en människa inte tror på den informationen som ges ut av regeringen eller den etablerade median, i ett sådan läge så kan uppfattningen av risken med vaccinationen gå upp något enormt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in