2021-06-12, 02:28
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Fordi politiet var mest opptatt av hvem som kokte kaffe på morgenen, hva slags sexliv de hadde osv i steden for å være opptatt av å finne kone og, mor og bestemor.

Ikke det minste rart at en familie som har opplevd et stort traume og er i stor sorg, ikke gidder å bidra til slikt tull når det eneste de er opptatt av er finne sin mor. Tenkt deg at du har mistet din mor på verst tenkelige måte og attpåtil skal du oppleve å bli frittet ut om sexlivet og bli mistenkeliggjort.

Ikke f.. om jeg heller hadde bidratt til det. Jeg hadde vært så sinna. Familien ble nok enige seg i mellom om at nok er nok. Det må være lov til å forsøke å ta vare på seg selv og ikke utsette seg for driten politiet har utsatt dem for. De mener de er uskyldige og da blir spørsmål om kaffekoking og sexliv helt vannvittig ressursbruk som er helt meningsløst å bruke tide på å uttype noe mer.
Vet du hva? Om det var min mor, hadde jeg svart på hvert enda jävla spörsmål, fordi det aller viktigste for meg hadde värt å få henne hjem, og ikke hva jeg syntes eller ikke syntes om de spörsmålene som ble stilt.
At de föler seg så kapable innen etterforskningsfaget at de mener de skal väre fritatt for enkelte spörsmål, hvilke de ovenikjöpet selv skal definere, forteller meg en god del om denne familien.
Citera
2021-06-12, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vet du hva? Om det var min mor, hadde jeg svart på hvert enda jävla spörsmål, fordi det aller viktigste for meg hadde värt å få henne hjem, og ikke hva jeg syntes eller ikke syntes om de spörsmålene som ble stilt.
At de föler seg så kapable innen etterforskningsfaget at de mener de skal väre fritatt for enkelte spörsmål, hvilke de ovenikjöpet selv skal definere, forteller meg en god del om denne familien.

Det viktigste for meg hadde vært å få min mor hjem også.

Men hvis vi allerede hadde svart på alt, hvis jeg viste min gamle far var uskyldig og at han jobbet dag og natt med forskjellige teorier og var nedbrutt med sorg og utslitt av all grubling, ble arrestert på åpen gate på brutalt vis uten noe som helst bevis på skyld, etterpå blir OFFENTLIG kalt pjusk og vanskelig , da hadde jeg forstått at vi ikke hadde hatt mer å snakke med poltiet om. Da ville jeg ha vernet om min far og sagt at dette skal verken han eller vi utsettes for mer. Nok er nok !

Og det var lurt, for nå måtte politiet tenke nytt. Kanskje etterforskningen de driver med nå t.o.m fører til en løsning.

Politiet ødela samarveidet helt selv. Det deres egen skyld at det ikke ble noe mer samarbeid.

De har vist null empati med familien som er i en situasjon vi bare kan prøve å forestille oss. Rett og slett offentlig stygge med familien har de vært. Helt forferdelig hva de har måttet oppleve.
Senast redigerad av nvaf 2021-06-12 kl. 03:10.
Citera
2021-06-12, 05:30
Medlem
Citat:

Men hvis vi allerede hadde svart på alt, hvis jeg viste min gamle far var uskyldig og at han jobbet dag og natt med forskjellige teorier og var nedbrutt med sorg og utslitt av all grubling, ble arrestert på åpen gate på brutalt vis uten noe som helst bevis på skyld, etterpå blir OFFENTLIG kalt pjusk og vanskelig , da hadde jeg forstått at vi ikke hadde hatt mer å snakke med poltiet om. Da ville jeg ha vernet om min far og sagt at dette skal verken han eller vi utsettes for mer. Nok er nok !

Og det var lurt, for nå måtte politiet tenke nytt. Kanskje etterforskningen de driver med nå t.o.m fører til en løsning.

Politiet ødela samarveidet helt selv. Det deres egen skyld at det ikke ble noe mer samarbeid.

De har vist null empati med familien som er i en situasjon vi bare kan prøve å forestille oss. Rett og slett offentlig stygge med familien har de vært. Helt forferdelig hva de har måttet oppleve.

Samme her og jeg er helt enig!
Citera
2021-06-12, 05:31
Medlem
Jeg registrerer at ingen kan svare på spørsmålet mitt.
Citera
2021-06-12, 06:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Til info, det går fint an å sette sammen brikkene i saken uten et navn på GM. Det er slik man gjør med en sak hvis GM er ukjent.

Hadde det vært åpenbart hvem GM er, ville saken sikkert vært løst allerede. Tyder på at GM har vært smart til nå.

Jeg kan ihvertfall ikke se at noen sier seg enig i din teori som du har fremmet her nå i 2 år.
Citera
2021-06-12, 06:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jeg registrerer at ingen kan svare på spørsmålet mitt.

Kan, eller gidde, er vel to forskjellige ting.
Citera
2021-06-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Bingo!
Citera
2021-06-12, 08:24
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å mystifisere så veldig rundt at TH skulle ringe tilbake i 10-tiden ang detaljer om hytteturen til Kvitfjell. Detaljene var jo ikke spikret. Tipper det var logistikken ang turen de diskuterte og som fortsatt var uklar. Derfor ble de enige om at TH skulle ringe tilbake, når han visste mer.

TH skulle i møte i Lillehammer kl 11.00 dagen etter. De diskuterte om de skulle dra samme dag eller vente til dagen etter og de diskuterte om det var mest praktisk å bruke en eller 2 biler.

Hvis de skulle dra til Kvitfjell samme dag, så måtte de kjøre forbi Lillehammer (der TH skulle i møte dagen etter) . TH måtte da kjøre tilbake til Lillehammer igjen dagen etter.
Derfor er det ikke mistenkelig at de heller vurderte å utsette turen til dagen etter. På den måte kunne TH dra i dette møtet på vei til Kvitfjell og slippe å reise tilbake igjen.
Vi prata på det sier TH i NRK-intevjuet. Altså de har hatt en hel normal samtale seg i mellom. En samtale et hvert ektepar vil kjenne seg i. AEH gledet seg til denne turen. Det sa venninnen hennes som snakket med henne noen få dager i forveien.

Etter at TH dro på jobb, konkludere AEH at det var mest praktisk å vente til dagen etter. Hun kom til at hun på den måten også kunne rekke å være barnevakt for barnebarnet samme kveld. Derfor sendte hun datteren sin melding om at hytteturen ANTAGELIG ble utsatt og at hun da kunne være barnevakt likevel. Denne meldingen sendte hun kl 9.10.

Noen minutter senere kl 9.14 ringte hun sønnen: Da snakket hun om barnevakt , lønn og halloween. Hvorfor snakket hun om Halloween til sin voksne sønn ? Jo, fordi at hun nettopp hadde bestemt seg for at hun ville være der for barnebarna som barnevakt når det var Halloween. Dette formidlet hun til sønnen sin.

Jeg tror det er så enkelt som at AEH bestemte seg for at hun ville få med seg begge deler. Både være sammen med barnebarna på Halloween og hytteturen til Lillehammer.

Jeg tror ikke det er noe mer mystisk enn dette.

Det er helt latterlig alt det rare dere klarer å finne på ut av en helt normal greie som foregår i enhver normal familie.
Høres ut som en hyggelig historie. Det hadde nok ikke vært spekulasjoner rundt dette hvis det ikke var fordi AEH forsvant den dagen.

Vi vet at AEH gledet seg til hytteturen åtte dager før. Det vil si at hytteturen må ha vært planlagt før dette tidspunktet.
=
Møtet på Lillehammer kan være av løs karakter, det vil si det kan være et møte TH avtalte med noen etter at de hadde planlagt å dra på hytten. De måtte som du skriver uansett kjøre forbi Lillehammer. (Ingen detaljer om dette i media)

Det er merkelig hvis TH måtte ringe hjem åtte ganger hvis han planla et plott den dagen.

Det er også merkelig at AEH bestemte seg for å utsette hytteturen noen minutter etter at TH dro på jobb, og at denne turen var grunnen til at TH ringte hjem etter ca 1 time, da telefonen ble lagt i ro. Noe som i tillegg ble mistenkelig for TH.

I krimhistorien har det aldri skjedd at en GM har benyttet sitt offers telefon.

Tipper "hytteturen" var del av en smart plan.
Senast redigerad av Legokatt 2021-06-12 kl. 08:44.
Citera
2021-06-12, 08:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg kan ihvertfall ikke se at noen sier seg enig i din teori som du har fremmet her nå i 2 år.
Jada, og du liker ikke denne hypotesen. Det er bare å bla tilbake på flashback så ser man at det du skriver er feil
Citera
2021-06-12, 09:44
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:

Men hvem rammes? Og til hvilken pris?
Citera
2021-06-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
For mange er det helt åpenbart hvem GM er.

Han er siktet for drap eller medvirkning til drap på AE, han har åpenbare emosjonelle, økonomiske og sosiale motiver for drapet, han bor på åstedet og var siste person som så AE i live og første person på åstedet etter forsvinningen, det finnes utallige biologiske og tekniske spor og beviser som knytter han til åstedet og forbrytelsen men bevisverdien blir redusert pga at det kan finnes andre forklaringer eller bortforklaringer på bevisene, hans forklaringer til politiet er fulle av logiske brister, fantasifortellinger og selvmotsigelser, han nekter å signere avhørene sine og han nekter å gå igjennom lydopptakene og gjøre endringer eller korrigeringer av avhørene, og til slutt så nekter han å stille i nye avhør hos politiet.

Til tross for tonnevis med indisier mot siktede, er det mange her inne som er overbeviste om at det skal finnes en annen og helt ukjent GM.

Forstå det den som kan.

Alle "indisiene" ville vært der uahengig om TH er skyldig eller uskyldig. Det er helt naturlig at han er den siste som så henne i live, første personen på åstedet, at det finnes biologiske spor, at det var opp og nedturer i forholdet, at han ikke husker alle detaljer osv.
Citera
2021-06-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kan, eller gidde, er vel to forskjellige ting.

Hva skal du bortforklare det med? At hun løy til en venninne som hun har "fortalt hemmeligheter til" i over 40 år eller hva det er? At venninnen lyver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in