Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Nu skriver du förvisso att det är "ren spekulation", men var det inte så att du lr en vän till dig, en sen kväll, hade stött ihop med ett par överförfriskade typer. Samtalet ska ha glidit in på Helenafallet o den ena sade sig veta vad som hänt o sade sig må mycket dåligt av det. Kan det kanske vara så att du nu möjligen kan få in PR som denna person eller är denna person fortfarande identitetslös, utan misstanke vem det kan vara. (Skulle naturligtvis kunna vara vilken fyllskalle som helst med någon Mariestadsanknytning som fyllesvamlar.)
I mitt inlägg spekulerade jag. Fyllesvamlaren är identitetslös.
Min personliga uppfattning är att PR inte var inblandad överhuvudtaget.
Samtidigt är det svårt att veta vad han visste.
Jag frågade postaren RickardKimble om han visste något om Helenas möte med BW utanför stadt, samt om vänner med UA sökte i genvägen vid hemmet på söndag fm. Även hur han fick vetskapen om försvinnandet.
RickardKimble skrev bla..ca 2016.
Att vad han fick höra av UA när han var i Mariestad och gick skallgång var att Helena ska ha hälsat på BW på torget.
Dom letade inte i skogen innan polisen med hundar var på plats utan ville passa telefonen ifall någon skulle ringa.
Han blev väckt på måndag efter Helenas försvinnande av UA som var hysterisk. Han kommer ihåg exakt var han satt och vad som sades var som med Palme man vet var man gjorde då vid den tidpunkten.
På onsdagen åkte han till Mariestad då Ulle ville detta var uppe i 5 timmar men kunde inte göra så mycket de åkte till någon skog och letade kändes hopplöst att de skulle hitta henne men han ville stödja familjen så mycket han kunde.
Blev misstänkt pga av anonyma tipsare, speciellt en tipsare som påstod att han hade mördat Helena i dungen/genvägen, enl. RickarKimble. Riksmord blev övertygade om hans skuld. Vilket ökade efter att han tipsade om sej själv när han redan var utpekad. Vilket medförde att utredningen hade fel fokus och tappade dyrbar tid....tyvärr.