2020-10-23, 11:34
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Vilken avslagen historia. En massa genier tyckte det var smart att gå Bull igår innan stängning och därmed pumpade de upp kursen. Jag gjorde tvärtom.
Citera
2020-10-23, 15:26
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är inte alls säkert att det "blir åka av på fredag igen", det kan vara så att tåget gick med analysen
och att det saknas drag imorgon. Återstår att se, jag är skeptisk.
Du hade minsann rätt. Kanske är festen slut för den här gången ?
Citera
2020-10-24, 00:08
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Du hade minsann rätt. Kanske är festen slut för den här gången ?

Jag har haft Intrum under många år, gått in och ut. Det finns ett mönster av nyckfullhet och jag blir numer sällan överraskad över hur den behandlas av marknaden. Den stora parentesen just nu är hur Corona påverkar marknaden utifrån det psykologiska perspektivet. I normala fall skulle jag säga att kursen nu kommer sjunka ytterligare med tråkigt ägande fram till Q4.
Citera
2021-01-09, 11:16
Medlem
Felstavarens avatar
Nu gick jag in i Intrum igen på strax under 220 kr, vilket då blir tredje gången sedan i våras. Årsrapporten kommer i slutet av januari och det verkar som blankningen minskade något under veckan. Vad tror ni, lyfter vi på rapporten?
Citera
2021-01-29, 02:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Vad tror ni, lyfter vi på rapporten?

Intrum redovisar ett justerat rörelseresultat klart över analytikernas förväntningar. Dessutom höjs utdelningen till 12 kronor.

https://www.privataaffarer.se/intrum-krossade-forvantningarna/
Citera
2021-01-29, 22:25
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Vilken besvikelse att det inte går bättre efter den fina rapporten.
Citera
2021-01-29, 23:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vilken besvikelse att det inte går bättre efter den fina rapporten.

Januari och februari kan vara trista månader, den kan tom sjunka lite till. Resultatet finns där,
det är ett starkt välskött bolag, se det som en färsk uppdatering som bekräftar att
det är läge att gå in inför förväntad uppsida som matchar de optimistiska köprekarna.
Citera
2021-05-15, 14:55
Medlem
Konstigt med blankningen i detta AB. Varför?
Citera
2021-06-08, 14:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Konstigt med blankningen i detta AB. Varför?

De starka kurssvängningarna lockade till sig blankare men nu ser det betydligt bättre ut.

https://www.privataaffarer.se/veckans-mest-blankade-aktier-i-sverige/
Citera
2021-06-10, 16:56
Medlem
BalleAnkas avatar
Röriga delårsrapporter med massor av svårbegripliga siffertabeller, "alternativa resultaträkningar", och justerade resultatmått. Styrelsen vågade inte ens underteckna halvårsrapporten 2020, och det kan man ju förstå.

Samtidigt driver bolaget ett jätteprojekt för att centralisera allt arbete till några få kontor och med ett gemensamt ERP-system. Oerfaren ledning gör att risken för misslyckande är stor.
Citera
2021-06-10, 17:10
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Röriga delårsrapporter med massor av svårbegripliga siffertabeller, "alternativa resultaträkningar", och justerade resultatmått. Styrelsen vågade inte ens underteckna halvårsrapporten 2020, och det kan man ju förstå.

Samtidigt driver bolaget ett jätteprojekt för att centralisera allt arbete till några få kontor och med ett gemensamt ERP-system. Oerfaren ledning gör att risken för misslyckande är stor.
For the record har jag slemhelge ute här nu och gillar inte bankverksamhet längre. Fuckem.
Jag har däremot dragit in mer är jag betalt i inkassoavgifter under mitt liv som slarver innan autogiro uppfanns.

Förra VD fick en fot i röven utan förklaring. Och han var en del av gänget när Carnegie gick tits up förra gången.
Finns en bok om det som jag ska palla beställa nån dag.
Har vi ett svenskt Lehmann under uppsegling ?

Känns halvsketch om jag ska vara ärlig, men då hatar jag verksamheten som lapplisor samtidigt som jag förstår varför de behövs.

Inget jag vill äga helt enkelt.
Citera
2021-06-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
De starka kurssvängningarna lockade till sig blankare men nu ser det betydligt bättre ut.

https://www.privataaffarer.se/veckans-mest-blankade-aktier-i-sverige/
Men borde inte det vara mera gångbart för algoritm och högfrekvenshandel i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in