2021-05-17, 15:40
Medlem
BigFatCones avatar
Installera Windows 7, cracka det så att det är aktiverat.
Ladda ner Windows Update Tool eller vad det nu heter.
Kör det.
Välj "Uppdatera".
Vänta.
????
Profit. Det vill säga att aktiverat Windows 10. Loggar du in med ett Microsoft-konto, eller skaffar ett för den delen, så blir licensen för den datorn knutet till ditt konto och du kan installer om Windows 10 direkt på den datorn igen.
Citera
2021-05-17, 16:09
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Installera Windows 7, cracka det så att det är aktiverat.
Ladda ner Windows Update Tool eller vad det nu heter.
Kör det.
Välj "Uppdatera".
Vänta.
????
Profit. Det vill säga att aktiverat Windows 10. Loggar du in med ett Microsoft-konto, eller skaffar ett för den delen, så blir licensen för den datorn knutet till ditt konto och du kan installer om Windows 10 direkt på den datorn igen.

Ok ok vänta detta har jag en fråga om. Jag har gett bort en licens jag köpte åt mitt företag i mitt namn till min brorsa. Han använder den just nu. OM jag i den där gratisversionen av Windows som nämns ovan loggar in på mitt konto kommer hans licens ryckas bort?
Citera
2021-05-17, 16:45
Medlem
oem licensen blir knuten till hårvaran så den går inte att flytta till annan dator

Fullversioner kan flyttas mellan datorer, vilket är praktiskt om man köper en ny dator. Då behöver man inte köpa en ny Windows-licens utan man kan utnyttja den befintliga licensen på den nya datorn. Det gäller dock endast under förutsättning att man raderar Windows från den gamla datorn.2 apr. 2021
Senast redigerad av tergo 2021-05-17 kl. 16:49.
Citera
2021-05-17, 16:50
Medlem
Tanka den officiella Windows Media Creation Tool, skapa en bootbar USB med den, sen när Windows är installerat så kan du köpa en licens från nån piratsida, kostar femtio spänn.

Då slipper du nå fuffens i filerna. Licensen funkar och deras support är bättre än Microsofts egna.

https://www.premiumcdkeys.com/collections/featured/products/microsoft-windows-10-professional-retail-key
Citera
2021-05-17, 18:25
Bannlyst
Funkade att ladda ner windows 10 fr[n deras hemsida och bara isntallera ovanfor windows 7 pirat.
Citera
2021-05-18, 21:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ok ok vänta detta har jag en fråga om. Jag har gett bort en licens jag köpte åt mitt företag i mitt namn till min brorsa. Han använder den just nu. OM jag i den där gratisversionen av Windows som nämns ovan loggar in på mitt konto kommer hans licens ryckas bort?
Det kommer nog bara stå att nyckeln är använd. Det sättet jag beskriver gör så att du får en alldeles egen nyckel.
Citera
2021-05-19, 00:13
Medlem
Är det någon som har testat skripten som finns i det här projektet?

https://github.com/massgravel

Citat:
Microsoft Activation Scripts (MAS):

A collection of scripts for activating Microsoft products using HWID / KMS38 / Online KMS activation methods with a focus on open-source code, less antivirus detection and user-friendliness.

These scripts are mostly a fork of other honourable developer's tools and scripts.

Kod:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Activation Type       Supported Product             Activation Period
----------------------------------------------------------------------------------------------

Digital License    -  Windows 10                 -  Permanent
KMS38              -  Windows 10 / Server        -  Until the year 2038
Online KMS         -  Windows / Server / Office  -  For 180 Days, renewal task needs to be 
                                                    created for lifetime auto activation.

Citera
2021-05-19, 12:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Är det någon som har testat skripten som finns i det här projektet?

https://github.com/massgravel

Kod:
Activation Type       Supported Product             Activation Period

Digital License    -  Windows 10                 -  Permanent
KMS38              -  Windows 10 / Server        -  Until the year 2038
Online KMS         -  Windows / Server / Office  -  For 180 Days, renewal task needs to be 
                                                    created for lifetime auto activation.

Jag har mailat skaparen av scriptet och frågat vad det gör. Postar svaret så fort jag får ett.
Github har enligt min erfarenhet alltid legitima produkter oavsett slag. En väl ansedd sida. Så detta är helt säkert ok men den, detta, brister i information.
Citera
2021-05-19, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Har haft tankar på att fois gras'a in en hårddisk med Windows på min stationära så man kan boota in i den för spel - och jag hajjar fan inte hur det funkar? Loggar man in i sitt Microsoft account eller kan man liksom bara plöja på? Finns det några mer drawbacks än att man inte kan byta skrivbordsbakgrund?

(Jag är fan för jävla pantad för Windows personligen så varenda gång jag ska göra nåt med det blir det förvirrat och installera det är ett satans härke så ursäkta för en askorkad fråga)

Har tankat Windows 10 från microsoft.com gratis.

Det gick att installera ovanfor en pirat windows 7.

Var inte tvungen att knappa in cd key eller logga in med hotmail.

Det som jag inte kan ändra ar start menyn gar inte ändra alls typ.
Sen bakgrund går inte heller ändra.
Sist så är det en "water mark" "activate windows" i högra hörnet hela tiden som visas ovanför varenda app man kör tex chrome.
Citera
2021-06-11, 11:50
Medlem
windows 7 uppgraderingar

har en 10 år gammal dator som jag för ett år sen satte in windows 10 på funkade mycket bättre efter det men så började den spöka när jag startade den kom jag inte in på windows 10 utan den körde automatisk felsökning försökte sen renåterställa den men misslykades , gick in i bios ock lyckades göra en ren återställning men det blev windows 7 på den igen ,skulle vilja ha windows 10 tillbaka men då måste man väl göra vissa uppdateringar bla är väl webläsaren för gammal(explorer8 ) försökt uppgradera till 9:an eller edge men misslyckats , var kan jag hitta uppgraderningarna till windows 7 så att jag kan ladda ner 10:an igen ? Tack på förhand
Citera
2021-06-11, 12:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
har en 10 år gammal dator som jag för ett år sen satte in windows 10 på funkade mycket bättre efter det men så började den spöka när jag startade den kom jag inte in på windows 10 utan den körde automatisk felsökning försökte sen renåterställa den men misslykades , gick in i bios ock lyckades göra en ren återställning men det blev windows 7 på den igen ,skulle vilja ha windows 10 tillbaka men då måste man väl göra vissa uppdateringar bla är väl webläsaren för gammal(explorer8 ) försökt uppgradera till 9:an eller edge men misslyckats , var kan jag hitta uppgraderningarna till windows 7 så att jag kan ladda ner 10:an igen ? Tack på förhand

Om installationen, licensen, vart godkänd så är den numera knuten till W10 så då kan du bara nyinstallera W10.

Problemet du beskriver kanske berodde på en felaktig registerrensning.
Citera
2021-06-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om installationen, licensen, vart godkänd så är den numera knuten till W10 så då kan du bara nyinstallera W10.

Problemet du beskriver kanske berodde på en felaktig registerrensning.

hm vad göra ska man prova ren ominstallation igen ock hoppas det blir bättre

för ca ett är sen byte jag ut windows 7 mot windows 10 gratis genom nätet på microsofts sida ock efter jag provat 1 vecka stod det att jag inte kunde ändra mig om jag ville ha tillbaka windows 7 igen
trodde att recoveryn var på windows 10 efter det

har försökt att installera en nyare webbläsare men inte lyckats
även läst nån stans att man måste ladda ner nån uppgradering på windows 7 tror den heter frame 2 eller nått för att man ska kunna ladda ner windows 10 igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in