2021-06-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Yes, men på andra sidan vägen heter det "4B" och där är det högre hus.

Japp, såg det senare, gjorde en edit.
Så det är "B" som gäller?
Citera
2021-06-11, 14:18
Medlem
Kekkonenrocks avatar
Kvinnan föll först på ett träd och rev ner en tämligen stor gren.
Från det avståndet jag stod på syntes inga tecken på att hon var vid medvetande.
Citera
2021-06-11, 14:19
Medlem
Kekkonenrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Japp, såg det senare, gjorde en edit.
Så det är "B" som gäller?

Ja, 4B.
Citera
2021-06-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekkonenrock
Från det avståndet jag stod på syntes inga tecken på att hon var vid medvetande.
Usch, fy fan

Citat:
Ja, 4B.

Tack tack.
Jag spekulerar inte fullt ut än, låter det komma in lite mer ínfo, i nuläget rör det sig om 2 lägenheter tror jag:
1501 & 1504 (inte alls säker på hur trapphusen ser ut)

Edit: Med tanke på trädets placering så känns 1501 som rätt, förutsatt att lägenhetsnumren är som i mitt trapphus.
Senast redigerad av chrisemil 2021-06-11 kl. 14:24.
Citera
2021-06-11, 14:24
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Usch, "fallit" från 5:e våningen, då klarar hon sig inte...
kan ha överlevt, men med stora skador (såvida inte tur med träd eller liknande som bromsat fallet).

Läste om en kvinna som överlevt fall från 13 våningen(!). Dock blev det inte mycket till liv för den stackaren, hon for sedan till Schweiz för att avsluta sitt liv.
https://www.expressen.se/kvallsposten/chloe-30-akte-till--schweiz-for-att-do/
Citera
2021-06-11, 14:26
Medlem
Queenofqueenss avatar
Vad ska dom säga nu på nyheterna? Hur ska dom vinkla det?
"Balkongräckena måste göras högre sedan flera kvinnor oförklarligt fallit ifrån balkongerna". "Deras män är helt förtvivlade och kan inte förstå hur kvinnorna ramlade." "Alltfler" svenskar" ramlar från balkongerna oförklarligt det gäller i synnerhet kvinnor."

Varför säger ingen sanning balkongflygning är väldigt osvenskt. Men absolut effektivt om man vill döda någon, går ju att vinkla det som ett självmord...
Citera
2021-06-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Balkongflygning hamnar snart i SAOB 😂
Förstår skämtet, men var det inte på riktigt ett antal sådana ord som var kandidater till årets nyord, men som sållades bort av politiska skäl? Nån som minns? Det var prat om det i radio. Argumentet var att orden kunde vara stötande.
Citera
2021-06-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Förstår skämtet, men var det inte på riktigt ett antal sådana ord som var kandidater till årets nyord, men som sållades bort av politiska skäl? Nån som minns? Det var prat om det i radio. Argumentet var att orden kunde vara stötande.

Skulle förstått om man sagt "störtande"... Stötande vetifan, men klart, alla blir kränkta av minsta lilla numer.

OnT: Om det stämmer med lägenheten 1501 så rör det sig om en tjej som nyligen fyllt 36år och bor ensam. Det är åtminstone bara hon som står skriven där.
Citera
2021-06-11, 14:37
Medlem
CamLids avatar
Mycket folk som rör sig i centrum och på malmvägen nu efter lunch.
Dörrar står vidöppna och folk springer upp och ner.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Skulle förstått om man sagt "störtande"... Stötande vetifan, men klart, alla blir kränkta av minsta lilla numer.

OnT: Om det stämmer med lägenheten 1501 så rör det sig om en tjej som nyligen fyllt 36år och bor ensam. Det är åtminstone bara hon som står skriven där.
Citera
2021-06-11, 14:37
Medlem
Citat:

Då överlevde hon förmodligen. Hela klanen kan antagligen se fram emot arbetsfri försörjning som hennes anhörigvårdare.
Citera
2021-06-11, 14:38
Medlem
Citat:
Har du meddelat kommunen, så deras trädgårdsmästare ser om trädet och ger det rätt vård.
Citera
2021-06-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLid
Mycket folk som rör sig i centrum och på malmvägen nu efter lunch.
Dörrar står vidöppna och folk springer upp och ner.

Jaja, det går inte att avgöra att det är tjejen som bor som där är den som "fallit", mest att man här vet vilken lägenhet det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in