2021-06-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Till att börja med skulle säkert ivermectin tillåtas eftersom ett GOF-virus höjer riskpotentialen för följdsjukdomar. För det andra skulle vi satsa mer på att förhindra att folk reser i onödan och vi skulle satsa mer på att förhindra att den här typen av forskning sker.

Men mest av allt skulle jag vilja veta varför du tillverkar halmgubben. Varför skall klinisk praxis avgöra huruvida vi ska utreda om det kommer från ett lab eller inte? Varför skrev du det öht?
Jag skriver vad jag vill men jag skrev det för att visa att den diskussionen inte hör hemma i tråden.

Då börjar du svamla om att det fanns olika receptorer som viruset kunde binda till, utöver ACE-2-receptorn men det utreder forskningen oavsett om viruset kommer från ett labb eller inte.

IQ?
Senast redigerad av NurseRatched 2021-06-11 kl. 09:33. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-06-11, 09:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag skriver vad jag vill men jag skrev det för att vis att den diskussionen inte hör hemma i tråden.

Då börjar du svamla om att det fanns olika receptorer som viruset kunde binda till, utöver ACE-2-receptorn men det utreder forskningen oavsett om viruset kommer från ett labb eller inte.

IQ?

Du svarar inte på frågan. Du gör en halmgubbe för det här inlägget: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19) är ett direkt inhopp i en diskussion om sannolikheten att det är ett naturligt virus. Vi diskuterade inte ditt specifika jobb i den diskussionen så frågan kvarstår: varför ska klinisk praxis avgöra huruvida vi ska diskutera huruvida det kom från ett lab eller inte? Förstår du inte frågan? Ska jag upprepa mig? Vem var den första som bestämde att vi skulle begränsa diskussionen till klinisk praxis, du eller jag? Och om vi nu gör det: förstår du att vi inte har samma kliniska praxis idag som vi hade i februari 2020? Den kliniska praxisen har ändrats genom forskning. Så forskningen ändrar den kliniska praxisen. Den kliniska praxisen är ett resultat av forskning, inte vice versa.
Citera
2021-06-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Satan vad dum i huvudet du är!

Vart har du läst att vaccinet skyddar 100% mot smitta? Ingen har påstått detta. Dock är det bevisat att det hjälper till mot smitta.
Inte lika bra som mot allvarlig sjukdom, men det hjälper.

Om du är ett ego som bara gör saker för din egen skull, så fine.
Men då tycker jag att du skall avsäga dig ditt socialbidrag också.

Lägg ner det där hyckleriet. Vaccinering och mask-bärande är nästan uteslutande p.ga egenintresse. Har varit med så pass länge så jag har lärt mig hur pass ego människan är när det gäller. Är det inte för att man är rädd för smittan, så är man rädd för social stigmatisering. Man vill passa in i flocken, följa strömmen. Det är bekvämast så. Varför ljuga om detta? Kanske för att må bättre kring sitt hyckleri?
Citera
2021-06-11, 09:41
Medlem
Citat:
Du svarar inte på frågan. Du gör en halmgubbe för det här inlägget: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19) är ett direkt inhopp i en diskussion om sannolikheten att det är ett naturligt virus. Vi diskuterade inte ditt specifika jobb i den diskussionen så frågan kvarstår: varför ska klinisk praxis avgöra huruvida vi ska diskutera huruvida det kom från ett lab eller inte? Förstår du inte frågan? Ska jag upprepa mig? Vem var den första som bestämde att vi skulle begränsa diskussionen till klinisk praxis, du eller jag? Och om vi nu gör det: förstår du att vi inte har samma kliniska praxis idag som vi hade i februari 2020? Den kliniska praxisen har ändrats genom forskning. Så forskningen ändrar den kliniska praxisen. Den kliniska praxisen är ett resultat av forskning, inte vice versa.
Du tycker inte att jag fick skriva det där?
Citera
2021-06-11, 09:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
De är inte sjuka. Skilj på sjuk och testa positivt.

Och de som hysteriskt sprungit och testat sig i syfte för att kolla om de är ”friska” är ansvariga för den skruvade situationen.

Snälla sluta testa er. Att testas positivt betyder inte att du är sjuk.
Citera
2021-06-11, 09:43
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Du tycker inte att jag fick skriva det där?

Det skrev jag inte och jag fattar inte hur du kan tolka det som det. Jag vill veta varför du skrev det.
Citera
2021-06-11, 09:45
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte och jag fattar inte hur du kan tolka det som det. Jag vill veta varför du skrev det.
Varför tror du att jag vill berätta det?
Citera
2021-06-11, 09:45
Medlem
vinlands avatar
Ivermektin - status.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Intressant om ivermektin och de studier som produceras en masse:
https://ebm.bmj.com/content/early/2021/05/26/bmjebm-2021-111678
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant läsning, tack! Ivermektin verkar inte vara den ultimata lösningen trots det enorma fokuset här på fb. I vart fall är forskningen kring det inte helt tillfredsställande.

Det framgår klart sen länge att forskargrupperna hamnat i 2 olika läger.
Det är forskare som jobbar åt medtech-företagen utanför sjukhus-miljöer som går i konflikt med läkare/forskar som hanterar patienter dagligen och som provat sig fram och undersökt alternativ.

Det finns en redan omtalad video som tyvärr är på hela 2 tim 30min som ger bra förklaring på hur Ivermektin fungerar och de politiska aspekterna runt denna strategi.
Videon: https://www.youtube.com/watch?v=y8Q9X9vkzm8

En kort sammanfattning av videon och de detaljer som är intressanta är:

Vaccinationer kommer inte att lyckas mota bort Covid-19 från världen, det behövs komplement.
Ivermectin är "bredbandig", den har klarat alla mutationer, vilket vaccinationer inte fixat.
Ingen har vågat sig på att just jämföra ivermectin mot vaccination i effektivitetsgrad.
Långtidssjuka i Covid med eller utan vaccination har sen tillfrisknat efter intag av Ivermectin.
En juridisk nöt är också att alla vaccinationstyper har ett nödgodkännade som blir verkningslös om Ivermectin skulle godkännas även som medicin mot Covid-Ivermectin är godkänd för andra sjukdomar sen 40 år tillbaka.

Om man sen backar bandet och försöker sig på ett fågelperspektiv av denna konflikt mellan forskare, står det för mig klart att det egentligen inte handlar om vissa vacciner mot Covid-19. Det handlar om att den nya mRNA-tekniken som alla medtech-företag satsat på sen bara 1 år tillbaka med miljarder dollar i insats, äventyras av en 40 årig gammal medicin, det är här som skon klämmer. En del läkare har t.om föreslagit att få regeringar/länder att helt enkelt "lösa ut" medtech-företagens förluster för att kunna dra igång ivermectin-behandlingar i stor skala.

Oavsett om man är för eller emot Ivermectin, räcker det med att se hur svenska staten,medierna och vår egen läkarkår har behandlat ivermectinfrågan, vilket kort kan sammanfattas med TOTAL tystnad från medierna och att Ivermectin stoppats helt där bara speciellt utvalda läkare får skriva ut denna medicin, samtidigt som vissa länder i Europa nu säljer ut Ivermectin över disk utan recept.

Länken från "arbetet" är ännu en s.k "hitpeace", vi ser samma arbetssätt bland våra politiker....
Den stora skandalen är att läkare med stora kunskaper och viljan att rädda människor, tystas ner av myndigheter genom olika ageranden där någon byråkrat istället anger "strategin" mot en pandemi.

Som det ser ut just nu verkar det som om c:a 7000 svenska dött i onödan:
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/06/socialstyrelsen-tydlig-overdodlighet-forra-aret/
Senast redigerad av vinland 2021-06-11 kl. 09:53.
Citera
2021-06-11, 09:51
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Den där båten i Karibien blir ju intressant att följa. Troligtvis gamlingar som alla är vaccinerade.
Visar det sig att det inte blir en galen smittspridning ombord med endast milt sjuka individer, så blir ju detta ett bevis för vaccinets effektivitet. Vi vet ju sedan tidigare hur ”bra” en båt är i smittspridningshänseende. Då var det med den gamla ”Noob-varianten”

Vi får se helt enkelt. Eller som man brukar säga. ”Den som inte får CoVAids får se”

Ja! Det håller jag med om! Blir spännade att hålla inte ett utan två ögon på den båten! Mycket bra experiment! Vi tackar alla deltagare för deras hjälteinsats!
Citera
2021-06-11, 09:56
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Varför tror du att jag vill berätta det?

För att visa att du har en hjärna. Det här är inte Facebook där man skitpostar för att få likes, du gav dig in i en diskussion med andra människor.
Citera
2021-06-11, 09:58
Medlem
Citat:
För att visa att du har en hjärna. Det här är inte Facebook där man skitpostar för att få likes, du gav dig in i en diskussion med andra människor.
OK. Ja du har ju verkligen visat på IQ . . .

EDIT och ja, jag gav mig in i en diskussion och du förlorade den.
Citera
2021-06-11, 09:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Har märkt att väldigt många människor, både offentligt och i min omgivning tycks utgå till 100% från att pandemin är över efter sommaren. Att det "normala livet" kommer finnas att återgå till under hösten.

Jag tycker det finns väldigt lite evidens som talar för det. Visst smittan går ned över hela världen nu, men det gör den i länder där folk inte är vaccinerade också. Den gick även ned kraftigt över hela världen ungefär samtidigt för ett år sedan också - helt utan vaccin. Ändå kom smittan tillbaks till hösten.

Vi får ständiga rapporter om nya mutationer som ev vaccinen hjälper sämre, eller inte alls emot. Ändå utgår folk från att pandemin är över. Är det rent önsketänkande folk sysslar med, eller varför denna högst okritiska inställning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in