2021-06-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är vad som hänt/inte hänt direkt efter domen kl 11 den 28 maj jag skriver och funderar över.

Det är på Polisens hemsida jag läser.

"Uppdaterat 18.02

28 maj 11.18 Anträffad död, Örebro"

Det skiljer sig åt mot vad som polisen redovisat för NA, därav min undran om hur det förhåller sig.
Tillägg: Se även mitt inlägg efter detta.

Ps Förstår inte vad Du menar med 18 maj. Ds
Du har rätt! Det snurrade i huvudet på mig när jag skrev. Blandade ihop datum. Den 18 maj har med ett annat ärende att göra och jag blandade ihop.

Ledsen för det.
Citera
2021-06-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Framsteg? Hon gick hos en kollega. En pastor. Hon blev mer och mer promiskuös. Gränslös. Simultana älskare. Låg med älskare i dotterns säng. Det skulle jag inte kalla framsteg. Hon grävde sin egen grav.
Vad spelar det förr roll om hon fick terapi hos en pastor? Hon blev ju gladare under våren vilket flera har vittnat om (även SD)

En singelkvinna är inte promiskuös och gränslös bara för att hon har olika sexpartners, vi lever liksom inte på medeltiden. Och där spelar det ingen som helst roll om personen i fråga är pastor eller hygientekniker. Slut shaming hör inte hemma i dagens samhälle men det tycks inte religiösa fanatiker ha tillräckligt med vett att förstå.
Och du vet också varför hon sov i dotterns säng den natten, det har gåtts igenom flertalet gånger men det lönar sig ju inte att förklara för den som inte begriper.

Hon grävde inte sin egen grav-det gjorde någon annan åt henne = SD

Och f.ö arbetade LW med ensamkommande flyktingar och inte så mycket som pastor de sista åren i hennes liv. Vem vet, hon kanske började förstå hur fördömande människor inom kyrkan kan vara
Senast redigerad av Fleudhesten 2021-06-11 kl. 09:17. Anledning: Tillägg
Citera
2021-06-11, 09:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hos utredarna och åklagaren. Ja, men generellt säger han väl en massa konstiga saker. T ex de fotona som raderades när han skulle in på förhör. Det skulle visa att han förföljde Lena. Det var ju hans sätt att visa "nu är jag här". Lena klagade på hälsningsfrasen vid något/några tillfälle när hon hade hade annat manligt sällskap. SD visste naturligtvis att de skulle få honom att framstå som en galen stalker därför raderade han dem

Har du läst alla förhör med Lenas familj och vänner. Då vet du att det kommer fram där. Det kan iofs var i chatten också.

Den indiciekedja du påstår var stark nog att hålla hela vägen i HR, tar ju hänsyn till det nya sättet att värdera bevis. Jag anser att den är rättsosäker. Dessutom lutar de sig precis som GW mot statistik att i 9 fall av 10 är det någon BO haft en relation med. De glömmer att i det 10 fallet är det någon annan.

Vi vet dessutom att det fanns män som blev ratade, så pass att vissa har hängt här och kommenterat SD utseende i inlägg efter inlägg. VARNINGSFLAGG.

Detta är faktiskt inte det enda fallet som bör granskas. Det finns åtminstone något fall till som är tveksamt. I det fallet är det dock ingen lobby som påverkar en inkompetent polis och åklagare.

SD pratade i förhör av den enkla anledning att det gör laglydiga människor. De har inte lärt sig att svara "inga kommentarer" vilket jag skulle köra med även om jag var fullständigt oskyldig.

Nej, jag tror inte längre på rättsväsendet. Det har ju visat sig att det finns advokater som agerat (minst sagt) tvivelaktigt för att inte säga brottsligt). Varför ska jag som vanlig medborgare tro att inte någon polis blivit mutad? Eller någon annan?

Dessutom är det en väldig skillnad när det gäller resurser. Det är som i USA. Har du mucho dinero kan du köpa någon som slår hål på hela indiciekedjan. Rättvisa i Sverige idag får den som är tillräckligt påläst och har pengar. Har du inte det är du till salu om det finns tillräckligt starka krafter som vill det.

Har du hört talas om Ari Matinnen, där det med största sannolikhet inte ens begått ett brott. Trots det fälldes han i TR, HR och fick inte igenom prövningen i Högsta domstol. Han dömdes till livstids fängelse. Att de inte brydde sig om bevisningen där var för det var en alkoholiserad finne. En marginaliserad grupp. Jag tyckte det var hemskt men trodde det var undantaget som bekräftade regeln. Sedan är det många som fått resning i högsta domstolen även om det har tagit över 10 år. Du vet att det räcker inte om jag t ex går in och tar på mig ett mord. Det ska stödjas med teknisk bevisning eller så ska jag berätta sådana graverande detaljer som bara mördaren vet.

I SD fall kallades det jäv när han friades i TR men nu när han fällts är det ingen diskussion om kvaliteten på bevisningen. Han skulle dessutom aldrig fått igenom en överklagan i Högsta Domstolen för det hade blivit en prestigesak för Åsa Hilding och vem var det som supportade henne? Jo den mest omhuldade gruppen i samhället, feministerna. Domare är också människor de känner hur vinden blåser precis som politiker. Så nej, jag vet faktiskt inte om han var skyldig. Det enda jag vet är att han skulle få leva med epitetet mördare resten av sitt liv precis som Ari Mattinen.

Han skulle bli "persona non grata" i all framtid inom GC, det var ju tydligen en blådåre som slog till honom på ett GC-event och då fick han hjältestatus här i tråden.

Allt han gjorde eller inte gjorde förvrängdes. T ex att han inte beklagade hennes död till (föräldrarna)?
Det skulle visa att han var extra ond och kallsinnig. Tänk om han faktiskt hade beklagat hennes död, hur hade det låtit då? Typ kanske -"vilken fräckhet först mördar han henne och sedan går han och beklagar hennes död. Den mannen har ingen skam i kroppen. Typiskt psykopatbeteende"

Nej, jag vet inte om han är skyldig och jag kommer aldrig mer lita på polis, åklagare eller domare.
Bra inlägg.

Kan bara till det lägga till att både TR och HR köpte rakt av IT-forensiker JE:s märkliga och amatörmässiga bortförklaring av 23.34-aktiviteten. När jag tänker SD som skyldig så får jag alltid svårigheter med att komma runt den händelsen.( Har skrivit ett antal inlägg tidigare om den så jag drar inte det en gång till).

Även jag har naturligtvis tänkt tanken att SD är skyldig, i så fall måste han haft med sig datorn till mordplatsen och locket råkade gå upp av misstag, vilket orsakade uppdateringen av den öppna fliken i webbläsaren. Det uppstod inte på grund av att "datorn levde ett eget liv hemma på köksbordet" som åklagare TJ föreslog. Då poppar nästa märklighet upp. Varför öppnar man ett jobbdokument drygt 20 minuter efter att man "med ursinnigt våld" slagit ihjäl en människa? I det skedet borde han haft fullt upp med att tvätta av sig, typ. Det vore intressant att veta om PDF-dokumentet som öppandes hade någon koppling till Backahallsärendet som SD och några till hade diskuterat i ett antal mejl tidigare under kvällen, bland annat i det inkommande mejlet 23.32.

Det finns saker som fortsätter att skava här.
Citera
2021-06-11, 09:26
Medlem
Citat:
Framsteg? Hon gick hos en kollega. En pastor. Hon blev mer och mer promiskuös. Gränslös. Simultana älskare. Låg med älskare i dotterns säng. Det skulle jag inte kalla framsteg. Hon grävde sin egen grav.
Faktum är att nu har SD tagit beslut att radera två människor från jordens yta. LW, för stt hon inte lydde i tillräcklig grad, och tre år senare sig själv för att han inte klarade att ta ta konsekvenserna för mordet. Sen kan du sitta anonym bakom skärmen och spy galla över LW. Vad du får ut av det vågar jag inte ens gissa mig till, men nån sorts tillfredsställelse är det ju.
Citera
2021-06-11, 09:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Bra inlägg.

Kan bara till det lägga till att både TR och HR köpte rakt av IT-forensiker JE:s märkliga och amatörmässiga bortförklaring av 23.34-aktiviteten. När jag tänker SD som skyldig så får jag alltid svårigheter med att komma runt den händelsen.( Har skrivit ett antal inlägg tidigare om den så jag drar inte det en gång till).

Även jag har naturligtvis tänkt tanken att SD är skyldig, i så fall måste han haft med sig datorn till mordplatsen och locket råkade gå upp av misstag, vilket orsakade uppdateringen av den öppna fliken i webbläsaren. Det uppstod inte på grund av att "datorn levde ett eget liv hemma på köksbordet" som åklagare TJ föreslog. Då poppar nästa märklighet upp. Varför öppnar man ett jobbdokument drygt 20 minuter efter att man "med ursinnigt våld" slagit ihjäl en människa? I det skedet borde han haft fullt upp med att tvätta av sig, typ. Det vore intressant att veta om PDF-dokumentet som öppandes hade någon koppling till Backahallsärendet som SD och några till hade diskuterat i ett antal mejl tidigare under kvällen, bland annat i det inkommande mejlet 23.32.

Ja, begick han självmord för att han var skyldig eller för att han var oskyldigt dömd?
Citera
2021-06-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är hon vek? Eller är HD dominant när hon sätter den sidan till?
Bortom offerrollen så finns det ju åsikter om att hon inte är så rar - och SD ändrar beteende totalt när HD är med på hittegods.
How come?
Eller är det i paritet med att han kryper som en fähund för henne över ett år efter mordet?

SD är väl knappast den förste otrogne mannen som totalt ändrar sitt beteende när frugan är med.

Jag tänker att SD hade inte bara HD att förlora, även hans svärföräldrar skulle försvinna och hans fristad ute i Folketorp. Och iom det kanske SD:s barnvakter under sina ansvarsfulla veckor som ensamstående förälder (som han, vad det verkar ha svårt att ta ett vuxet ansvar för) .
Citera
2021-06-11, 09:48
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Hos utredarna och åklagaren. Ja, men generellt säger han väl en massa konstiga saker. T ex de fotona som raderades när han skulle in på förhör. Det skulle visa att han förföljde Lena. Det var ju hans sätt att visa "nu är jag här". Lena klagade på hälsningsfrasen vid något/några tillfälle när hon hade hade annat manligt sällskap. SD visste naturligtvis att de skulle få honom att framstå som en galen stalker därför raderade han dem

Har du läst alla förhör med Lenas familj och vänner. Då vet du att det kommer fram där. Det kan iofs var i chatten också.

Den indiciekedja du påstår var stark nog att hålla hela vägen i HR, tar ju hänsyn till det nya sättet att värdera bevis. Jag anser att den är rättsosäker. Dessutom lutar de sig precis som GW mot statistik att i 9 fall av 10 är det någon BO haft en relation med. De glömmer att i det 10 fallet är det någon annan.

Vi vet dessutom att det fanns män som blev ratade, så pass att vissa har hängt här och kommenterat SD utseende i inlägg efter inlägg. VARNINGSFLAGG.

Detta är faktiskt inte det enda fallet som bör granskas. Det finns åtminstone något fall till som är tveksamt. I det fallet är det dock ingen lobby som påverkar en inkompetent polis och åklagare.

SD pratade i förhör av den enkla anledning att det gör laglydiga människor. De har inte lärt sig att svara "inga kommentarer" vilket jag skulle köra med även om jag var fullständigt oskyldig.

Nej, jag tror inte längre på rättsväsendet. Det har ju visat sig att det finns advokater som agerat (minst sagt) tvivelaktigt för att inte säga brottsligt). Varför ska jag som vanlig medborgare tro att inte någon polis blivit mutad? Eller någon annan?

Dessutom är det en väldig skillnad när det gäller resurser. Det är som i USA. Har du mucho dinero kan du köpa någon som slår hål på hela indiciekedjan. Rättvisa i Sverige idag får den som är tillräckligt påläst och har pengar. Har du inte det är du till salu om det finns tillräckligt starka krafter som vill det.

Har du hört talas om Ari Matinnen, där det med största sannolikhet inte ens begått ett brott. Trots det fälldes han i TR, HR och fick inte igenom prövningen i Högsta domstol. Han dömdes till livstids fängelse. Att de inte brydde sig om bevisningen där var för det var en alkoholiserad finne. En marginaliserad grupp. Jag tyckte det var hemskt men trodde det var undantaget som bekräftade regeln. Sedan är det många som fått resning i högsta domstolen även om det har tagit över 10 år. Du vet att det räcker inte om jag t ex går in och tar på mig ett mord. Det ska stödjas med teknisk bevisning eller så ska jag berätta sådana graverande detaljer som bara mördaren vet.

I SD fall kallades det jäv när han friades i TR men nu när han fällts är det ingen diskussion om kvaliteten på bevisningen. Han skulle dessutom aldrig fått igenom en överklagan i Högsta Domstolen för det hade blivit en prestigesak för Åsa Hilding och vem var det som supportade henne? Jo den mest omhuldade gruppen i samhället, feministerna. Domare är också människor de känner hur vinden blåser precis som politiker. Så nej, jag vet faktiskt inte om han var skyldig. Det enda jag vet är att han skulle få leva med epitetet mördare resten av sitt liv precis som Ari Mattinen.

Han skulle bli "persona non grata" i all framtid inom GC, det var ju tydligen en blådåre som slog till honom på ett GC-event och då fick han hjältestatus här i tråden.

Allt han gjorde eller inte gjorde förvrängdes. T ex att han inte beklagade hennes död till (föräldrarna)?
Det skulle visa att han var extra ond och kallsinnig. Tänk om han faktiskt hade beklagat hennes död, hur hade det låtit då? Typ kanske -"vilken fräckhet först mördar han henne och sedan går han och beklagar hennes död. Den mannen har ingen skam i kroppen. Typiskt psykopatbeteende"

Nej, jag vet inte om han är skyldig och jag kommer aldrig mer lita på polis, åklagare eller domare.
Du resonerar klokt och fullt begripligt. Nästan så jag skäms att säga att jag tror att han var skyldig, för tro har inget med detta att göra. Din objektivitet, eller åtmi stone ditt krav på objektivitet är det enda relevanta. Bara det faktum att två domstolar med samma lagbok och väsentligen samma bevisunderlag, kommer till så olika slutsats, vara det säger att något är fel. Tur att vi inte har dödsstraff men i det här fallet blev det så.
Citera
2021-06-11, 10:05
Medlem
Citat:
Hon har själv skrivit att hon inte fick gå kvar på kvinnojouren eftersom hon vägrade lämna SD. De såg säkert att LW inte var som de andra kvinnorna som sökte hjälp där. Hon var inte rädd och hon ville inte bryta kontakten med honom. Istället ville hon att han skulle välja henne och skilja sig från sin fru.

Nu har vi via sms mm mellan SD/LW sett en massa tjafs/löften. De borde båda ha lämnat varandra för länge sedan (tyvärr så var LW kär, kan hända både vanligt folk och kyrkfolk) men vem tänker att någon man känt så länge skulle visa sig vara en mördare?

Vad vi inte fått se är vad SD lurat i/lovat LW under deras trevliga stunder (kan bara misstänka).

Vad vi vet är att SD fortsatt sitt umgänge med LW efter att första otroheten blivit avslöjad. SD såg till att HD inte skulle komma på dem mer (så gott han kunde).
Tom så skrev han till LW att hon skulle skriva och gratta honom på födelsedagen för annars skulle HD misstänka något skumt.

Hur kan du fortsätta ditt skitsnack om LW, varifrån kommer ditt sjuka hat mot en mördad kvinna?
Citera
2021-06-11, 10:10
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:

Herregud va du svamlar. Stefan agerar som en oskyldig i förhör? 😂 Ge dig nu, det är över.

Kolla dessa filmer

https://gofile.io/d/XgceV5
https://gofile.io/d/TlTGXF
Senast redigerad av grottmuttan 2021-06-11 kl. 10:17.
Citera
2021-06-11, 10:13
Medlem
Citat:
Bra inlägg.

DNA-gänget hade inte kommit undan med att ha kört lite hemmatest som visade ”liknande aktivitet”.

Inte heller med att man ”dubbelkollat” Onemejlinloggningen. Utan att det är dokumenterat till hovrätten.

Ska man dessutom mena att det är SD som loggat in 05:23 så förstår man att det i teorin hade behövts mer än det som lagts fram för att på riktigt bevisa det.

Så vad gäller IT så kan man gå på lite slappare bevis helt uppenbart än vad gäller t.ex DNA. Där finns inte lika mycket utrymme för antaganden.

En del i att en friande dom kom som lite av en överraskning ändå tycker iaf jag är att de bedömde IT-delarna med inlogg och lösenord och platsdata rätt så ”lättvindigt”.
Å andra sidan fanns det annat som var svårt att snacka bort för SD.

Sen att det nog faktiskt är SD som loggat in och kunnat hennes lösenord osv är en annan sak. Han verkade lagd ”lite” åt det hållet.

Hade samma förhandling skett säg 20 ggr med samma bevis men med olika rådmän så hade nog inte alla fällt SD tänker jag.
Citera
2021-06-11, 10:22
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Bra inlägg.

1. Han hinner hem oavsett om datorn är hemma men datorn var ju oftast med som vi vet.
2. PDF:en öppnas automatiskt(såklart) klockan exakt 00:00:00
Citera
2021-06-11, 10:49
Medlem
Ja det var ju bara en tidsfråga tills SD-försvararna skulle börja ifrågasätta Hovrättens dom.

Domen är välskriven och genomtänkt till skillnad mot Tingsrättens där nästan precis all bevisning förkastades, med BL i spetsen (som en trotsig tonårspojke)

SD dömdes så ni som tror på någon alternativ GM, kan ni förklara varför endast
SD’s dna hittades på ringen?
L*enas blod/dna på hans skor?
L*enas blod på tvättmaskinsluckan?
SD hade koll på hennes lösenord och koder
Plus alla andra indicier som stärker att rätt man dömdes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem