Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Rena rappakaljan.
Sa han som återigen fick propra svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Du verkar alltså förstå att man helt enkelt tillverkar fler bilar om det tillkommer kunder?
Det är just en konsekvens av det jag säger. Vid efterfrågeöverskott så producerar producenterna mer.
Gäller så väl bilar som bostäder. På en icke reglerad marknad.
Av okänd anledning har du väldigt svårt att ta emot den informationen. Men samtidigt kan du inte komma med sakliga invändningar till varför det inte skulle inträffa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Fattas bara att du också inser att hus inte tillverkas i tyska fabriker på 25 timmar,
Hävdar du att det går till så? Annars är det ytterst oklart varför du kommer dragandes med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
att de kräver mark som är en begränsad resurs
I verkligheten finns det gott om mark i Sverige. Mark är det minsta problemet för bostadsbyggande.
Då är mark ett större problem i det tätbefolkade Schweiz. Men där kan producenterna producera bostäder. Måste vara helt obegripligt för dig hur det går till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
att alla måste bo men alla måste inte äga en bil.
Vad har det med saken att göra. Du är helt extrem när det gäller att försöka starta nya irrelevanta diskussioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Då du kan nå upp till normal kompetensnivå och följa min ganska enkla diskussion.
Din diskussion handlar hittills bara om att försöka skapa nya stollepåståenden så jag skall glömma huvudfrågan.
Huvudfrågan berör du dock inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Den som tolkar mitt inlägg "man tillverkar en Porsche på 25 timmar" som "man tillverkar en PorscheFABRIK på 25 timmar" måste vara nästan medvetslös.
Du diskuterade produktionsökning. Förstod du inte det.
Jag fick då förklara lite basala saker för dig. Du behöver få förklaringar.