2021-06-10, 22:09
Medlem
Asmodeusvults avatar
Heart inflammation in young men higher than expected after Pfizer, Moderna vaccines

A higher-than-expected number of young men have experienced heart inflammation after their second dose of the mRNA COVID-19 shots from Pfizer/BioNTech and Moderna, according to data from two vaccine safety monitoring systems, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) said on Thursday.”

https://www.reuters.com/world/us/cdc-heart-inflammation-cases-ages-16-24-higher-than-expected-after-mrna-covid-19-2021-06-10/
2021-06-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Så du fick hjärtklappning/hjärtrus mm? Kan du förklara mer hur det blev för dig?
Du får ju gärna skicka PM men jag tror att det är bra att andra får reda på ev. biverkningar på tråden också...

Klarade mig från hjärtklappning mm. Men febern från hell, värk, svettningar, frossa, migrän, allt man kan ha, på en och samma gång. Fast endast under ca 24 timmar. Med vissa fysiska biverkningar några dagar efteråt. Kroppen var ju helt slut.

Du kommer reda dig..vi reagerar olika och tyvärr drog du nitlotten.
2021-06-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Heart inflammation in young men higher than expected after Pfizer, Moderna vaccines

A higher-than-expected number of young men have experienced heart inflammation after their second dose of the mRNA COVID-19 shots from Pfizer/BioNTech and Moderna, according to data from two vaccine safety monitoring systems, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) said on Thursday.”

https://www.reuters.com/world/us/cdc-heart-inflammation-cases-ages-16-24-higher-than-expected-after-mrna-covid-19-2021-06-10/

Man har dragit tillbaka vaccin för mindre biverkningar än dessa vaccin har.
2021-06-10, 23:13
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Klarade mig från hjärtklappning mm. Men febern från hell, värk, svettningar, frossa, migrän, allt man kan ha, på en och samma gång. Fast endast under ca 24 timmar. Med vissa fysiska biverkningar några dagar efteråt. Kroppen var ju helt slut.

Du kommer reda dig..vi reagerar olika och tyvärr drog du nitlotten.

Jo tack, jag blev ju rätt okej ändå men jag vet inte hur det blir med dos 2... Ska ta o kolla bt nu...
120/79 puls 99. Bt bra men vilopuls hög.
2021-06-10, 23:18
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Har du haft covid-19?

Jag var rejält sjuk 5 veckor under feb/mars med feber, ont i kroppen o en jävla hosta. Tog test som visade negativt. Så jag vet inte om jag hade covid Inte på test men långdraget o jobbigt med massa hosta länge.
2021-06-10, 23:41
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
2021-06-11, 05:39
Medlem
0ldMans avatar
https://twitter.com/Breaking911/status/1403133557803991041

BREAKING: CDC to hold an "emergency meeting" on "higher-than-expected" cases of heart inflammation following COVID-19 vaccination - CBS

Låter bra det här.
2021-06-11, 05:54
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Man har dragit tillbaka vaccin för mindre biverkningar än dessa vaccin har.

Ja exakt,

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner

Nästan 43.000 inrapporterade misstänkta biverkningar nu, i USA har 4000 personer avlidit.

Det här hade aldrig tillåtits tidigare utan sådana här vacciner hade dragits tillbaka från marknaden direkt.

Nu har vi ett virus som över 99% överlever, ett virus som dom flesta inte får några symptom av eller milda symptom.

Ett virus som även om det är lite farligare än vanlig influensa för gamla och sköra människor så är inte dödligheten speciellt stor bland den gruppen heller, om än lite större än för unga och friska och lite större än vanlig influensa.

Hur kan det ha blivit såhär? Att folk är så rädda som om det vore Ebola som härjar och att stater agerar som om det vore Ebola?

Eller, av vad vi har kunnat se så agerar bara ledare och etablisemang på det viset framför kameror och när dom ska fatta beslut, utanför det så kör ledare och etablisemanget på som vanligt och gör allt man inte ska eller får göra.

Visst, media har kört på med skrämselporren hela tiden men alltså, det är ju inte direkt som om statistiken har varit hemlig eller mörkats utan alla vet ju om hur låg dödsrisken faktiskt är och alla vet ju om att dom allra flesta får en liten förkylning eller blir helt asymptomatiska.
2021-06-11, 06:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja exakt,

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner

Nästan 43.000 inrapporterade misstänkta biverkningar nu, i USA har 4000 personer avlidit.

Det här hade aldrig tillåtits tidigare utan sådana här vacciner hade dragits tillbaka från marknaden direkt.

Nu har vi ett virus som över 99% överlever, ett virus som dom flesta inte får några symptom av eller milda symptom.

Ett virus som även om det är lite farligare än vanlig influensa för gamla och sköra människor så är inte dödligheten speciellt stor bland den gruppen heller, om än lite större än för unga och friska och lite större än vanlig influensa.

Hur kan det ha blivit såhär? Att folk är så rädda som om det vore Ebola som härjar och att stater agerar som om det vore Ebola?

Eller, av vad vi har kunnat se så agerar bara ledare och etablisemang på det viset framför kameror och när dom ska fatta beslut, utanför det så kör ledare och etablisemanget på som vanligt och gör allt man inte ska eller får göra.

Visst, media har kört på med skrämselporren hela tiden men alltså, det är ju inte direkt som om statistiken har varit hemlig eller mörkats utan alla vet ju om hur låg dödsrisken faktiskt är och alla vet ju om att dom allra flesta får en liten förkylning eller blir helt asymptomatiska.
Tyvärr lutar det åt en vaccinationskandal i antågande, och det är olyckligt av flera skäl. Ett av skälen är risken för högt motstånd mot mRNA- vacciner generellt, och jag frågar mig vad som händer om vi verkligen får ett snabbspridande "Ebola" (eller liknande) framdeles.
2021-06-11, 06:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag var rejält sjuk 5 veckor under feb/mars med feber, ont i kroppen o en jävla hosta. Tog test som visade negativt. Så jag vet inte om jag hade covid Inte på test men långdraget o jobbigt med massa hosta länge.
Kan du inte få göra ett immunitetstest innan dos 2? Det kanske är totalt onödigt att du utsätter dig för detta.
2021-06-11, 06:39
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Läkaren sa inget om andra dos. Jag var så medtagen att jag inte kom ihåg att fråga osv tyvärr.
Det var dåligt av mig, jag vet.
Kan säga att när jag kom in till akuten var det en av de första frågorna om jag nyligen tagit vaccin mot covid-19. Lite konstigt att det inte var långt ner på listan med frågor. Har hört på dokumentärer om att så är fallet - att när man åker in akut så är det en av de första frågorna de ställer och vilket vaccin man fått.

Jag måste kolla mer fakta innan jag vågar ta en andra dos. Jag var ju tvivlande innan, ibland ångrar jag mig så sjuk jag blev... hur tusan gör jag?
Snälla, finns det någon som har haft liknande symtom efter först och kan det bli värre efter andra dos?
Vet inte om jag vågar ta andra dosen? Fy fan vad det luktar lik i detta liksom...

Så varför tog du vaccinet från första början då? En massa användare här inne har ju varnat för dessa ”vacciner” i snart ett år.

Man får vad man förtjänar här i livet...
2021-06-11, 07:09
Medlem
Tog sprutan igår och min enda biverkning än så länge var ett sug efter en kall öl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in