Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Helvete, du har en gravare störning än vad jag trodde från början.
He he. I din värld har man en grav störning om man ber dig redogöra för dina påståenden.
Det kan inte vara tvärtom tror du. Dina innehåll är nämligen tomma på innehåll.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Du kan leverera din redogörelse själv, så fint som du har beställt den.
Nej. När jag tittar på fakta och räknar hamnar jag inte alls i dina påståenden. Det är därför du behövar använda fakta och matematik i en redogörelse.
Men du gör inte det. Det är som om du inte kunde. Utan bara sitter och skriver svammel.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
svammelexempel
Men du hade inte med någon överföring från mitt pensionskonto.
Det utgår bidrag från statskassan. Men det är därifrån det. (Och bidrag skulle vi skippa. Sänka skatten rejält och stryka alla bidrag. Men det är en annan diskussion).
Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Begriper du inte att Sveriges ekonomi indirekt påverkar pensionssystemet? Det spelar ingen roll om du i ORD frikopplar pensionssystemet från skattesystemet när systemen i verkligheten påverkar varandra.
Jo, men det har jag ju beskrivit.
Ta som ett konkret exempel en polack som invandrar till Sverige och jobbar med utveckling av självkörning. Vi har inte pyntat 3 MSEK för denna som vi har för svenskar. Vi kommer i praktiken plundra den stackaren på 3 MSEK. Så det kommer in i statskassan.
Sedan får vi högre tillväxt pga att vårt näringsliv får in duktiga invandrare.
Den tillväxten leder sedan till att mitt pensionskapital räknas upp mer än det annars gjort.
Så invandring leder till att jag får högre pension.
Men det svamlades ju om att jag skulle få lägre pension. Så jag var nyfiken på hur den beräkningen ser ut. Men än så länge är det tomt med sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Du är en fullkomlig jävla idiot som varken kan räkna eller förstår dig på ekonomi.
Dina beräkningar är något obefintliga.
(Och ja, du står med byxorna nere vid fotknölarna. Och folk flinar åt dig.)