2021-06-10, 14:12
Avslutad
(FB) Fotbolls-EM: Två svenska spelare har covid-19

Skapade denna tråd först hette den något likt ” bekräftade Coronafall under fotbolls-em ”och skulle handla om vilka spelare som drabbats av Corona under em och hur de påverkar matcher /lag.

Men nu utan motivering har någon mod i fotbollsforumet ändrat det till att ” två svenska spelare drabbade av Corona” vilket förstör trådens syfte . Inte ens i tråden skriver den mod som ändrade varför eller att en ändring sker.

Syftet var inte att bara diskutera den svenska truppens Corona fall. Utan att man skulle rapportera och diskutera alla Coronafall i varje landslag under hela
Em. Har försökt kontakta 2 mods och även skrivit ett inlägg i tråden utan respons.

Vill att rubriken ändras tillbaka så att trådens riktiga syfte blir aktuellt igen .
Senast redigerad av Captinhero 2021-06-10 kl. 15:01.
Citera
2021-06-10, 14:22
Medlem
systems avatar
Moderatorn ändrade iallafall till en rättstavad rubrik. Vilket är bra då den blir sökbar.

Har du frågat mod om varför ämnet verkar ha ändrats?
Citera
2021-06-10, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av system
Moderatorn ändrade iallafall till en rättstavad rubrik.

Som sagt ändrar fortfarande syftet med diskussionen . Om de enbart hade ändrat så att den var rättstavad skulle det inte varit något problem. Men nu förlorar ju tråden sin ursprungliga mening .

Som sagt ja jag har försökt kontaktat 2 mods i den avdelningen .
Citera
2021-06-10, 17:17
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Skapade denna tråd först hette den något likt ” bekräftade Coronafall under fotbolls-em ”och skulle handla om vilka spelare som drabbats av Corona under em och hur de påverkar matcher /lag.

Men nu utan motivering har någon mod i fotbollsforumet ändrat det till att ” två svenska spelare drabbade av Corona” vilket förstör trådens syfte . Inte ens i tråden skriver den mod som ändrade varför eller att en ändring sker.

Syftet var inte att bara diskutera den svenska truppens Corona fall. Utan att man skulle rapportera och diskutera alla Coronafall i varje landslag under hela
Em. Har försökt kontakta 2 mods och även skrivit ett inlägg i tråden utan respons.

Vill att rubriken ändras tillbaka så att trådens riktiga syfte blir aktuellt igen .

Det var jag som ändrade rubriken.
Den tidigare rubriken var "Bekräftade covidsmittade spelare Fotbolls-em", vilket jag ansåg vara en ganska otydlig rubrik. Därför ändrade jag rubriken till "Fotbolls-EM: Två svenska spelare har covid-19" vilket jag ansåg vara en mer tydlig rubrik. Om du har förslag på en bättre rubrik, så får du gärna posta den här i tråden. Syftet är att besökarna snabbt ska förstå vad tråden handlar om.

admin
Citera
2021-06-10, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det var jag som ändrade rubriken.
Den tidigare rubriken var "Bekräftade covidsmittade spelare Fotbolls-em", vilket jag ansåg vara en ganska otydlig rubrik. Därför ändrade jag rubriken till "Fotbolls-EM: Två svenska spelare har covid-19" vilket jag ansåg vara en mer tydlig rubrik. Om du har förslag på en bättre rubrik, så får du gärna posta den här i tråden. Syftet är att besökarna snabbt ska förstå vad tråden handlar om.

admin

Tack för respons

Mina förslag är

” bekräftade smittade spelare EM-2021”

” Smittade spelare i landslag EM-2021”

” Coronasmittade spelare och påverkan för EM 2021”

” Corona i landslag ( Sverige drabbat ) Em-2021”

”Fotbolls-EM : Corona drabbade spelare ”
Senast redigerad av Captinhero 2021-06-10 kl. 17:32.
Citera
2021-06-10, 22:17
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:

Nu har jag inte läst hela tråden men utvalda delar i alla fall och tycker du faktiskt har rätt i din kritik här. Nya rubriken matchar inte din trådstart.

Rubriken ändrades idag på förmiddagen (efter 260+ inlägg, nu har den ca 350 stycken) dock utan att det noterades öppet.

Vad jag kan tänka mig efter en "snabbläsning" är att det mesta av diskussionen kom att handla om det svenska landslaget och därför speglar nya rubriken förmodligen tråden i dagsläget. I trådstarten framgår det dock klart att du vill diskutera samtliga lag och eventuell påverkan smittspridningen kan ha på vem som i slutänden vinner och det försvinner i och med den nya rubriken.
Citera
2021-06-10, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Nu har jag inte läst hela tråden men utvalda delar i alla fall och tycker du faktiskt har rätt i din kritik här. Nya rubriken matchar inte din trådstart.

Rubriken ändrades idag på förmiddagen (efter 260+ inlägg, nu har den ca 350 stycken) dock utan att det noterades öppet.

Vad jag kan tänka mig efter en "snabbläsning" är att det mesta av diskussionen kom att handla om det svenska landslaget och därför speglar nya rubriken förmodligen tråden i dagsläget. I trådstarten framgår det dock klart att du vill diskutera samtliga lag och eventuell påverkan smittspridningen kan ha på vem som i slutänden vinner och det försvinner i och med den nya rubriken.

Tack för input , hoppas rubriken snart ändras igen så att den speglar trådstarten
Citera
2021-06-11, 09:22
Avslutad
Citat:
Om du har förslag på en bättre rubrik, så får du gärna posta den här i tråden. Syftet är att besökarna snabbt ska förstå vad tråden handlar om.

admin

Så vilken av alla mina förslag ska du välja då?
Citera
2021-06-11, 10:11
Administrator
admins avatar
Citat:
Tack för respons

Mina förslag är

” bekräftade smittade spelare EM-2021”

” Smittade spelare i landslag EM-2021”

” Coronasmittade spelare och påverkan för EM 2021”

” Corona i landslag ( Sverige drabbat ) Em-2021”

”Fotbolls-EM : Corona drabbade spelare ”

Citat:
Tack för input , hoppas rubriken snart ändras igen så att den speglar trådstarten

Citat:
Så vilken av alla mina förslag ska du välja då?

Jag ber om ursäkt. Jag tolkade din trådstart som att du fokuserade specifikt på det svenska landslaget.
Eftersom frågeställningen även gäller övriga lag så blir min rubrik direkt felaktig. Vilket givetvis inte var mitt syfte.

Jag har nu ändrat rubriken till (FB) Coronasmittade spelare och påverkan på Fotbolls-EM 2021, vilket delvis är ett av dina förslag på alternativ rubrik. Ändrade enbart "för EM 2021” till "på Fotbolls-EM 2021".

admin
Citera
2021-06-11, 10:12
Avslutad
Citat:
Jag ber om ursäkt. Jag tolkade din trådstart som att du fokuserade specifikt på det svenska landslaget.
Eftersom frågeställningen även gäller övriga lag så blir min rubrik direkt felaktig. Vilket givetvis inte var mitt syfte.

Jag har nu ändrat rubriken till (FB) Coronasmittade spelare och påverkan på Fotbolls-EM 2021, vilket delvis är ett av dina förslag på alternativ rubrik. Ändrade enbart "för EM 2021” till "på Fotbolls-EM 2021".

admin

Tack för ändringen.

Ha det gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in