2021-06-09, 20:30
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Precis, region Skåne hade köpt upp 400k snabbtester från Wuhan för att sedan kasta allting. Att stötta ett inhemskt svenskt bolag som har CE-märkning, användarvänligt och till synes bra resultat jämfört mot andra konkurrenter tycker jag detta bolag är undervärderat just nu. Det kan bli svängigt kortsiktigt men börjar matta av nu och vi befinner oss i en period där det görs många avtal mellan regioner, myndigheter och olika sektorer. VD'n Martin Linde sa själv att det har kommit på tal om avtal uppemot 3-4 år.

Om ni vill följa Aegirbio cord, finns en massa skräp och en del vettiga person som skriver så ta mycket med en nypa salt.
https://discord.gg/U5Tx7pJb

Ja, snacka om att klanta sig. Det borde vara lag på att jönsarna som stod bakom upphandlingen avgår.

Snabba tester som visar status inom 5 minuter är högaktuellt, enbart saliv som krävs dessutom. Alla som har gjort "svabben" vet att dessa är smått obehagliga. Utökar man testning kan man dessutom börja öppna upp mer för evenemang så som konserter och sportsliga event, tävlingar. Kika på hur Danmark jobbar preventivt men ändå framåt ur den sociala aspekten, ett föredöme.

Men med sittande regering vet man aldrig.
Citera
2021-06-09, 20:31
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
We like the stock.

In other news har cp-tardsen på wsb satt klorna i CLF som jag tipsade om härförleden. Trade at your own risk.

Hah!

Hann du köpa in dig?
Citera
2021-06-09, 20:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Hah!

Hann du köpa in dig?
Nix, jag ogillar framtiden och mänskligheten så det är no more mr nice guy. Kol och olja framöver. Och suicide booths.

Min bristolskala ökar till 3 när jag inser att vi inte ha någon aktiv kraschtråd just nu. Det är oroväckande.

Sälj allt och göm er under soffan!
Senast redigerad av bajssprutan 2021-06-09 kl. 20:43.
Citera
2021-06-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Om det gått dåligt, Nae kan jag inte påstå.
För en dryg månad sen gjorde det, men vinden har vänt.
+0.58 på en vecka, kan förstå att du är stolt över resultat. Blir det årsbästa för dig tro?

https://mobile.twitter.com/Plebchartist/status/1402698174083518467?s=20

Vi får se om någon månad eller 2 hur det ser ut då.
Citera
2021-06-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Aros Bostad noterar stamaktier på Nasdaq First North. Det går att ansöka på Avanza och lite andra ställen. Någon som kollat igenom erbjudandet och bestämt sig?

Någon som äger aktier sedan tidigare?

Ser bra ut. Tunga ankare också. Tecknar lite.
Citera
2021-06-10, 03:03
Medlem
CCIV säger jag bara
Citera
2021-06-10, 09:44
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettingpro1
Vad tror ni om coegin i veckan?

Känns som den lätt kan dra 30 procent plus kommande veckan.

Bra jävla rek, 51% upp sen dess i skrivande stund. Jag blev skeptisk när den precis hade ökat 30% innan du skrev, uppenbarligen fanns det nåt där jag inte orkade läsa in mig på.
Citera
2021-06-10, 10:21
Medlem
Bettingpro1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynk-Bjarne
Bra jävla rek, 51% upp sen dess i skrivande stund. Jag blev skeptisk när den precis hade ökat 30% innan du skrev, uppenbarligen fanns det nåt där jag inte orkade läsa in mig på.

Tackar ☺️ gick du in?
Citera
2021-06-10, 10:46
Medlem
Gold Town Games (GTG) Ett spännande spelbolag att hålla kolla på. Vad tror ni?

4 Juni - KÖPER MAJORITETSPOST I SPELSTUDIO GRAND PIKE
3 Juni - Gold Town Games siktar på att ha fyra globala managerspel lanserade i år
25 Maj - Gold Town Games skapar nytt affärsområde inom publishing
20 Maj - Gold Town Games ingår avtal med Internationella landhockeyförbundet - ska producera nytt spel
11 Maj - OMSÄTTNING STEG, FÖRLUST MINSKADE 1 KV
7 Maj - Gold Town Games förlänger avtalet med Wayne Gretzky
29 April - Gold Town Games ingår testkontrakt med Betway kring annonsplaceringar
Citera
2021-06-10, 14:59
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettingpro1
Tackar ☺️ gick du in?

Min skepsis skrämde mig. Tänkte instinktivt att du bara pissade ut nåt tips utan motivering i stil med aktietips2121 och Sadfaz3.
Citera
2021-06-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
CCIV säger jag bara

Jag har dom redan men om ni kollar på lucid sidan så undrar man vad dom menar med den texten.

NEWARK, Calif., and NEW YORK, NY, February 22, 2021 – Lucid Motors (“Lucid”), which is setting new standards for sustainable mobility with its advanced luxury EVs, and Churchill Capital Corp IV (NYSE: CCIV) (“CCIV” or “Churchill”), a special purpose acquisition company, announced today that they have entered into a definitive merger agreement. CCIV and Lucid are combining at a transaction equity value of $11.75 billion. The transaction values Lucid at an initial pro-forma equity value of approximately $24 billion at the PIPE offer price of $15.00 per share and will provide Lucid with approximately $4.4 billion in cash
####(assuming no existing CCIV shares are redeemed for cash at closing).#####

Menar dom att vi inte får vara med lucid shares ? Vi som har CCIV
Citera
2021-06-11, 17:34
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Ser bra ut. Tunga ankare också. Tecknar lite.

Ja, tecknar Rutger Arnhult och Skandia så ska jag också göra det.

https://www.affarsvarlden.se/ipo-guiden/bolag/aros-bostad-stamaktie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in