2021-06-09, 23:44
Medlem
GME faller kraftigt just nu. Äntligen kanske vi kan få slut på denna fars! Marknaden gillar inte vad den får höra, och SEC kommer att undersöka detta bluffföretag!

https://www.zerohedge.com/markets/ga...high-estimates
Citera
2021-06-09, 23:49
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heir-of-Melnibone
GME faller kraftigt just nu. Äntligen kanske vi kan få slut på denna fars!

Faller ja, i en tunn eftermarknad där det är betydligt enklare att manipulera priset.
I ordinarie marknad försökte Säljsidan trycka ner under 300 flera ggr senaste tiden utan att lyckas.
Så om Shortsen vill få ner kursen så försöker de såklart i eftermarkanden för max effekt.

Nu väntar självklart ett batteri av media-FUD resten av veckan.

Om du är beredd att komma tillbaka imorgon eller på fredag och säga att du hade fel om marknaden visar så,
då är även jag redo att säga att jag hade fel i det korta perspektivet om det blir så.
Min prgnos gäller långsiktigt. Hodl.

Men det är så med clowner som dig, ni tittar bara fram just i den stund då kursen passar er agenda.
Så har det varit sedan tråden startades. Patetiskt.

Vad tycker du själv en aktie $GME är värd? Borde vara lätt att svara på.
Förmodligen köper tyskarna upp aktien igen under morgondagen, det lär få tyst på dig.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-06-10 kl. 00:00.
Citera
2021-06-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Tackar för svar men fattar inte riktigt ändå.
Om man har blankat säg 100st aktier. Så späds det ut det dubbla. Betyder det då att man sitter med 200 blankade aktier?
Och går det till på samma håll om jag äger 100st aktier. Äger jag då helt plötsligt 200st aktier?
Om man har blankat mer aktier än vad som finns och så adderas det massa nya aktier. Är det inte att gå hedgefondernas ärende?
Fattar inte riktigt.

Edit: 2a på denna men kursen rasar ju. Har det ingenting med signalen om nyemission att göra?
Company may offer and sell up to 5 million shares of its common stock, from time to time, in “at-the-market” offerings. The Company intends to use net proceeds for general corporate purposes as well as for investing in growth initiatives and maintaining a strong balance sheet. The timing and amount of any sales of shares, if any, will depend on a variety of factors, including prevailing market conditions, the trading price of shares and other factors as determined by the Company.

Det är ingen nyemission. Men free floaten blir aningen större.
Det du beskriver är en aktie-splitt.

Att kursen rasar efter rapport är ett tydligt och återkommande mönster. Det har skett efter varje rapport tillfälle oavsett vad rapporten än innehållit. Dom som vill ha ned kursen kraftsamlar till dessa tillfällen och vill skaka bort investerare för attt uppnå sitt mål med lägre kurs.
Citera
2021-06-10, 00:03
Medlem
Citat:
Om man har blankat säg 100st aktier. Så späds det ut det dubbla. Betyder det då att man sitter med 200 blankade aktier?
Och går det till på samma håll om jag äger 100st aktier. Äger jag då helt plötsligt 200st aktier?
Om man har blankat mer aktier än vad som finns och så adderas det massa nya aktier. Är det inte att gå hedgefondernas ärende?
Fattar inte riktigt.

Edit: 2a på denna men kursen rasar ju. Har det ingenting med signalen om nyemission att göra?

Kursen rasar för att dom blankar hela Russel 2000, dom spenderar enormt med pengar för att få ner kursen lite. Inget att oroa sig över, det var förväntat.
Citera
2021-06-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Det blir dubbelt så många aktier för dom att täcka, så det kvittar.
Det är ju en 1:2 splitt du beskriver

Det kommer om ett år eller två. Eftersom Gamestop kommer vara världens bästa företag med värde om flera trillions.
Men just nu ännu är vi inte där
Citera
2021-06-10, 00:34
Medlem
Citat:
Fattar inte riktigt.

kursen har återhämtat 2/3 av AH nedgången nu
Citera
2021-06-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det är ju en 1:2 splitt du beskriver

Det kommer om ett år eller två. Eftersom Gamestop kommer vara världens bästa företag med värde om flera trillions.
Men just nu ännu är vi inte där
jo jag läste helt fel
Citera
2021-06-10, 07:44
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
kursen har återhämtat 2/3 av AH nedgången nu

Fint, det räckte tydligen för att det skulle bli tyst på trollet.
Nu får tyskarna visa vägen fram till i eftermiddag när USA öppnar igen.

Citat:
någon uppskattning ger jag inte på GME.

Går tydligen utmärkt att totalt sakna uppfattning om vad boalget borde handlas till eller värderas samtidigt som man sitter här och gång på gång påstå att aktien är för högt värderad helt utan argument. Hyckleri är vad det är.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-06-10 kl. 07:57.
Citera
2021-06-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Går tydligen utmärkt att totalt sakna uppfattning om vad boalget borde handlas till eller värderas samtidigt som man sitter här och gång på gång påstå att aktien är för högt värderad helt utan argument. Hyckleri är vad det är.

Att bolaget är för högt värderat vet även du även om du inte låtsas om det. Har du köpt in dig på 400 dollar eller?
Citera
2021-06-10, 08:51
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Att bolaget är för högt värderat vet även du även om du inte låtsas om det. Har du köpt in dig på 400 dollar eller?

Jag har redovisat här i tråden hur jag värderar bolaget. Du behöver bara kolla min posthistorik.

Du saknar argument för att bolaget skulle vara för högt värderat. Saken är den att du inte fört fram några argument över huvud taget annat än att det skulle vara "bluff" och "pump", och inte ens det kan du belägga med fakta.

Marknaden skiter i vad jag jag köpt mina axier för, det borde du också göra.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-06-10 kl. 08:57.
Citera
2021-06-10, 09:49
Citat:
Har du köpt in dig på 400 dollar eller?

Är du avundsjuk? Har du inte råd att köpa för $300 eller vad är grejen? Kursen är plus och folk tjänar pengar. Gör det ont i ditt stackars hjärta?

Det säger sig själv att tycker man bolaget är undervärderat så köper man och tycker man att det är övervärderat så säljer man.
Citera
2021-06-10, 10:45
Medlem
Premarket nu 278,74
Tror jag skall försöka få mig en aktie till idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in