2021-06-09, 22:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det finns en massa olika varianter av bipolar disorder, som du ju vet. Allt uppifrån värsta hypermanin ner till djupaste katatoniska depressionen. Vi vet inte vad HD har och det är heller inte viktigt om det inte ingår i ett specifikt sammanhang som är viktigt för att förstå en del annat gällande det här jävla fallet.
Nja? Förstår inte vad du menar riktigt?
Bipolär betyder ju att du har bade mani och ibland djup depression visserligen kan du ha få maniska perioder, men likväl måste det finnas där.
Citera
2021-06-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är garanterat bekymrad. Klart han inte ok invärtes:

- Speciellt med ett kontrollbehov, han är nitisk med centimetrar, deciliterar, RT etc i klass med en autist. Han är på osäker mark.
- Han vill ha HD tillbaka.

De har en deal, hon säger det i förhör har jag för mig (får kolla, för hon ljuger om JS även där) att berätta om de träffar nån annan och de spelar mot varandra:
▪️Han ljuger om LW och är stressad som satan.
▪️Hon ljuger om sillen ihop med sitt tjat om brist på tillit.
Det intressanta är att SD säger inte ett dugg, hon börjar snabbt att ljuga och bedyrar att hon ska berätta om status förändras.

Ergo: det är inte SD som är och hugger på henne, och det är i samma tidsperiod som hon kärleksbombar och oroas om han gått till LW.
Hon är dock inte helt säker på vart hon har honom, vilket även ses via hennes chef.

I ärlighetens namn har hon inte ett dugg med hans förehavanden att göra:
Hon tog ut skilsmässa, hon flyttade, hon roar sig med JS.
Det kan du tro. I en sammantagen bild Tror jag nåt annat.
Hon blir iaf glad när han är ledsen och vara triumferande - det kan hon. Vilket ses i dialogen på viber då hon verkar helt blåst.
Hon är lika blåst då hon är snusförnuftig inför JO om att hans otrogna ex borde berätta.
Själv håller hon JS fortsatt väl dold, utan fog.

Antar hon kände sig rätt nöjd när hon loggade om LWs cacher också.

Angående dealen så är det ganska lätt att räkna ut på vems initiativ den tillkom...

Angående fuskloggarna efter LWs död och allmän douchighet från HD kan jag bara hänvisa till det jag skrev förut om synen vissa har på det perfekta offret och att bara en viss sorts kvinnor drabbas.

Angående hennes kontrollbehov och klängighet på SD efter skilsmässan så passar även det som hand i handske enligt mallen för hur kvinnor som brutit med toxiska män de haft en relation med fungerar.

Det tar på en mentalt att stötta kvinnor i som brutit sig loss. Nästan samtliga torskar och trillar dit mer än en gång.
Han kan ha kränkt barnen och pressat henne till sammanbrott och hon gråter när hon berättar. Men vem sms:är hon för att komma och sova över...
Damn it han kan ha slagit sönder hennes bil med ett basebollträ och hon anmäler och barnen får samtalsstöd pga PTSD men hon blir svartsjuk när han träffar en ny...

Ofta lyfter kvinnorna själva det här. "Vad är det för FEL på mig?! Varför saknar jag honom?! Varför kan jag inte låta bli att undra vad han gör? Varför kan jag inte låta bli att sms:a och fråga?!"
Citera
2021-06-09, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Håller med om att en person som är katatonisk är heartbreaking att se. Andning och puls extremt låg. De ligger i fosterställning. Stela. Kan varken äta, dricka eller prata. Det är knappt att övriga kroppsfunktioner fungerar. De är så sjuka att de inte ens kan ta sitt liv.

Så vi kan konstatera att det mardrömsdjupet slapp iaf HD. Det betyder inte att hon inte också mådde riktigt riktigt dåligt och att ångesten nästan slet henne i bitar. Men under så många år?

Är inte alls säker på att SD gjorde allt för henne, för då hade han väl krävt att hon fick bättre vård? Vare sig hon ville eller ej? Hon behövde ju inte nödvändigtvis vara inlagd på det sjukhus hon arbetade på.

Men å andra sidan kunde SD fnatta runt och vara otrogen när hon var så sjuk och varken kunde protestera eller orkade bry sig.
Nu är akut katatoni av olika grad, kommer till uttryck på olika sätt.
Via hennes motoriska problematik om hon inte kan förflytta sig, inte tar initiativ till att äta alls och måste matas ses att det är illa. Hon riskerar att ha pissat på sig om hon inte tar sig ur trappan.
Det är allvarligt.

Obearbetad PPD nämns, även psykos och det vete fan vad hon erhållit för vård, om medicin som inte hjälper.
Det är iaf en bild för klar inläggning.
Hon vägrar vård 2011, vilket är typiskt om sjukdomsinsikt saknas likaväl och hon läggs in. Om hon vägrar så är det möjligt att han lyder. Vad övriga släkt gjorde framkommer inte.
Han talar iaf i pluralisform då de ser hennes lidande då hon vill dö.
Citera
2021-06-09, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Angående dealen så är det ganska lätt att räkna ut på vems initiativ den tillkom...

Angående fuskloggarna efter LWs död och allmän douchighet från HD kan jag bara hänvisa till det jag skrev förut om synen vissa har på det perfekta offret och att bara en viss sorts kvinnor drabbas.

Angående hennes kontrollbehov och klängighet på SD efter skilsmässan så passar även det som hand i handske enligt mallen för hur kvinnor som brutit med toxiska män de haft en relation med fungerar.

Det tar på en mentalt att stötta kvinnor i som brutit sig loss. Nästan samtliga torskar och trillar dit mer än en gång.
Han kan ha kränkt barnen och pressat henne till sammanbrott och hon gråter när hon berättar. Men vem sms:är hon för att komma och sova över...
Damn it han kan ha slagit sönder hennes bil med ett basebollträ och hon anmäler och barnen får samtalsstöd pga PTSD men hon blir svartsjuk när han träffar en ny...

Ofta lyfter kvinnorna själva det här. "Vad är det för FEL på mig?! Varför saknar jag honom?! Varför kan jag inte låta bli att undra vad han gör? Varför kan jag inte låta bli att sms:a och fråga?!"
Citat:
Det tar på en mentalt att stötta kvinnor i som brutit sig loss.
Ja, stackars sillen att lyssna på denna jämmerdal, vara förälskad och hoppas på att dra det längsta strået.
Ett sånt jävla ältande.

Idag är han nog glad att slippa, om hon nu inte sökt sig till honom för tröst.
Citera
2021-06-09, 23:05
Medlem
Citat:
Precis vad jag också tror. Han hade totalt tappat kontrollen på kvinnorna, en kontroll han hade haft under så många år och som han gillade att ha, det gagnade hans syften...och då blev han livsfarlig

Ja att HD hade modet och mage att lämna och dessutom gå vidare blev nog en oerhört chock och kränkning.
Hon hade ju alltid stannat, oavsett vad han sa eller gjorde.
Det hade han inte räknat med.

Allt hände på samma gång. Krav från alla håll och barnen skulle ha loppis som han förväntades rodda ("mot sin vilja" kan man tänka) och det ena med det andra.
Alla hade kul utom han!

Ett litet ord för mycket från LW var nog som att kasta en tändsticka på en torr gräsmatta indränkt i tändvätska.
Citera
2021-06-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ja, stackars sillen att lyssna på denna jämmerdal, vara förälskad och hoppas på att dra det längsta strået.
Ett sånt jävla ältande.

Idag är han nog glad att slippa, om hon nu inte sökt sig till honom för tröst.

Det skulle inte förvåna om hon gjort det.
Citera
2021-06-09, 23:14
Medlem
Citat:
Han är garanterat bekymrad. Klart han inte ok invärtes:

- Speciellt med ett kontrollbehov, han är nitisk med centimetrar, deciliterar, RT etc i klass med en autist. Han är på osäker mark.
- Han vill ha HD tillbaka.

Hon blir iaf glad när han är ledsen och vara triumferande - det kan hon. Vilket ses i dialogen på viber då hon verkar helt blåst.

Fetat 1) Ja marken under hans fötter förvann nog ett tag när kvinnan som stannat genom alla hans respektlösa gärningar och ord plötsligt fick kraft att lämna honom. Det hade han inte räknat med.

Det var fel. Så skulle det inte vara. Fel fel fel!

Fetat 2. Vad sa hon på Viber?
Citera
2021-06-09, 23:25
Medlem
why123s avatar
Citat:
😅
SD skulle säkert ha gillat din primitiva mansgrisattityd.

Mvh, en välutbildad kvinna med yrkeserfarenhet som säkert skulle få dig att skita ner dig.

Hoppa upp och sätt dig i knät ska jag berätta - för du råkar glömma bort mansgrisens roll i det hela. Hur han kör dubbla budskap som skapar hopp, förtvivlan och farlig ambivalens.
Lägg därtill en vinnarskalle som LW och en stor rädsla att bli lämnad.

Han masserade hennes ben, mysigt sex och bar henne ner för trappan. Hade ordnat en brakfrukost med nygräddat bröd så sent som i februari 2018.
Han hade med sig deg dit, värsta fixaren.

Är helt övertygad att han hade en hårdare attityd på nätet - för att HD snokade och LW var olydig.

Jo alla är vi välutbildade på nätet och här ligger medelinkomsten på 900 000 om året.

Det går väl bra att jag sitter kvar i soffan va? Kunde hon inte få benmassage av någon annan och visst fanns det någon annan som kunde knåpa ihop nygräddat bröd.

Däremot delar jag din åsikt om sexet, det var nog något i hästväg (i alla avseende) och som vuxen kvinna hade hon ju en del erfarenheter. Hade rollerna varit omvända hade det hetat att SD blev utnyttjad
bara för sitt kön skull.

Så hoppa över brödet och massagen det var de magiska stunder SD bjöd på som blev som en drog för henne.
Senast redigerad av why123 2021-06-09 kl. 23:33. Anledning: .
Citera
2021-06-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja? Förstår inte vad du menar riktigt?
Bipolär betyder ju att du har bade mani och ibland djup depression visserligen kan du ha få maniska perioder, men likväl måste det finnas där.

Hypermani, hypomani, depression, djup depression, katatonisk depression osv.

För att illustrera hur jag menar kan jag berätta följande:

2 bipolära personer jag kände väl, den ena tog tyvärr sitt liv. Han pendlade mellan de absoluta ytterligheterna, de normala perioderna var mkt korta. Han var mestadels hypermanisk men ibland (ett par ggr/år) sjönk han ner i djupaste depressionen. Han var så sjuk att han inte ens klarade av att ta sitt liv - men det gjorde han tyvärr när han var på väg upp ur depressionen.

Den andra personen jag känner har korta hypOmaniska stämningslägen, enstaka lägen där hon mår rätt bra några dagar, men oftast sliter ångest och depressioner nästan hjärtat ur kroppen på henne. Hon mår verkligen dåligt nästan för jämnan och får Litium. På eget bevåg självmedcinerar hon med koffeintabletter som är receptfria. Är osäker på om de verkligen hjälper henne...

Hur HDs stämningsläge är och huruvida hon pendlar kraftigt eller inte - det vet jag ej. Hoppas hon kommer må bra framöver snart, trots att SD har tagit sitt liv.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-09 kl. 23:48.
Citera
2021-06-09, 23:34
Medlem
Citat:
Problemet med tvingande eller "villkorande" åtgårder är att de ofta leder till ett "du och jag mot världen" eller "familjen mot soc".

Naturligtvis är jag för lagändringar för att kraven ska vara starkare mot mannen.
Men har kvinnan tagit tillbaka honom och inget nytt brott anmäls så kan inte polis och rättsväsende göra så mycket mer.

Socialtjänsten däremot har i uppdrag att vid minsta oro för ett barn agera och fastställa om en utredning behöver inledas.

Ja, det är främst socialtjänstens jobb, med bistånd av polisen mellan varven. Det största problemet som omöjliggör ett bra arbete för dem är de vattentäta skott som råder mellan de olika myndigheterna. Främst polis, soc, juridiken och skattemyndigheterna. Det är inte sällan sekretess in absurdum.
Citera
2021-06-09, 23:40
Medlem
Citat:
Nu är akut katatoni av olika grad, kommer till uttryck på olika sätt.
Via hennes motoriska problematik om hon inte kan förflytta sig, inte tar initiativ till att äta alls och måste matas ses att det är illa. Hon riskerar att ha pissat på sig om hon inte tar sig ur trappan.
Det är allvarligt.

Obearbetad PPD nämns, även psykos och det vete fan vad hon erhållit för vård, om medicin som inte hjälper.
Det är iaf en bild för klar inläggning.
Hon vägrar vård 2011, vilket är typiskt om sjukdomsinsikt saknas likaväl och hon läggs in. Om hon vägrar så är det möjligt att han lyder. Vad övriga släkt gjorde framkommer inte.
Han talar iaf i pluralisform då de ser hennes lidande då hon vill dö.

För hennes egen och barnens skull hoppas jag att hon lättar på förlåten och berättar. Nu slipper hon dessutom både SD och Lena och kan ta tag i sitt liv.
Citera
2021-06-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ja att HD hade modet och mage att lämna och dessutom gå vidare blev nog en oerhört chock och kränkning.
Hon hade ju alltid stannat, oavsett vad han sa eller gjorde.
Det hade han inte räknat med.

Allt hände på samma gång. Krav från alla håll och barnen skulle ha loppis som han förväntades rodda ("mot sin vilja" kan man tänka) och det ena med det andra.
Alla hade kul utom han!

Ett litet ord för mycket från LW var nog som att kasta en tändsticka på en torr gräsmatta indränkt i tändvätska.

Ja, och den fönstersurfande grannen J noterade att den annars ständigt flinande SD såg rastlös och sammanbiten ut under loppisen den 13e Maj...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in