2021-06-09, 21:16
Medlem
Att få autoimmuna problem efter vaccin är inget nytt.

Läs på covidvaccinated på reddit. Så kan du läsa om folk med liknande problem.
2021-06-09, 21:47
Medlem
JaraHierarkiTemples avatar
Vad sa läkaren om det och om det var så att du fick så kraftiga biverkningar av vaccinet så kanske det är bättre att inte ta den andra dosen men det får läkaren avgöra.
2021-06-09, 21:48
Medlem
carlpetersen73s avatar
Fått första dosen Moderna. Gjorde ont i armen ett par dar, men inget annat.
2021-06-09, 22:10
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaraHierarkiTemple
Vad sa läkaren om det och om det var så att du fick så kraftiga biverkningar av vaccinet så kanske det är bättre att inte ta den andra dosen men det får läkaren avgöra.

Läkaren sa inget om andra dos. Jag var så medtagen att jag inte kom ihåg att fråga osv tyvärr.
Det var dåligt av mig, jag vet.
Kan säga att när jag kom in till akuten var det en av de första frågorna om jag nyligen tagit vaccin mot covid-19. Lite konstigt att det inte var långt ner på listan med frågor. Har hört på dokumentärer om att så är fallet - att när man åker in akut så är det en av de första frågorna de ställer och vilket vaccin man fått.

Jag måste kolla mer fakta innan jag vågar ta en andra dos. Jag var ju tvivlande innan, ibland ångrar jag mig så sjuk jag blev... hur tusan gör jag?
Snälla, finns det någon som har haft liknande symtom efter först och kan det bli värre efter andra dos?
Vet inte om jag vågar ta andra dosen? Fy fan vad det luktar lik i detta liksom...
2021-06-09, 22:13
Medlem
Tog även jag Moderna, fick samma symtom som TS fick, dock försvann dom efter 1 dygn. Eller, kroppen var oerhört svag, så klart, 1-2 dygn därefter, men feber, illamående, värk, migrän försvann i om 25 Tim.

Låg hemma 7 dagar i fruktansvärd covid i vintras. Det var ingenting i jämförelse med biverkningarna av vaccinationen. Ingenting! Visste inte vad jag skulle ta mig till.

Hur fan skall jag klara av att ta dos 2, som enl rapporter skall vara den dos som ger MEST biverkningar? Fy fan.

Bör tilläggas att jag hade antikroppar, vilket drabbar oss hårdare med vaccinet, enligt läkare jag talat med.
2021-06-09, 22:22
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Tog även jag Moderna, fick samma symtom som TS fick, dock försvann dom efter 1 dygn. Eller, kroppen var oerhört svag, så klart, 1-2 dygn därefter, men feber, illamående, värk, migrän försvann i om 25 Tim.

Låg hemma 7 dagar i fruktansvärd covid i vintras. Det var ingenting i jämförelse med biverkningarna av vaccinationen. Ingenting! Visste inte vad jag skulle ta mig till.

Hur fan skall jag klara av att ta dos 2, som enl rapporter skall vara den dos som ger MEST biverkningar? Fy fan.

Bör tilläggas att jag hade antikroppar, vilket drabbar oss hårdare med vaccinet, enligt läkare jag talat med.

Så du fick hjärtklappning/hjärtrus mm? Kan du förklara mer hur det blev för dig?
Du får ju gärna skicka PM men jag tror att det är bra att andra får reda på ev. biverkningar på tråden också...
2021-06-09, 22:23
Medlem
Dos 1 var rätt lugnt, ont i armen och kände mig hängig.
Dos 2 var dock inte rolig. Vaknade mitt i natten efter dosen och frös som en idiot. Sprängande huvudvärk och yrsel. Var sängliggande i 2 dagar, nu är det 5 dagar sen jag tog sprutan och känner mig helt återställd.
Är 30 år, har en autoimmun sjukdom.
2021-06-09, 22:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Jobbar inom sjukvården. Var mycket tveksam att ta vaccinet men kände mig som en "outsider" då kollegor tog det, ja som de sa i alla fall.
Jag vill inte skrämma upp någon, jag vill bara dela med mig av min erfarenhet. Är mycket orolig för att ta dos 2 då det sägs bli värre då???
Har du haft covid-19?
2021-06-09, 22:54
Medlem
Babydolls avatar
Rapportera misstänkta biverkningar på Läkemedelsverkets hemsida. Det kan vara bra ur din synvinkel om du får biverkningar i framtiden och det blir ett försäkringsärende.
2021-06-09, 22:55
Medlem
Jag kände mindre efter andra dosen av Moderna än efter den första.
Första, ont i armen och lite vag huvudverk av och till i 2-3 dagar.
Andra, mindre ont i armen och ingen huvudverk eller annat.
2021-06-10, 00:45
Medlem
Har du haft covid?

De jag känner som har fått kraftiga biverkningar (feber, frossa, hjärtklappning, sprängande huvudvärk, muskelvärk, svaghet och liknande) har alla haft covid innan. De som inte haft covid har fått ont i armen och känt sig ovanligt trötta några timmar efter vaccinering. Detta gäller dos 1 av både Pfizer och moderna.

Jag har inte haft covid och fått båda doserna (Pfizer) och fick värk i armen i några dygn efter första dosen samt 1 dygn efter andra. Var dessutom väldigt trött på kvällen efter båda doserna.

Anmäl till läkemedwlsverket ska du definitivt göra och prata med en läkare inför nästa dos hade jag gjort.
2021-06-10, 08:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Fick första sprutan igår eftermiddag. Känns inget alls idag. Inga biverkningar eller annat. Kan detta betyda att man är i god form?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in