2021-06-09, 20:15
Medlem
weedman99s avatar
Hej de e så att ja e skuldsatt hos kronofogden men inte min tjej som har flera företag hon ska skriva över ett AB med kreditvärdighet på mig. Kan jag då ta fakturor osv på det företaget och öppna bankkonto mm? Förklara gärna hur ja får ut pengar så mycket som möjligt
E helt färsk när de kommer till detta. Tack alla!
Senast redigerad av weedman99 2021-06-09 kl. 20:18.
Citera
2021-06-09, 20:34
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Hej de e så att ja e skuldsatt hos kronofogden men inte min tjej som har flera företag hon ska skriva över ett AB med kreditvärdighet på mig. Kan jag då ta fakturor osv på det företaget och öppna bankkonto mm? Förklara gärna hur ja får ut pengar så mycket som möjligt
Kan hon göra. Det bästa är om du betalar dina skulder din tattare, annars kommer Kronblom att ta allt av värde inom företaget. Antar att du inte näringsförbud? Om du har det så borde du veta det.

Så din plan är inte särskilt smart. Kort och gott, ge fan I det och betala först av skulden innan du tar över ett företag.
Citera
2021-06-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan hon göra. Det bästa är om du betalar dina skulder din tattare, annars kommer Kronblom att ta allt av värde inom företaget. Antar att du inte näringsförbud? Om du har det så borde du veta det.

Så din plan är inte särskilt smart. Kort och gott, ge fan I det och betala först av skulden innan du tar över ett företag.

När hon skriver över företaget på honom så vaknar Kronis.
Citera
2021-06-09, 20:37
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP

Dom får bara ta privata skulder. Svara gärna om du kan hjälpa inte annars. Ja kmr ju kunna ta avbetalningar på företaget utan problem eller hur? De e allt ja vill göra. Sen betalar ja redan av skulderna
Citera
2021-06-09, 20:37
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Ska du alltså bli aktieägare? Då kan KFM mäta aktierna.
Citera
2021-06-09, 20:38
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
När hon skriver över företaget på honom så vaknar Kronis.

Men ja hinner ju ta massa avbetalningar innan dom hinner göra nåt eller
Citera
2021-06-09, 20:39
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ska du alltså bli aktieägare? Då kan KFM mäta aktierna.

Tänkte ta några avbetalningar på konkursa
Citera
2021-06-09, 20:41
Medlem
Citat:
Men ja hinner ju ta massa avbetalningar innan dom hinner göra nåt eller

Det förutsätter att företaget är stabilt och helt saknar anmärkningar, så troligen inte.
Citera
2021-06-09, 20:43
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Tänkte ta några avbetalningar på konkursa

Ja, då kan det bli åtal.
Citera
2021-06-09, 20:44
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det förutsätter att företaget är stabilt och helt saknar anmärkningar, så troligen inte.

Det är stabilt och utan anmärkningar
Citera
2021-06-09, 20:46
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, då kan det bli åtal.

Skiter i konsekvenser vill ha snabba pengar ursäkta låter arrogant men vill ha goda råd. Företaget e stabilt inga anmärkningar på kreditvärdigt. Ja lär ju hinna göra en del avbetalningar innan iallafall
Citera
2021-06-09, 20:46
Medlem
Citat:
Det är stabilt och utan anmärkningar

Stabilt i dina ögon är inte samma sak som stabilt i mina ögon.

Omsättning?
Intäkter?
Skulder?
Hur länge har det funnits?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem