2021-06-08, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
https://christianflatearthministry.org/2016/10/14/eric-dubay-exposed/
Att han inte tror Jesus funnits är ju ett rent löjligt argument. Hans kontakter kanske är lite märkliga.

Finns det nått i hans matreal som tyder på att han skulle vara kontrollerad opposition? Det han delar talar högre än det du delat i min åsikt. Har du gått igenom hans information?

Jag vet inte om han är det, vet du? Att folk skulle bli vilseleda av hans info däremot kan jag inte hålla med om, vilket va vad du kommenterade på.
Senast redigerad av Baravanligtvatten 2021-06-08 kl. 22:56.
Citera
2021-06-08, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
1. Jag vet inte riktigt om jag trodde att den var platt egentligen. Jag var öppen för att den skulle kunna vara platt snarare. Som alla andra trillar in på den niten gissar jag. Propagandan. NASA-bluffar.

2. Jag insåg att det är någon form av ledd operation med många avlönade bull shit talkers...tröttnade på "Kolla NASA är fejk - jorden måst vara platt..."-mentaliteten som alla idioter på nätet kör med. På dem låter det typ som att det var NASA som formade världen.

3. NASA är fake, men jorden är ett klot.

typ det är min inställning.
Det finns många som vill sprinkla in skit i samtalet, till skillnad från azteccrystal så rekommenderar jag att du går igenom eric dubays information.
Citera
2021-06-08, 23:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baravanligtvatten
Det finns många som vill sprinkla in skit i samtalet, till skillnad från azteccrystal så rekommenderar jag att du går igenom eric dubays information.

Kan han väl, men precis varenda sak Dubay påstår har debunkats. Bl a i denna tråd.
Citera
2021-06-08, 23:35
Medlem
Citat:
Att han inte tror Jesus funnits är ju ett rent löjligt argument. Hans kontakter kanske är lite märkliga.

Finns det nått i hans matreal som tyder på att han skulle vara kontrollerad opposition? Det han delar talar högre än det du delat i min åsikt. Har du gått igenom hans information?

Jag vet inte om han är det, vet du? Att folk skulle bli vilseleda av hans info däremot kan jag inte hålla med om, vilket va vad du kommenterade på.

Att han inte tagit avstånd från sina "200 proofs" tyder på att han antingen är en profithungrig charlatan eller kontrollerad opposition.

Hans "200" är ju både både extremt korkade och debunkade sedan åratal. Han har ju vid det här laget självklart förstått vilken ren smörja det är och att han trots detta håller fast vid det får ju hans entourage att framstå som... ja mindre begåvade. Vilket såklart är målsättningen om han är kontrollerad opposition.

Citat:
... Det han delar talar högre än det du delat i...

Mmm - eller inte. Min favorit är nog det där med att järnvägsräls inte klarar av kurvatur eller backar.
.
Citat:
If the world were actually a globe, however, curving 8 inches per mile squared, the 180 mile stretch of rail would form an arc with the center point at Birmingham raising over a mile, a full 5,400 feet above London and Liverpool.”
Den som håller med Dubay om att ovan är ett bra argument framställer sig själv som helt tappad.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-08 kl. 23:46.
Citera
2021-06-09, 01:20
Medlem
Citat:
Finns det nått i hans matreal som tyder på att han skulle vara kontrollerad opposition?

Han påstår att planeterna ser ut som stjärnor vid kraftig inzoomning, dvs vibrerande ljus (typ) som ej går att få i fokus, vilket inte stämmer. En rätt enkel sak att undersöka själv. Känns orimligt att han inte skulle ha koll på det.
Citera
2021-06-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Han påstår att planeterna ser ut som stjärnor vid kraftig inzoomning, dvs vibrerande ljus (typ) som ej går att få i fokus, vilket inte stämmer. En rätt enkel sak att undersöka själv. Känns orimligt att han inte skulle ha koll på det.

Kan du inte passa på att zooma in solen på natthimlen när du ändå är ute och zoomar?
Lägg gärna upp bildlänk när du lyckats.
Citera
2021-06-09, 07:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du frågar alltså mig som presenterar dig en platt modell av jorden varför saker faller nedåt?
Svar: För att jorden är platt, ämnen har olika densitet. En ballong med helium faller väl ändå inte nedåt?
Förklara hur orsaken kan vara att jorden är platt.
Helium är lättare än luft. Det vill säga luft har mer massa än helium därför påverkas den mer av gravitationen och dras nedåt, då skapas en kraft som trycker heliumballongen uppåt.

Läs på om flytkraft. Gravitationen ingår i formeln för flytkraft. Eftersom du gillar att kopiera från engelskspråkiga plattjordingar så kommer här en engelsk definition av buoyancy:
In general, the buoyancy force on a completely submerged object is given by the formula: FB=Vρg, where V is the volume of the object, ρ is the density of the fluid, and g is gravitational acceleration.
Citera
2021-06-09, 07:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jorden har ett magnetfält, det är så en kompass fungerar.
Korrekt, men vad har det med saken att göra?
Citera
2021-06-09, 10:54
Medlem
Citat:

Eric Dubay säger sanningen men han jobbar för CIA. Han har nyligen börjat underblåsa New Age och hans kontaktnät påstår att det finns aliens. Varför tror du Eric Dubay är den enda personen kvar på youtube som tillåts sprida information om platt jord?
Citera
2021-06-09, 11:24
Medlem
Citat:
Eric Dubay säger sanningen men han jobbar för CIA. Han har nyligen börjat underblåsa New Age och hans kontaktnät påstår att det finns aliens. Varför tror du Eric Dubay är den enda personen kvar på youtube som tillåts sprida information om platt jord?

Handen på hjärtat - är det verkligen "sanningen" när han hävdar att järnvägsräls inte kan följa vertikala höjdskillnader?

Ett annat exempel är
Citat:
The horizon always rises to the eye level of the observer as altitude is gained,
Vi vet ju att detta är osant. Vem som helst kan mycket enkelt konstatera att horisonten kommer lägre och lägre ned ju högre du befinner dig.

Så nej, Dubays "200 proofs" är så långt från sanning man kan komma. Det är tvärtom 200 lögner, felaktigheter och upprepningar.

Ge mig ditt bästa "Dubay proof" så vi kan diskutera det och varför det är ren skit.
Citera
2021-06-09, 11:54
Medlem
Citat:
Tyvärr finns det fortfarande fårskallar och charlataner i plattjordskretsen. LevelEarthObserver känns som en intelligent jämlike till dig.
Vill du ha riktigt kul kan du lyssna på när Nathan Oakley och Quantum Eraser skriker på folk som säger fel, eller när Nathan Thompson försöker lura till sig gratis gräs och öl medans han hoppar runt i en ank-kostym. Det finns massor som gör det för pengarna men även de som tyvärr tror på plattjorden, ofta med obskyr kristen bakgrund.
Citera
2021-06-09, 12:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur kan du ens säga att han säger sanningen? Vad är det du tror är sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in