2021-06-09, 13:53
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Du har inte förstått vad jag skrev
Jodå.
Citat:
och heller inte förstått konsekvenserna av vad du själv skriver.
Då visar du lämpligen giltigheten det påståendet. Det ser jag inte riktigt att du gjort.

Citat:
Precis som du skriver.
...
Du bara upprepar vad jag redan skrivit, fast med andra ord. Du kan därför så långt, logiskt sett, inte skriva att du har rätt och jag har fel.
Kan det vara för att du inte läste vad jag citerade.

Citat:
Så varför är staten så angelägen om att höja pensionsåldern, att vi jobbar fler år? Det har INTE med de totala pensionsutbetalningarna att göra. För att VISSA behöver högre pension? De kan ju FRIVILLIGT jobba de extra åren om de själva anser att det behövs.

Svaret ligger i att politikerna vill att vi betalar mer i inkomstskatt.
Nja. Den enfaldiga pöbeln som går tidigt kommer att lipa över låga pensioner.
Om dom jobbar längre har dom mindre grund för "jag ska FÅ" skriken.

Notera också att de med högre inkomster, och som staten tjänar mer på att plundra, har en rejäl tjänstepension. Dom kan gå vid 60 utan bekymmer. Dom kan tex ta ut tjänstepension fram till dom kan starta den allmänna pensionen. Höjningen av pensionsålder är verkningslös mot dessa.
Dessutom har dom ofta någon form at möjlighet till deltidspensionering. Varvid de får sig lägre inkomster.

Detta syftar till att höja den lägsta nivån. Så att de gnäller mindre.
Det är alla partier, utom tomte-partierna V+SD, med på. V+SD lever ju på att lura väljarna. Så de är inte med på detta.
Citera
2021-06-09, 13:54
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt. Under en period så var lögnen att invandringen var nödvändig "för att rädda pensionerna".

Ingen i media reagerar över att vi nu har EU's största invandring/capita, medan vårt pensionssystem bara sjunker i rankning jämfört med andra länder.

Man ljög medvetet & man visste att man ljög.
Glöm inte det när det blir dags att utkräva ansvar.
Ja vi borde ha sett att deras näsor var krökta. Ljugnäsmaffian drog oss vid näsorna.

"Hög invandring räddar Sveriges pensionärer" - Bonniers ljugnäsblaska DN, år 2015 under ljugnäsan Wolodarskis försynta översyn
https://www.dn.se/arkiv/ekonomi/hog-invandring-raddar-sveriges-pensionarer/

"Asylinvandringen gör det svenska pensionssystemet mer robust." - Bonniers ljugnäsblaska Expressen, år 2016
https://www.expressen.se/dinapengar/rapport-sa-paverkas-pensionen-av-asylinvandringen/

"Invandrare betalar mer till samhället än de får tillbaka" - Bonniers ljugnäsblaska DN, år 2013
https://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

"Invandring en ekonomisk vinst" - Bonniers ljugnäsblaska SvD, år 2013
https://www.svd.se/invandring-en-ekonomisk-vinst

Påpekade jag att deras ljugnäsor är krökta likt skurknäsor?
Senast redigerad av PK-befriad 2021-06-09 kl. 14:27.
Citera
2021-06-09, 13:57
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Låt människor göra som dom vill, vill en jobba så får en göra det, vill en inte jobba är det ok också, vad är problemet typ? Alla vill inte jobba liksom.

Men du vill ju att allt ska vara gratis och åt alla, hur ska det gå till om ingen arbetar?

Du har fina ideer mellan varven men du måste ändå kunna reflektera lite över hur sannolikt det ens är att det är möjligt.
Citera
2021-06-09, 14:02
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Låt människor göra som dom vill, vill en jobba så får en göra det, vill en inte jobba är det ok också, vad är problemet typ? Alla vill inte jobba liksom.
Visst, och den som inte försörjer sig får svälta ihjäl eller leva på besparingar.
Här är vi också överens.
Citera
2021-06-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Mina tankar går också till de invandrare som ljugit om sin ålder. I vissa fall kan personen vara upp till 30år och hävda att de är 17. En sådan person skulle teoretiskt kunna vara 80år gammal vid pension. Arma jävlar.
Dessa agghaner och andra muslimer kan hur lätt som helst ändra sin ålder till att helt plötsligt bli så mycket äldre, ingen kontrolerar något, detta går som på räls.

Så du behöver inte oroa dig för dem.
Citera
2021-06-09, 14:04
Medlem
LenaPauls avatar
Det är inga problem för mig jag vill ju jobba , dessutom så det finns inte så slitsamma jobb längre nuförtiden det är hjälpmedel till allt
Citera
2021-06-09, 14:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ni har helt fel.

Pensionssystemet är frikopplat från statsbudgeten.

Pensionen för var och en beror på:
* Hur mycket pensionsavgift ni betalat in.
* Återstående förväntad livslängd, när ni startar er pension.
* Tillväxten.

Invandring har inget med detta att göra. Möjligen med undantaget att invandring ökar på tillväxten, så ni får högre pension.

Ja det är så frikopplat att Göran Persson var inne och nallade hundratals miljarder, två gånger dessutom. Tillväxten kan man ordna så att man uppmuntrar svensken till att föröka sig.
Citera
2021-06-09, 14:10
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Härligt, vi som är i 30-40 års åldern lär få behöva jobba till 70+ när det lider.
Fyfan....

Ja, så blir det ju när det väller in fysiskt välmående starka män i sina bästa år i Sverige och sedan hamnar i decennier av bidragsförsörjning, då måste ju någon stå för notan.

Och det blir, den i hjärnan genomruttna, svennen som inte har en hjärncell kvar i centralstyrenheten, varför han fortsätter att rösta för att detta skall fortgå

Ja, är huvudet dumt så får kroppen lida, i detta fall ända till 67-års ålder, och som sagt, 70+ i framtiden.

Fortsätt rösta som ni gör så har vi snart en pensionsålder på 80+, samtidigt som friska arbetsföra starka unga män snart inte vet vad mer för kul de skall hitta på, på dagarna och nätterna och hur de skall hinna spendera alla bidrag de får
Citera
2021-06-09, 14:11
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Visst, och den som inte försörjer sig får svälta ihjäl eller leva på besparingar.
Här är vi också överens.

Meh! Nej, alla ska ha lika mycket och lika oavsett. En valde ju liksom inte att födas. Alla ska ha samma pension och lön och yta att bo på. Staten tar över alla inrättningar som vårdcentraler och apotek. Då får staten in inkomster och alla får samma pension.
Citera
2021-06-09, 14:18
Medlem
Vi kan inte räkna med någon bra pension i framtiden. Systemet är redan trasigt. Spara privat så mycket ni kan.
Citera
2021-06-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaavafan
eller så ger vi fan i att föda alla jävla kaffrer som tar sig hit. hjärndöda jävla vänsterludef
Klart iq-befriade Jimmie-runkare lyckas grina om invandrare till och med i en tråd om pensionsåldern.
Citera
2021-06-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Mina tankar går också till de invandrare som ljugit om sin ålder. I vissa fall kan personen vara upp till 30år och hävda att de är 17. En sådan person skulle teoretiskt kunna vara 80år gammal vid pension. Arma jävlar.

Skadeglädje när den är som bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in