2021-06-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
IMBILDEN har ett gediget umgänge där i sin bunker. Hoppas alla besökare bär gasmask.

Men angående bokningssystemet kan jag utifrån egna erfarenheter intyga att bokningen samt information kring densamma har varit ett veritabelt haveri i Stockholm. Det har dock blivit lite bättre på sista tiden, men det är enastående hur det ens går att vara så usla som regionen var i början liksom hur lång tid det tog att få något som åtminstone liknar rätsida på det hela. Och jag är (tro det den som vill) i vart fall inte konstaterat svagbegåvad, vilket naturligtvis är vad som bör räknas med hänvisning till trådens brittiska akademikerhjälte tillika skyddshelgon.

OK!
Jag ger mig!

Det verkar enligt flera här vara struligt i Stockholm. Jag har bara inte fått den uppfattningen av någon i Stockholm som jag känner. Skulle gissa att det är åtminstone 20-30 pers som fått sin spruta. Dock bara dos 1 än så länge av förklarliga skäl. Dos 2 verkar vara det stora problemet helt enkelt.
Citera
2021-06-09, 09:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Du kan ju börja med att lära dig googla.

” Spelarna fick ledigt efter lägret i Båstad som avslutades med landskampen mot Finland 29 maj och Kulusevski är kvar i Stockholm. Kulusevski gjorde ett test med extremt låga nivåer i torsdags och ytterligare testning visade att det var negativt. Kulusevski har haft covid-19 tidigare och han har antikroppar.

– Han kände sig förkyld med lätta symptom i morse och vi gjorde ett PCR-test som var positivt.”

https://www.svt.se/sport/fotboll/presstraff-2
Så hur väl tycker du det du själv presenterar stämmer med din mörkläggningsteori?

Vaccin ger ett starkt skydd mot covid-19 – men inte 100-procentigt.

I Sverige har nu 2 795 fullvaccinerade personer bekräftats smittade av covid-19.

Av dem har 130 dött.

Det visar siffror från Folkhälsomyndigheten.

– Det är en effektivitet som ligger ungefär som förväntat, säger vaccinforskaren Matti Sällberg.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sa-manga-far-covid-19-trots-tva-doser-vaccin/
Citera
2021-06-09, 09:18
Medlem
Peter Daszak snackar om när hans polare i Wuhan mixtrade med fladdermöss och corona för några år sedan. Finns en för honom väldigt, väldigt besvärlig video i artikeln.

Citat:
EcoHealth Alliance President Peter Daszak – who collaborated with the Wuhan Institute of Virology on research funded by Dr. Anthony Fauci’s National Institute of Allergy and Infectious Disease – appears to boast about the manipulation of “killer” SARS-like coronaviruses carried out by his “colleagues in China” in a clip unearthed by The National Pulse.

Citat:
“Then when you get a sequence of a virus, and it looks like a relative of a known nasty pathogen, just like we did with SARS. We found other coronaviruses in bats, a whole host of them, some of them looked very similar to SARS. So we sequenced the spike protein: the protein that attaches to cells. Then we… Well I didn’t do this work, but my colleagues in China did the work. You create pseudo particles, you insert the spike proteins from those viruses, see if they bind to human cells. At each step of this you move closer and closer to this virus could really become pathogenic in people

https://thenationalpulse.com/exclusi...coronaviruses/
2021-06-09, 09:28
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De som känner det meningslöst att ta vaccinet nu är oftast de som uttryckt skepsis för sjukdomens farlighet, men även varit skeptiska mot vaccinet. Yngre personer, eller yngre medelålders. De har väl i stort levt som vanligt under pandemin och inte brytt sig särskilt mycket om rekommendationer.
Jag har ju resonerat precis tvärtom. Har skyddat mig så mycket jag bara kunnat. Bokade in mig på vaccin så fort jag fick kallelsen, men sen när jag skulle ta andra sprutan fick jag aldrig något sådant meddelande på telefonen. Till sist gjorde jag så som man inte ska. Jag bokade dos 1 en gång till och fick min andra dos efter cirka 4 veckor. Det var ett par veckor sedan nu. IDAG fick jag så det där SMSet att jag kan boka mig för min andra dos
Vet inte om jag ska göra det? Om det är någon poäng med att ta tre doser? Blir skyddet bättre då tror du? Verkar vara många som aldrig får något boknings-SMS och därför inte heller får något erbjudande på "alltid öppet". Då får man ringa ett bokningsnummer och hamnar på något callcenter i Värmland...

Skitskumt system!
GRATTIS!!
Då verkar ju allt fungera som det ska för dig.
Dos två ska numera ges efter sju veckor och senast en vecka innan dess ska du få ett sms.
Det verkar vara exakt så det funkat för dig.
Citera
2021-06-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
GRATTIS!!
Dos två ska numera ges efter sju veckor och senast en vecka innan dess ska du få ett sms.

Fast IMBILDEN har ju bestämt att sju veckor är fel. Därför blir ju systemet fel såklart.

Föredömet norge kör ju med 12 veckors intervall, om dom inte nu ändrat igen..
Citera
2021-06-09, 09:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
GRATTIS!!

Sju veckor är alldeles för lång tid och det är alltså först nu som dos2 ens går att boka. Sedan kan man få vänta upp till två veckor till innan man får någon tid för dos2. Då har det gått 9 veckor, samtidigt som tillverkaren säger att man ska ta dos2 efter 3 veckor. Det kan inte vara meningen att det ska fungera så. Det låter helt sinnessjukt.
Citera
2021-06-09, 09:44
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
GRATTIS!!
Det fungerar ju inte alls bra om det är möjligt att tränga sig före i kön genom att boka första dosen två gånger.
Men detta problem finns väl bara i region Stockholm, där man ville slänga ut pengar på en app?

I två regioner nära mig fungerar allt som det ska, man loggar in och bokar första dosen, och får tid för andra dosen när den första ges. Väl skött av dessa regioner och privat vårdgivare.
Citera
2021-06-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast IMBILDEN har ju bestämt att sju veckor är fel. Därför blir ju systemet fel såklart.

I Norge har 22,2% af befolkningen fået anden dosis vaccine, og 34% af befolkningen har fået første dosis vaccine, og det er et helt normalt forholdstal imellem første og anden vaccinering, uanset hvad intervaller er eller har været imellem første og anden vaccinering:

https://propatienter.dk/nyheder/3339-sa-langt-er-landene-kommet-med-vaccinering.html
Citera
2021-06-09, 09:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
1. Om smittspridningen har haft positivt korrelation med migrationspolitiken då skulle Italien varit smittspridningen varit obefintlig i Italien. Eftersom det tar emot mindre invandrare än alla nordiska länderna, se länk.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Flyktinginvandring---internationellt/
Men vad är det här för jämförelse. Italien har för det första en betydligt äldre befolkning än oss och många bor i flera generationer under samma tak. Jag förstår inte att folk fortfarande gör sådana här fullständigt irrelevanta körsbärsplockade jämförelser för att få fram sina poänger.

Sedan kan du inte titta på enstaka år. Sverige har tagit emot långt många fler fler flyktingar per capita än samtliga grannländer.

2020 kom inte så många av förklarliga skäl. Eller har du missat att det råder pandemi??

Citat:
2. Sverige är definitivt väldigt lik sina grannländer i många avseende. vad är det som skiljer sig så mycket oss från grannländerna ? Nåt som kan vara relaterad till Covid smittspridningen ?
Ja du, jag vet inte hur länge du varit på flashback. Men narrativet när det gäller migrationspolitiken är att vi inte alls är särskilt lika våra grannar. Utom nu under coronapandemin förstås.

Citat:
3. Det finns bara ett sätt att stoppa smittspridningen att bryta smittspridningskedjorna. Detta konstigt nog håller tom Tegnell om.
Så hur i hela helvetet ska du lyckas med det om du har folk som går in och ut ur sina hem och smittar varandra? Det är inomhus det smittar främst, inte utomhus. Munskydd fungerar inte heller har det visat sig. Snarare verkar det mest gå sämre för länder som tagit i mest med hårdhandskarna

Citat:
Nedstängningar och hårda restriktioner på det viset som Norge och Finland har gjort har visat sig vara de bästa åtgärderna.
Det är bara meningsfullt tidigt. Inte mitt uppe i en pandemi. Sedan ska man kommma ihåg att nedstäningar medför andra problem och dödsfall av helt andra orsaker, så det du iof vinner i dödsfall förlorar du på annat håll. Hur mycket det blir vet vi inte ännu då detta är ett marathon som ännu är långt ifrån över.

Citat:
Det visste man redan från början men struntade i det helt enkelt. Därför Covid dödsfallen är betydlig fler i Sverige jmf med sina grannländer.
Det är kalla fakta !
Ja fast hur länge ska du stänga ner för ett virus som är ofarligt för 99,98%. Någon gång måste du ju öppna upp annars går landet i konkurs.

Vad folk behöver fundera på är

1. Varför blir så många sjuka samtidigt?
2. Varför klarar sig länder där övervikt inte är ett problem bättre?
3. Kanske är det värt att ändra på sin livsstil, så man sänker sin personliga risk för att bli inlagd på sjukan?

Det har gått över ett år nu, men folkhälsan har bara blivit sämre... Hur ska det gå i nästa pandemi om ingen ändrar sig och fortsätter leva på samma ohälsosamma sätt?
Senast redigerad av kurt-sune 2021-06-09 kl. 10:04.
Citera
2021-06-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
I Norge har 22,2% af befolkningen fået anden dosis vaccine, og 34% af befolkningen har fået første dosis vaccine, og det er et helt normalt forholdstal imellem første og anden vaccinering, uanset hvad intervaller er eller har været imellem første og anden vaccinering:

https://propatienter.dk/nyheder/3339-sa-langt-er-landene-kommet-med-vaccinering.html

Varför kommer du och snackar?

Jag talade om IMBILDENs kritik mot SVERIGES dosintervall.
Norge har uppenbart ännu längre intervall.
Citera
2021-06-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför kommer du och snackar?

Jag talade om IMBILDENs kritik mot SVERIGES dosintervall.
Norge har uppenbart ännu längre intervall.

Ja men dette var din påstand i indlæg #482364:

Citat.
Citera
2021-06-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja men dette var din påstand i indlæg #482364:

Citat.

Vissa i tråden brukar hänvisa till våra duktiga grannländer (IMBILDEN inkluderat)

Därför tog jag upp detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in