2021-06-09, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmborn
https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA
Är det bekräftat att detta är samma kvinna?
Låter läskigt likt tillvägagångssättet som beskrivs i kvällens program ..

Se mitt tidigare inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Bevis för att MÄ i våldtäktsfallet 2018 är den samma som anklagar Göran Lambertz för våldtäkt 24.12.2020:

Väljer att endast hänvisa till "offentliga" källor. D.v.s. där kvinnan inte nämns vid namn.

Bevis I:
Expressen 16.03.2021, “Kvinnan som anmälde topp-juristen står åtalad för förtal”
https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/
Bakom betalvägg, arkiverad artikel: https://archive.is/5flgJ (se tredje stycket)

Som framgår i Stockholms tingsrätts dom i mål B 708-18, döms mannen till fängelse i 2 år och 6 månader. https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Som framgår i Svea hovrätts avgörande (B 5915-18) i den överklagande domen, så frias mannen från samtliga åtalspunkter. https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=10

Bevis II:
Ur Tingsrättens dom sida 13 (sida 22 i dokumentet som samlat domarna i B 708-18/B 5915-18) https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=22

(Notera dock felskrivning, ska stå 30 december 2017.)

Just detta Facebook inlägg råkar återfinnas på sida 43 (märkt 41) i förundersökningsprotokollet i mål B 4666-19, där “Lambertz-kvinnan” står åtalad för förtal. För kännedom var detta det målet som Göran Lambertz skrev ett rättsutlåtande till kvinnans fördel i.
Kvinnan skriver, 30.12.2017:

Förundersökningsprotokoll i mål B 4666-19, “Förtalsmålet mot Labertz-kvinnan": https://docdro.id/ffPyrqM
Dokument berörande Göran Lambertz rättsutlåtande i B 4666-19: https://www.docdroid.net/BuBVjsX

Bevis III:
Advokaten (målsägandebiträde) i våldtäktsmålet (som påståtts begåtts 31.12.2017/01.01.2018) är den samma som den offentliga försvararen för kvinnan i förtalsmålet. (Petra Kumlin).
(Se domstolsdokument.)

Bevis IV:
Göran Lambertz har skrivit om kvinnans tidigare rättsmål på sin blogg. (Trovärdigheten på källan kan diskuteras.)
T.ex. skriver han (26.03.2021) om våldtäkten som ska ha skett 2018, i punkter 6-8:
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

I ett blogginlägg två dagar senare (28.03.2021) skriver Lambertz:
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Han länkar sedan till advokat David Massis föreläsning där han påstås berätta om detta fallet.

David Massi var offentlig försvarare i våldtäktsmålet 2018. (Se domstolsdokumenten.)
Citera
2021-06-09, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Verkligen! Jag själv ägnade flera timmar av gårdagen åt att helt fåfängt jaga mongoler, när jag faktiskt har varit vän med EA i flera år på Facebook. Helt sjukt.

Vem fan är EA?
Citera
2021-06-09, 01:26
Medlem
lasternassummas avatar
Det skrivs mycket i tråden om etik, moral och värderingar. Intressant IOFS, men bör inte tyngdpunkten ligga på det juridiska? GL har anklagats. Har han begått ett brott eller inte?

E**** A**** är övertygande i Kalla Fakta. Men det finns en hel del luckor och hål i hennes upplägg.

Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Irena Pozar skriver om kvällens Kalla fakta i Expressen.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/kvinnan-forlorade-allt-antligen-fick-hon-en-rost/

Den kvinnan är skruvad i huvudet på ett sätt som liknar det som EA och CW är.
Damaged goods allihop.

Några tankar om EA i samband med programmet.
– Hon har kläder med knappar som hon inte kan knäppa eller knäppa upp själv. Vem klädde henne innan hon åkte hem till GL? Det beror på naglarna, säger hon själv.
– EA har lämnat en redigerad ljudinspelning till polisen.
– EA har innan hon lämnade telefonen till polisen sett till att hon fått den fabriksåterställd hos Apple i Täby C (allt raderat). Trots det har hon kvar SMS-information som hon kan ge till TV4.
– Varför ger hon ett urval av SMS-informationen till TV4 ("Emma låter oss se en del av SMSen"). Skulle TV4 få "fel" bild om dom fick se allt?
– Silikon/bröstimplantat (2011). Botox? Ovanligt i min värld, men det är IOFS kokain också.
– EA spelade in för att hon hade svårt att hänga med i samtalet, enligt egen utsago.
– Menar EA att det var väninnans polisanmälan som gjorde att hon hamnade på sjukhus?

Mitt helhetsintryck. EA låter ganska övertygande, men hennes historia hänger inte ihop. Lögnaktig och manipulativ, snarare är trovärdig är min slutsats. Jag tror inte att hennes insats i programmet gagnar hennes sak. Det fanns inget skäl att gripa eller häkta GL. Frågan är vilka åtal som kan väckas mot EA? Falsk tillvitelse? Grovt förtal?

Citera
2021-06-09, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Alla som har haft med borderlinepersoner (eller människor inom kluster b-facket, som det numera kallas) känner igen beteendet. Detta är klassiskt - inget eget ansvar, allt är alla andras fel. Väldigt bra på att köra känslomässiga manipulationer, men det faller såklart ihop när man faktiskt börjar ifrågasätta vad som faktiskt sägs. Hon ska ha haft Lambertz som en "extrapappa" och nödkontakt trots att de träffats en gång? Ok. Hon ska haft sinnesnärvaron att spela in för att hänga med senare i de juridiska diskussionerna (ett beteende som hänt i ett tidigare fall, där hon också blivit våldtagen enligt sig själv)? Ok. Hon var orolig för sin karriär som jurist, men har inte ens läst tre terminer på fyra år? Ok.

De som inte känner igen beteendet så rekommenderar jag att läsa Berny Pålsson-tråden då det är en orgie i borderline-beteende.
Oerhört intressant att du tror är en borderliner! Tänkte jag med faktiskt eftersom hon passar in bra på mitt ex.
Citera
2021-06-09, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta kan vara ett fullständigt felaktigt villospår. Men när man söker på hennes namn på Bing så får man upp den här bisarra hyllningsvideon/låten.

https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0

edit:
Hon poserar framför Läckö slott på en av bilderna.

Söt tjej.

Videon är borta, vem är EA?
Citera
2021-06-09, 01:39
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Videon är borta, vem är EA?
Beträffande EAs identitet så vet jag inte om du har missat moderatormeddelandet som visas när man försöker posta.
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tänk på regel 1.12. Undvik att posta namn. Initialer räcker.

Uttalande från admin här:

(FB) Spekulationer om målsägandens identitet i GL-fallet brott mot 1.12?

/Mod
Vi får alltså inte diskutera hennes identitet.

Videon var hysteriskt rolig för övrigt, önskar att jag hade rippat den.
Citera
2021-06-09, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ni som skriver att hon är så snygg, har silikontuttar o.s.v. Var finns bilderna?

Du lever upp till ditt nick iaf, för att säga nåt gott om det.

Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Finns inga bilder, töntarna på Flashback vet inte vem hon är 😂😂😂😂😂

Jo töntarna vet nog men alla är inte så sugna på att lägga ut.
Citera
2021-06-09, 01:54
Medlem
Någon mer som reagerar på den läskiga likheten mellan då EA och Anna (i Jullian Assange fallet) i Kalla Fakta "bryter ihop".

Kan ju såklart vara ett rent sammanträffande. Men kom igen. Titta på båda. Orden är bara omkastade. Gesterna också väldigt lika.

Kalla fakta dokumentär: Decennium, i Assanges skugga citat från 11:17 till 12:13, målsäganden Anna:
Citat:
“Åsså byter jag om och borstar tänderna och ska gå och lägga mig, och då vaknar han till igen åsså reser han sig upp. Förlåt jag måste ta en paus. Asså gud vad jobbigt. Jag har liksom inte känt att det har varit så här jobbigt förut. Asså gud (det är såhär) jag har (typ) pratat om det här i tio år och det liksom vart såhär ammen såhär lätt liksom och jag ba [bara] tänkt att det har, att det har gått över såhär, att det inte, liksom alla, alltså själva övergreppet är liksom långt bak. Men alla den här, liksom det här att allt som jag nånsin sagt har vänts mot mig, liksom.”

Kalla fakta: Lambertz och juridikstudenten citat från 17:07 till 18:08, EA:
Citat:
“Interjuvaren: Var går era historier isär?

EA: Ja alltså, hurvida [huruvida] det var ett frivilligt samlag eller inte. Om det skedde mot min vilja eller om jag hade lämnat nåt slags samtycke. För det hade jag inte, men det hävdade han att jag gjorde. Äe, han har ju till och med sagt att ja [jag] tog initiativ, vilket ja [jag] definitivt inte gjorde. Och... å gud förlåt det är så jobbigt att prata om.

I: Ingen fara

EA: Ämen gud det är mycket jobbigare än vad jag typ tänkte. Men asså de, ja, det känns ändå såhär jag har ändå suttit och pratat om det här i förhör i typ (en) arton timmar sammanlagt. Jag borde, jag borde kunna det här nu. Förlåt. (Men) kan vi ta en paus?”

I: Självklart."

[REKLAMPAUS]
Senast redigerad av JKLambertz 2021-06-09 kl. 01:55. Anledning: Citatmarkering
Citera
2021-06-09, 02:03
Moderator
Schlesiens avatar
Jag har sett TV4-programmet och jag kan köpa Göran Lambertz version. Han är en usel människokännare. Alla varningsklockor ringde.

Deras kontakt handlade om att hon var åtalad för förtal efter en våldtäktsanmälan - och en anklagelse på sociala medier efter det. Det räcker väl så?
Citera
2021-06-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Deras kontakt handlade om att hon var åtalad för förtal efter en våldtäktsanmälan - och en anklagelse på sociala medier efter det. Det räcker väl så?

Hur menar du, att det räcker så?
Citera
2021-06-09, 03:33
Medlem
De ”fakta” som presenterades i Kalla fakta (där det bl a hänvisades till olika domar gällande EA:s tidigare påhitt) var precis så vinklade och tagna ur sin kontext, som jag befarade. Och lite till.

Hur det kan komma sig att GL inte får bemöta att han suttit häktad, misstänkt för ett allvarligt och väldigt misskrediterande brott, och ge sin version av händelsen är en högst oroväckande och alarmerande snedfeministisk samhällsutveckling.

EA däremot får gå ut i media och, gång efter annan, peka ut GL som en förslagen våldtäktsman. Och detta EFTER att förundersökningen är nedlagd.
Delge TV4 ”utvalda delar” som filmer där hon själv är censurerad och ”viss sms-konversation”, vilket är precis så hon har gjort upprepade gånger tidigare.
Valt ut det hon tycker stödjer hennes version och raderat/försökt radera det som talar emot hennes version.

Jag hade inga höga tankar om vare sig TV4 eller EA tidigare, men efter att ha sett det här fruktansvärda avsnittet så känner jag närmast ett illamående över så många delar i den här cirkusen att jag nästintill blir mållös.

Det räcker att lyssna på ljudfilerna av hennes medverkan i förtalsrättegången, med vetskapen om hennes anmälningshistorik i färskt minne, för att höra att det här är en mycket sjuk individ.

Huruvida hon iscensätter dessa övergrepp för att hämnas på det manliga släktet (av okänd anledning), för att få uppmärksamhet och medlidande från allmänheten eller för att hon har intalat sig själv att det är sant, är fullständigt irrelevant.
Hon är i vilket fall som helst en livsfarlig och mycket störd kvinna som bör tas om hand på institution inom stängda dörrar under en väldigt lång tid.
Hon borde, med facit i hand, aldrig blivit utsläppt när hon var LPT:ad tidigare.

Hennes ”sammanbrott” i det här avsnittet är inte bara kristallklart planerat, hon gör exakt samma sak under förhandlingen om förtalet.

Att det finns flera som anser att denna manipulativa och usla skådespelerska är trovärdig och har en rättighet att yttra sig som inte GL har, är lika farligt och oroväckande som hon själv är som människa.

Att GL gick med på att prata med media (alltså inte något han själv initierade) efter häktningen, var en högst rimlig rättighet där han fick bemöta våldtäktsanklagelsen.
EA hade redan fått ge sin version av vad som hände.
Det är fullständigt vansinnigt att media främjar denna kvalificerade pajkastning, och står bakom åsikten att endast kvinnor har rätt att yttra sig.

Samtidigt är det ändå imponerande att den redan bottenlåga nivå som Sveriges media ligger på, hela tiden slår nya rekord i dubbelmoral, hyckleri och billig sensationsjournalistik.
Citera
2021-06-09, 06:30
Medlem
Trodde inte Lambertz kunde framstå som äckligare efter presskonferensen men jag hade fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in