Citat:
Ursprungligen postat av
vitapumps
Men de tidigare anmälningar har väl inget med den aktuella händelsen med Lambertz att göra. Jag är själv tjej i hennes ålder. Jag tycker att hon gjorde ett ärligt och sant intryck i TV intervjun. Strongt av henne att ställa upp. Inte minst genom att hon lever under beskydd. Inte konstigt när individer som du ger sej tillkänna och vädrar ditt hat.
Fast de har väl med GL att göra när hon
a) kopierar tillvägagångssätt (ex, spela in, klippa, radera)
b) hon åtalas för förtal i ett av de tidigare fallen. Av konversationen att döma finns absolut INGET som tyder på att våldtäkt har skett.
Hon gråter för att hon blir uthängd av public service och samtidigt hänger TV4 ut motparten som var med i förtalsmålet mot EA... och fick rätt i frågan. Det blir inget objektivt granskande reportage här.
Sedan kan jag fortfarande ha en viss empati för kvinnan. Hon har förstört mycket för sig själv och försöker rädda det som går... men det går inte. Hade varit bättre för henne att använda GL som en faktiskt kontakt in i juristbranschen. Hon hade kunnat gå långt utan toppbetyg. Men det är en person som inte ser klart. Eller så har hon vänner som drar in henne i det ena och andra fallet och hon vet inte riktigt hur hon ska hantera det hela. Det kan vara mycket när det är både polis och myndigheter involverade. Helt plötsligt sitter hon där, i djupare problem än vad hon tänkt sig... men har inte riktigt förmågan att vända om. Kvällens avsnitt visade knappast några konkreta bevis för att hon talade sanning. Fanns inget som backade upp något... mer än att det blev än tydligare att GL är sliskig. Men hon verkade trivas i sällskapet...