2021-06-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Finner ingenting i media om at TH benekter at han ringte 10.06 og 10.07. Send gjerne link hvor det står, om ikke så blir det synsing og spekulasjoner.
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/s/12-95-3423974009

Det står: Tom Hagen hadde en avtale om at han skulle ringe cirka en time etter at han kom på jobb, det gjorde han. Da han ikke fikk svar ringte han flere ganger. Etter hvert ble han så urolig at han dro tilbake for å se om det hadde skjedd noe med henne, sier forsvarer Svein Holden til Nettavisen

Det forklarer hvorfor han ringte 10:06 og 10:07

Er det AEH eller GM som 10:07 legger telefonen på det bordet AEH pleide å legge telefonen ?
Citera
2021-06-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kanske inte. Men traditionellt tillmäter man i vart fall i Sverige inte karaktärsvittnen något som helst bevisvärde. Frågan om huruvida Tom Hagen av rättsväsendet kan befinnas skyldig till mord på sin fru, är helt oberoende av om den ene, andre eller tredje anser att han är en första rangens svinpäls eller en hygglig prick.

I en idealistisk verden der mennesker ikke lar seg påvirke av vitner så kan det være sånn.
Citera
2021-06-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Fra boka: Hagen hadde lovet å ringe kona etter en time,men han forklarer at han ikke fikk gjort det.Første gang han ringte,var ved lunsjbordet etter kl 11.30, sier han.Årsaken var en "uforutsett telefon"...omtrent kl 10.40....
Men opplysninger stemmer ikke.Hagen ringte kona 10.06 og 10.07...dessuten var det han selv som ringte til forretningsforbindelser 10.38
Da blir jo spørsmålet hvorfor boka sier det i mai 2021 når Holden som har snakket med TH i mai 2020 sier TH ringte etter en time dvs. 10:06 og 10:07
Citera
2021-06-08, 23:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det står: Tom Hagen hadde en avtale om at han skulle ringe cirka en time etter at han kom på jobb, det gjorde han. Da han ikke fikk svar ringte han flere ganger. Etter hvert ble han så urolig at han dro tilbake for å se om det hadde skjedd noe med henne, sier forsvarer Svein Holden til Nettavisen

Det forklarer hvorfor han ringte 10:06 og 10:07

Det gjør jo absolutt ikke det, den tid vi nå vet at TH selv benekter å ha foretatt disse anropene, han begrunner til og med hvorfor han IKKE gjorde det.

Uttalelsen i Nettavisen er fra SH i mai 2020, før vi visste det vi vet nå.

Bare forsvarerprat, med andre ord. Som ser litt latterlig ut nå.

Jeg vet ikke helt hvem du prøver å overbevise ved å trekke frem slikt tull.
Citera
2021-06-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jeg tror det er VE som har ringt med TH sin tlf fra futurum.. Enten for A: slette anropene med vilje og legge mistanke mot TH, eller B: prøve å oppnå kontakt med GM som befant seg i SV4 (TH?)
th var angivelig i møte med ve mens det ble ringt. Ve lyger i avhør om kvitfjell og kan like gjerne lyge om møtet og hvorvidt han ringte fra ths telefon. Politiet undersøkte område på kvitfjell og om ve evt kjørte likbil. Mer sannsynlig at han kjørte jobbil, logget på ipad, og ringte mens th drepte og kjørte bort aeh. Hvis jobbalibiet evt sprekker er det greit å si at noen andre må ha ringt for å ramme th. Th vet jo ikke hva politiet får opplysninger om. Ghhs uttreden og bytte med ve er en del av planen. Mulig ghh ikke ville delta, men mystisk med dette styremøtet som i realiteten var et rent kaffeslaberas. Th og ghh hadde begge hjernen koblet mot dna, th om brevet og ghh om besøket i bolig. Kan også være at th vil forvirre med flere mistenkte.
Senast redigerad av LH07 2021-06-09 kl. 00:28.
Citera
2021-06-08, 23:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men traditionellt tillmäter man i vart fall i Sverige inte karaktärsvittnen något som helst bevisvärde. Frågan om huruvida Tom Hagen av rättsväsendet kan befinnas skyldig till mord på sin fru, är helt oberoende av om den ene, andre eller tredje anser att han är en första rangens svinpäls eller en hygglig prick.

Nei, et generelt karaktervitne har ingen bevisverdi i Norge heller.
Det eneste må være hvis de har vitnesbyrd som underbygger en
påstand om observerte tendenser hos en lovbryter, som er relevant
for saken.

I så måte er vel truslene mot denne eks-svogeren relevant for
det antatte motivet i denne saken.
Citera
2021-06-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette fremstår som et bevis på at TH faktisk er "teknologisk tilbakestående". Det er tydelig at han svarer utifra informasjonen han finner i loggen på mobilen, men han klarer tydeligvis ikke å se forskjell på utgående og inngående anrop.

Ærlig talt, jeg har en Android smartmobil og er selv også forvirret hvordan jeg skal tolke alle symboler og farger i anropsloggen, dvs om jeg ringte et nummer eller noen ringte meg. Jeg klarer heller ikke å se forskjellet, og husker ofte heller ikke. Finnes sikkert info på nettet om det men gidder ikke å lese meg opp. Og jeg er absolut ikke teknologisk tilbakestående hehe.. Eller kanskje jeg er det egentlig likevel....
Citera
2021-06-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke.

Alternativt, stemmegjenkjenning.

Vi kjenner jo ikke resultatene fra undersøkelsen av telefonen. Kan hende det viser forhåndsprogrammering.
gammel mobil kan ha et formål. Kode risset inn i glasset det samme. Ve måtte ha koden tilgjengelig i tilfelle den måtte restartes. La igjen telefonen han ringte aeh med på jobb. Meget betenkelig.
Citera
2021-06-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, et generelt karaktervitne har ingen bevisverdi i Norge heller.
Det eneste må være hvis de har vitnesbyrd som underbygger en
påstand om observerte tendenser hos en lovbryter, som er relevant
for saken.

I så måte er vel truslene mot denne eks-svogeren relevant for
det antatte motivet i denne saken.

Klart et karaktervitne kan påvirke en rettsak, hvis du er tiltalt så kan jeg si at du er en notorisk løgner som ikke er til å stole på så kan det virke inn på din troverdighet.
Citera
2021-06-09, 00:08
Medlem
Citat:
Kanske inte. Men traditionellt tillmäter man i vart fall i Sverige inte karaktärsvittnen något som helst bevisvärde. Frågan om huruvida Tom Hagen av rättsväsendet kan befinnas skyldig till mord på sin fru, är helt oberoende av om den ene, andre eller tredje anser att han är en första rangens svinpäls eller en hygglig prick.

Det er riktig.

Men jeg savner at noen som kjenner TH privat vil stå frem og fortelle om Hagens positive egenskaper, og legge til noe lignende ... "men jeg kan aldri tro at Hagen har noe med forsvinningen til AE å gjøre".

Mediedekningen ville blitt mer balansert om venner og bekjente av Hagen ville stå frem med positive karakteristikker av Hagen.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mener du teh snakket med th. Teh har bekreftet han snakket med moren og innholdet i samtalen.

Om TEH snakket med moren, eller trodde han snakket med moren, eller er tvunget til å lyve om å ha snakket med moren, jeg vet ikke hva som er sant.

Hvor og når drapet skjedde er uklart. Handlingsforløpet er uklart.

Jeg tror at mye vil falle på plass når vi får vite resultatene av undersøkelsene av AEs mobil.

TH er siktet for drap, eller medvirkning til drap på AE. Politiet utelukker ikke at TH har begått drapet selv. Politiet må ha en teori om hvordan det kan ha skjedd. Det ser vanskelig ut om opplysningene vi har fått så langt er korrekte.
Citera
2021-06-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole
S.43 i Boken Lørenskog-mysteriet

«Mot slutten av møtet, trolig klokken 10.40, hadde Hagen fått en telefon fra en forretningspartner. Telefonen hadde vært overraskende, og samtalen varte i minst 40 minutter, anslår Hagen. ...

Igjen stemmer ikke Hagens tidslinje helt med anropsloggen politiet sitter på. Loggen viser at det er Hagen som ringer til forretningspartneren - ikke motsatt. Samtalen varer fra 10.38 til klokken 11.12.

....

Anropsloggen på Lisbeths telefon viser at han har ringt klokken 10.06, 10.07, 11.13, 11.14 og 11.17. Samtidig sier Hagen at møtet klokken 9.45 hindret ham i å ringe kona som avtalt. Hvordan dette henger sammen forstår politiet lite av».

Står også noe fra senere avhør der TH sier han ikke fikk ringt til AE før kl 13.
dette er bevisst manipulasjon.
Citera
2021-06-09, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Ærlig talt, jeg har en Android smartmobil og er selv også forvirret hvordan jeg skal tolke alle symboler og farger i anropsloggen, dvs om jeg ringte et nummer eller noen ringte meg. Jeg klarer heller ikke å se forskjellet, og husker ofte heller ikke. Finnes sikkert info på nettet om det men gidder ikke å lese meg opp. Og jeg er absolut ikke teknologisk tilbakestående hehe.. Eller kanskje jeg er det egentlig likevel....
Slapp av, jeg vet du ikke er tilbakestående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in