2021-06-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er en fordel om du har satt deg inn i saken hvis du vil diskutere den.
Det har jeg. Men jeg finner det allikevel merkelig at han måtte på jobb for å finne ut av dette.
Citera
2021-06-08, 21:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Det har jeg. Men jeg finner det allikevel merkelig at han måtte på jobb for å finne ut av dette.

Ikke hvis du hadde fulgt med på opplysningene i saken.
Citera
2021-06-08, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er ganske langt fra "jeg finner ingen slike anrop, så jeg husker ikke om jeg ringte", til å aktivt benekte at han ringte, og i tillegg oppgi årsaker til at han ikke ringte, og i tillegg bruke det at han IKKE ringte som direkte årsak til AEH's sms om at hytteruren ikke ble noe av, en time FØR han hadde avtalt å ringe.
Når du leser i boken om avhørene, så kommer det tydelig frem at TH er en svært påståelig mann. Politiet har tydeligvis lagt merke til dette, og vil at TH skal si ifra om han vet det han påstår er helt riktig, eller om han tror at det er slik han sier, fordi TH vanligvis er svært punktlig og presis. Det kommer tydelig frem i avhørene at TH er opptatt av, at selv i den ekstraordinære situasjonen han er i, så er han svært opptatt av å bli oppfattet å være "ved sans og samling". Dette behovet for å fremstå med full kontroll, kommer også frem ved gjennomlesning av rapporten som ble skrevet ifm første møtet på bensinstasjonen. Det er også en av grunnene til at han har nektet å signere de skriftlige avhørene, fordi han mener at politiet fremstiller han som "helt tilbakestående".
Jeg kan tenke meg at han synes at det er nok at han har innrømmet, at han er "teknologisk tilbakestående".
(Side 162-173 i Lørenskog Mysteriet)
Senast redigerad av Havhest 2021-06-08 kl. 21:10.
Citera
2021-06-08, 21:04
Medlem
TH har blant annet forklart at han ikke rakk å avklare hytteplanene med AE før han dro på jobb, selv om de tok det litt roligere denne morgenen og han dro 1 time senere enn vanlig. Derfor måtte han ringe tilbake fra jobb er begrunnelsen som er gitt.
Citera
2021-06-08, 21:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH har blant annet forklart at han ikke rakk å avklare hytteplanene med AE før han dro på jobb, selv om de tok det litt roligere denne morgenen og han dro 1 time senere enn vanlig. Derfor måtte han ringe tilbake fra jobb er begrunnelsen som er gitt.

Og det var heller ikke snakk om en kosetur på hytta i helgen, de skulle enten dra samme dag (onsdag), eller dagen etter, på grunn av et møte TH hadde i Lillehammer torsdag.

Det var detaljer rundt dette han måtte finne ut av, på jobb, før han ringte hjem til AEH ang. hva som ble bestemt angående når de skulle dra. Visstnok.
Senast redigerad av Niffy 2021-06-08 kl. 21:14.
Citera
2021-06-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

TH likte å jobbe. Han snakket i magasinet Kapital 2 juni 2020.

- Det jeg har vært opptatt av, er å skape meg en trygg arbeidsplass. Det er der motivasjonen ligger. At jeg er rik tenker jeg ikke over, har Hagen tidligere uttalt til Romerikes Blad.

Link

https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/06/02/7523950/tom-hagen-bygget-opp-formuen-pa-kraft-og-eiendom
Citera
2021-06-08, 21:48
Medlem
Citat:

Ursäkt som TH hade ju
Citera
2021-06-08, 22:03
Avslutad
Citat:
Du refererer stadig fra avhør. Da kan du kanskje legge til hvilket avhør, tidspunkt og kilde (enten link eller sidetall i boken Lørenskog Mysteriet) - ellers blir det bare rot.

I boken Lørenskog Mysteriet
Side 155:
(I avhør 13. februar 2019)
"Hagen bemerker at han har forklart seg om tidslinja da den lå ferskere i minnet hans".

Side 38-46:
"Store deler av dette kapitlet bygger på Tom Hagens egen forklaring i politiavhør i februar 2019"

Er det noen som vet om media eller forfatterne av boken har omtalt noen avhør før februar 2019?

Hvis disse finnes i boken, hvilke sidetall isåfall.
Citera
2021-06-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du refererer stadig fra avhør. Da kan du kanskje legge til hvilket avhør, tidspunkt og kilde (enten link eller sidetall i boken Lørenskog Mysteriet) - ellers blir det bare rot.

I boken Lørenskog Mysteriet
Side 155:
(I avhør 13. februar 2019)
"Hagen bemerker at han har forklart seg om tidslinja da den lå ferskere i minnet hans".

Side 38-46:
"Store deler av dette kapitlet bygger på Tom Hagens egen forklaring i politiavhør i februar 2019"

Er det noen som vet om media eller forfatterne av boken har omtalt noen avhør før februar 2019?

Hvis disse finnes i boken, hvilke sidetall isåfall.

Skulle ekteparet Hagen dra til hytta på Kvitfjell på forsvinningsdagen? Politiet har undersøkt en tekstmelding til et familiemedlem og mulige slettede anrop.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Ifølge Dagbladets kilder skal de to ha planlagt en hyttetur til Kvitfjell første helga i november. De hadde imidlertid ikke avklart alle detaljene, får Dagbladet opplyst. Ekteparet skulle ta de endelige avgjørelsene i løpet av formiddagen den 31. oktober.

Slik ble det aldri.

https://www.dagbladet.no/nyheter/planla-hyttetur-dagen-hun-forsvant/72470886
Senast redigerad av Braskamin58 2021-06-08 kl. 22:14.
Citera
2021-06-08, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Skulle ekteparet Hagen dra til hytta på Kvitfjell på forsvinningsdagen? Politiet har undersøkt en tekstmelding til et familiemedlem og mulige slettede anrop.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Ifølge Dagbladets kilder skal de to ha planlagt en hyttetur til Kvitfjell første helga i november. De hadde imidlertid ikke avklart alle detaljene, får Dagbladet opplyst. Ekteparet skulle ta de endelige avgjørelsene i løpet av formiddagen den 31. oktober.

Slik ble det aldri.

https://www.dagbladet.no/nyheter/planla-hyttetur-dagen-hun-forsvant/72470886
Det står ikke hvilket tidspunkt disse forklaringene er gitt, så det er vel sikkert mer et sammendrag av de opplysningene som media har fått.

Det hadde vært interessant å sammenligne avhørene som ble gitt like etter 31. oktober, med de avhørene som ble gitt senere.

Avhørene i februar er tross alt nesten 4 måneder etterpå...
Citera
2021-06-08, 22:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ikke mange som har stått frem offentlig og gitt positive karakteristikker av Tom Hagen.

Vennen T*om N*ilsen er én. Så denne redaktøren som står frem som privatperson. Det blir to.

Er det flere?
Kanske inte. Men traditionellt tillmäter man i vart fall i Sverige inte karaktärsvittnen något som helst bevisvärde. Frågan om huruvida Tom Hagen av rättsväsendet kan befinnas skyldig till mord på sin fru, är helt oberoende av om den ene, andre eller tredje anser att han är en första rangens svinpäls eller en hygglig prick.
Citera
2021-06-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Forhåndsprogrammert. TH ringte selv 09:06, og la på etter tre sekunder. Så la han AEs mobiltelefon på feil side av bordet, sms 09:10 og 09:14-oppringingen er også forhåndsprogrammerte. Tror jeg.

Vel. Hvis TH er GM, så er det enten hans bil 07:56 og eller 08:56, eller noen tilfeldige forbipasserende.
mener du teh snakket med th. Teh har bekreftet han snakket med moren og innholdet i samtalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in