Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Det er ganske langt fra "jeg finner ingen slike anrop, så jeg husker ikke om jeg ringte", til å aktivt benekte at han ringte, og i tillegg oppgi årsaker til at han ikke ringte, og i tillegg bruke det at han IKKE ringte som direkte årsak til AEH's sms om at hytteruren ikke ble noe av, en time FØR han hadde avtalt å ringe.
Når du leser i boken om avhørene, så kommer det tydelig frem at TH er en svært påståelig mann. Politiet har tydeligvis lagt merke til dette, og vil at TH skal si ifra om han vet det han påstår er helt riktig, eller om han tror at det er slik han sier, fordi TH vanligvis er svært punktlig og presis. Det kommer tydelig frem i avhørene at TH er opptatt av, at selv i den ekstraordinære situasjonen han er i, så er han svært opptatt av å bli oppfattet å være "ved sans og samling". Dette behovet for å fremstå med full kontroll, kommer også frem ved gjennomlesning av rapporten som ble skrevet ifm første møtet på bensinstasjonen. Det er også en av grunnene til at han har nektet å signere de skriftlige avhørene, fordi han mener at politiet fremstiller han som "helt tilbakestående".
Jeg kan tenke meg at han synes at det er nok at han har innrømmet, at han er "teknologisk tilbakestående".
(Side 162-173 i Lørenskog Mysteriet)