2021-06-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hon säger att hon var "lullig/drucken" och att hon inte hängde med i dom juridiska diskussionerna, hon ville kunna lyssna i lugn och ro vid senare tillfälle.
.
Ärligt talat du kan inte tro på en sådan förklaring.
Senast redigerad av TomP. 2021-06-08 kl. 18:44.
Citera
2021-06-08, 18:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant att höra en brottsling försvara sig. Ja kanske. Blir minst lika intressant att gå in på Lambertz blogg efter och läsa vad han skriver om det.
Han bloggade redan innan programmet sändes.

http://goranlambertz.se/extrabetraktelse-med-anledning-av-kalla-fakta-den-8-juni/

Väl värt läsa hans sida av saken för att få en mer balanserad bild.
Citera
2021-06-08, 18:54
Medlem
Citat:
Hon säger att hon var "lullig/drucken" och att hon inte hängde med i dom juridiska diskussionerna, hon ville kunna lyssna i lugn och ro vid senare tillfälle.

Lambertz kom undan, då han har dom rätta kontakterna känns det som.

Hon säger jag hade minnesluckor och var berusad och därför spelade hon in. För min del är det den sämsta ursäkt jag har sett. Minnesluckorna minns man dagen efter och det är bara en usel ursäkt. Tillvägagångssättet är det samma som i tidigare fall och det skulle inte förvåna mig om hon döms för falsk tillvitelse och får fängelse.
Åklagaren och domstolen har bevisat att man häktar på väldigt lösa grunder trots hög misstankegrad och det är inte rättssäkert.
Citera
2021-06-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Tydligen var det Göran som skickade sms från EA:s telefon
Listigt av honom
Förstår Kalla fakta ens att de gett henne rep att hänga sig med.
Citera
2021-06-08, 19:05
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msw1041
Ok. Jag har sett knappt 5 minuter och frågar mig:

Varför fortsätter hon hävda att han var som en styvpappa för henne när de bara setts en gång innan. Låt oss säga så här... man bygger inte en styvpapparelation med någon man inte träffar regelmässigt. Känns redan olustigt. Men well, well.. kanske var någon fantasi de båda hade...

Ska se om jag får en bättre bild av hennes sida.

Eftersom EA ljuger om allt. Som vanligt.

Citat:
Listigt av honom

Jo tjena. Ren lögn

Hoppas detta blir tändvätska nu för GL att krossa EA juridiskt. Det har hon fan gjort sig förtjänt av.

Hur mycket fick EA för att ställa upp och ljuga i Kalla Fakta? 50k kanske? Går väl rakt in till kronis nu, men ändå. Nästan samma score som hennes tidigare jobb som falskanmälerska
Senast redigerad av Vaxad 2021-06-08 kl. 19:08.
Citera
2021-06-08, 19:10
Medlem
Pinsamt av TV4 att bara sända detta. Dom riskerar inte bara att dömas för publiceringen. Dom riskerar henne att dömas och dom riskerar att hon kommer ta livet av sig. Undra om TV4 då går på begravningen och tar sin del av skadan på sitt samvete.
Citera
2021-06-08, 19:16
Medlem
Citat:
Listigt av honom

Någon bevisning bakom detta? Ses som en väldigt händig efterhandsförklaring. Lustigt att EA också raderade dett sms:et.
Citera
2021-06-08, 19:19
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Jag höll med flertalet i den här tråden tidigare, men efter att snart ha avslutat programmet från Tv4play så faller Lambertz i mycket sämre dager än tidigare.

Han har supit ned henne och utnyttjat situationen anser jag. Hon verkar väldigt naiv / snäll. Naiv! /puckad.

Jag håller med. Hon hade inte anmält honom det hade en kompis gjort. Hon hade anmält en man tidigare han bör dömd i t r men friad i h r. Det är inte ovanligt att den som varit utsatt för våldtäkt blir det igen.
Dessutom GL verkar veta vad han gör och har gjort efteråt när han försöker sopa undan det som hänt
med att försöka ta tillbaka relationen som bonuspappa. Tänkte också på vad han ljuger om (att hon skulle ha raderar sms och ljudfiler på telefon som fanns kvar vid tidigare rättslig prövning) och hur svårt han hade att få av henne klänningen. Uppenbart har han ansträngt sej för att göra det han gjorde. Något jag också undrar är varför han innan de träffades sa "att det får inte hända något annat" Undrar om hans tankar var sjut som det blev?
Måste fortsätta att tänka
Senast redigerad av Stina-Lina 2021-06-08 kl. 19:36.
Citera
2021-06-08, 19:27
Avslutad
Ett fyllesamlag som både i efterhand ångrade verkar det som. Dessutom var det väninnan som anmälde, Emma själv som hon kallas i programmet hade tydligen inte tänkt anmäla Lambertz. Det har inte kommit fram i programmet att Lambertz överhuvudtaget gjort något brottsligt. Jag tycker snarare att Göran Lambertz kommit i mycket bättre dager nu än innan programmet idag. En oväsentlig sak i sammanhanget är att Emma har en otroligt vacker röst.
Citera
2021-06-08, 19:29
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant att höra en brottsling försvara sig. Ja kanske. Blir minst lika intressant att gå in på Lambertz blogg efter och läsa vad han skriver om det.
Till skillnad ifrån "amöbor" i den här tråden, som t.ex.Vaxad, så kan jag ge dig att du iaf försöker att utveckla dialogen i de trådar du deltar i med annat än invektiv och bullshit.
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Håll käften istället om du inte är insatt. Du framstår bara som en idiot när du sitter här och ordbajsar.
Om någon framstår som en idiot, så är väl det du i ditt rövslickande av "Lem-Bert" i drygt 300 intetsägande repetitiva inlägg.
Din styrka tycks inte vara varken att vara insatt i olika ämnen eller att föra retoriska dialoger.
Citera
2021-06-08, 19:31
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag håller med. Hon hade inte anmält honom det hade en kompis gjort. Hon hade anmält en man tidigare han bör dömd i t r men friad i h r. Det är inte ovanligt att den som varit utsatt för våldtäkt blir det igen.
Dessutom GL verkar veta vad han hör och har gjort efteråt när han försöker sopa undan det som hänt
med att försöka ta tillbaka relationen som bonuspappa. Tänkte också på vad han ljuger om (att hon skulle ha raderar sms och ljudfiler på telefon som fanns kvar vid tidigare rättslig prövning) och hur svårt han hade att få av henne klänningen. Uppenbart har han ansträngt sej för att göra det han gjorde.
Måste fortsätta att tänka

Lika bra att du slutar tänka då det inte är särskilt mycket funktion uppe i hjärnkontoret, Stina lilla..

1. EA har givetvis bett kompisen anmäla.

2. Det är extremt ovanligt att bli utsatt för en riktig våldtäkt. Då kan du antagligen klura ut hur vanligt det är att det sker mer än 1 gång? Eller som i det här fallet - minst 3 gånger... Dvs. obefintlig sannolikhet.

3. Nej, EA har raderat (b.la.) ljudfil nu mot 2 män inom loppet av 2 år. Dvs. skickat in en manipulerad ljudfil till polisen och därefter fabriksåterställt telefonen. Nu i GL-caset lämnade EA t.o.m. in telefonen till en mobilbutik för att totalt rensa den, någon dag innan den skulle till polisen.

4. Du sitter seriöst här och litar på ett endaste ord av vad EA säger? Pucko.
Senast redigerad av Vaxad 2021-06-08 kl. 19:34.
Citera
2021-06-08, 19:33
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Till skillnad ifrån "amöbor" i den här tråden, som t.ex.Vaxad, så kan jag ge dig att du iaf försöker att utveckla dialogen i de trådar du deltar i med annat än invektiv och bullshit.

Om någon framstår som en idiot, så är väl det du i ditt rövslickande av "Lem-Bert" i drygt 300 intetsägande repetitiva inlägg.
Din styrka tycks inte vara varken att vara insatt i olika ämnen eller att föra retoriska dialoger.

Svara då på frågan istället för att ducka.

På vilket sätt skulle GL bemött bedragerskan? Som du sa med "fina" ord; med välutvecklad mänsklig kompetens?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in