Jag tycker inte att någon ska mördas för att de raderar loggar!
Eftersom LW inte själv följde "spelets regler" när hon var älskarinna åt SD i sex år så tycker jag att hon kunde ha bjudit HD på loggarna. Men de var hennes revir som hon markerade mot HD som om hon trodde att hon hade någon sorts rätt till SD. Som om han var hennes. Hon skrev själv till någon vän att om det varit någon annans loggar så kunde hon ha låtit det passera men inte när det var HDs. Hon skulle straffas. Oklart varför.
Jag har redan citerat det i tråden så jag tänker inte leta reda på det igen. Det är inte mitt fel att du vägrar inse vilken bitch LW var.
Fattar du hur rolig du är ibland.
Byteshandel, LW får SD om HD får fuskloggarna?
Och du menar att loggarna var viktigare för HD än vad SD var?
Intressant att du tycker att otroheten var ok bara hon fick behålla sina fuskloggar.
Tror du hon mår bättre nu när hon efter mordet på LW tog tillbaka loggarna men förlorade SD?
Att BA och SOA gör sina första åtta cacher helt utan inblandning av SD ser jag som otroligt. Geotour-initiativtagaren och FTF-kingen. Det är ett ambitiöst projekt.
Finns säkert några som är lyckligt ovetande om omständigheterna där ja.
Ja det är superpraktiskt men som sagt efter alla dessa turer vill man verkligen ha folk inpå knuten och då släppa cacherna 1/5 när man är liksom mitt i hovrättsgrejen där?
Kanske det men nu finns iaf cacherna kvar men inte SD.
Sen som sagt så ser det ut som att HD nu loggat två cacher. Men de som granskar HD verkar inte så intresserade att kolla vilka cacher hon loggade igår och evtl loggtexter för att kanske utröna dagsformen där.
Ok, såg att det var ett fint och ambitiöst projekt. Så ja, det verkar troligt att SD har varit med där och hjälpt till.
Ja, olika är vi, och jag håller med. Jag hade inte velat ha folk rännande på min tomt eller i närheten så att säga, när situtionen nu var som den var. Och är som den är.
Men jag får för mig att SOA och co hade den iställningen (helt löst grundad spekulation, bara lite magkänsla) att SD var oskyldig till motsatsen bevisats (och vem vet kanske inte då heller?) och att de inte hade något att skämmas över. Det var rättssystemet som fallerat? Med skrämmande dålig utredning osv?
Är det något abonnemangskrav?
Det är just det som kommer fram i sakframställan, pläderingarna mm, som jag skulle vilja höra.
Likt i USA, där det livesänds många gånger. Jag skulle gladeligen betala för att få se videoinspelningarna där mimik, tics, nervositet, flackandet, vridna händer osv syns. Tex Stefans tal om hur synd det var om hans barn. Nu får vi hålla till godo, med det som bjuds..
Bild är inte tillåtet i svenska rättssalar, däremot ljud. Dessutom täcks SDs ansikte av ansiktsmask.
Ja och han placerade en cache precis utanför kåken på Betesvägen osv.
Kanske inte den mest välbesökta så här i närtid men det tyckte han var en bra idé social som han är.
Jo nu ska du höra. Han placerade en cache ute vid en sten i Hjälmaren. Det var den han kollade till när jag ”trackade” honom via Endomondoappen osv.
Hur som så var det nån stor grej man skulle dra upp ur djupet. Kom man på vintern när den släpptes så gick det då inte pga isen.
Vilket betydde att folk skulle behöva komma dit när isen släppt för att dra upp ledtråden till nästa koordinat.
Nästa koordinat var på en klippvägg typ där man behövde stå på en stege menade han. Alltså behövde det då vara is under så man kunde ta sig upp på stegen.
Nån sån variant var det.
I nån chatt eller logg så förklarar han hur smart han tyckte han var.
Men det resulterade istället i att ingen förutom några få polare till honom tog den cachen och efter några år eller hur länge den nu var där så var det någon som antagligen kapade förtöjningen därute eller sabbade den på nåt sätt.
Hade ju varit härligt om någon gått ut och FTF:at den genom att motorsåga upp isen och dra upp skiten dan efter släppet.
Det är såna här grejer jag menar att han liksom skulle vara så lurig och smart men det blir liksom aldrig bra. Om jag minns rätt dessutom så var första stoppet på denna cache nån halvt livsfarlig klättring.
...eller om nån slagit sig fördärvad efter fall från stege på hal is...
Eller om nån som inte orkat vänta på is druknat när hen slagit huvudet i relingen efter att ha rasat ner från stegen som hen försökt resa i en mindre fritidsbåt 🙈
Tack för förklaringen.
Trackade du honom i realtid när han var där ute vid Hjälmaren?
Varför kunde han inte bara nöjt sig med geocachingen.... Eller börjat med någon extremsport om den inte gav nog med kickar... Varför skulle han tvunget söka spänning genom att ha ett hemligt förhållande? 🤦🏻♀️
För jag är säker på att det var själva grejen för honom. Smygandet, spelet, tabut, leken (radiotystnad! Stefan här kom! Kusten är klar kom! 🙄 ) , makten och intrigskapandet gav de kickar han gillade.
Han var inte intresserat av något seriöst och offentligt med LW.
Det hade han ju redan HD till.
Är det något abonnemangskrav?
Det är just det som kommer fram i sakframställan, pläderingarna mm, som jag skulle vilja höra.
Likt i USA, där det livesänds många gånger. Jag skulle gladeligen betala för att få se videoinspelningarna där mimik, tics, nervositet, flackandet, vridna händer osv syns. Tex Stefans tal om hur synd det var om hans barn. Nu får vi hålla till godo, med det som bjuds..
Kostar plötsligt 99kr/månad, såg jag nyligen. Det var nytt för mig: Har lyssnat på flera rättegångar där (bara ljudet). Då har det inte kostat något. Tror att man slipper betala när fallet har ett tag på nacken, men inte så väääldigt länge. Kanske några veckor? Prova att gå in och kolla: Jag har lyssnat på bla. Johanna Möller och Karin Lilja. Väldigt intressant när allt finns med.
Så, du vill ha sista ordet. Om jag m fl anser att man är "övertygad om" att HD har mer att berätta om sin kännedom kring mordet så får jag naturligtvis ha den uppfattningen utan att du anser att man går över gränsen.
Fakta är bl a de svar som HD gett i förhören., Att tolka dessa fakta stor var och en fritt. T.o.m. förhörsledare och åklagare antyder att HD har mer att berätta än vad hon gör. Men det vore intressant att höra hur du ser på HDs svar när hon inte minns, vill inte svara eller ger ett luddigt svar. Varför blir det så? Du måste ju själv ha funderat över det.
Självklart får du ha din uppfattning om HDs roll. Men svaren och frågorna till dig är väl inte mestadels pajkastning?
Det handlar inte om vad man tror om HD.
Jag har ju själv sagt att hon kan ha någon del i mordet, det kan vi inte veta. Jag skriver bara om vad jag tror.
Det handlar mer om hur man skriver och hur man hanterar det som finns i FUP.
Ingen vet helt säkert varför HD ljuger och beter sig som hon gör. Hon skulle kunna vara anstiftare, men det är inget jag tror riktigt. Hon skulle kunna ha kännedom, hon skulle kunna ha undanröjt något.
Men hon skulle också kunna vara helt oskyldig, även om hon kanske fattat hur det låg till. Hon skulle kunna vara precis lika manipulerad och bunden till SD som Lena varit. Lika spykiskt sjuk som Lena, fast på ett helt annat sätt.
Jag vill absolut inte ha sista ordet. Det är väldigt tråkigt att några uppfattar det så.
Men man bör tänka på att vara varsam med hur man använder det som finns i FUP, visa hur man drar slutsatser och tänka på att det är riktiga människor. HD har också två barn, som även om SD är dömd, då är det deras mamma och pappa som det handlar om i tråden.
Jag vet av egen erfarenhet att starka kvinnor också kan utsättas för både psykisk och fysisk misshandel i ett förhållande. Vi hade ingen aning om hur illa det var. Hon verkade vara den som (minst sagt) talade om var skåpet skulle stå. Han var väldigt snäll, alltid hjälpsam. Hon var den duktiga, framåt, kreativ och konstnärlig, medan han var lite tillbakadragen, mindre skicklig och driven.
Ingen trodde sina öron, när vi fick höra att hon blev inlagd på sjukhus i tre dagar för att hon blivit helt sönderslagen. Det här var innan "våld i nära relation" var på tapeten i media. Varken jag eller min sambo hade en aning om hur sådana här förhållanden fungerade. Vi tänkte, det måste vara hennes fel. Hon är ju så dominant. Han är ju så snäll.
När vi fick höra "den klassiska" historien bakom, var vi skeptiska. Kontroll, avundsjuka, svartsjuka. Kräkningar om hennes person och om hennes utseende, fruktansvärd misshandel.
Så, jag har det här i bakhuvudet, att det behöver inte alls vara så att det är en svag och kuvad person. Faktum är att jag än idag känner att jag tycker bättre om honom än om henne. Jag såg aldrig de där sidorna, och har väldigt svårt att ta in att den sidan finns, även om jag inte en sekund misstror att det var så det låg till.
Kostar plötsligt 99kr/månad, såg jag nyligen. Det var nytt för mig: Har lyssnat på flera rättegångar där (bara ljudet). Då har det inte kostat något. Tror att man slipper betala när fallet har ett tag på nacken, men inte så väääldigt länge. Kanske några veckor? Prova att gå in och kolla: Jag har lyssnat på bla. Johanna Möller och Karin Lilja. Väldigt intressant när allt finns med.
Appen kostar 99 kr/månad och i appen släpps det en tid före det att det släpps på Youtube som däremot är gratis.
Det enda som intresserar mig är varför LW mördades och hur det hade kunnat förhindras.
Nej då. Nu fegar du. Hämnas HD då hon gör precis som SD?
Du är inte alls bara intresserad av hur mordet kunnat förhindras.
Du är ju uppenbart intresserad av annat, tex att LW ska bjuda HD på loggar som betalning:
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
:
Eftersom LW inte själv följde "spelets regler" när hon var älskarinna åt SD i sex år så tycker jag att hon kunde ha bjudit HD på loggarna.