2021-06-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Innlegget er et debattinnlegg, ikke et saksdokument.
Redaktøren problematiserer noe som forlengst burde ha vært kommentert i andre medier - rettssikkerheten.
Jeg synes dette er på høy tid, og det uavhengig av hvem det gjelder og uavhengig av hvilken sak.

Helt enig. Det er urovekkende, men ikke overraskende, at så mange her inne reagerer negativt på et slikt debattinnlegg. Det er ingen forsvarstale for TH, men en påminnelse om at TH skal ha den samme rettsikkerheten som alle andre.
Citera
2021-06-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Problemet er at denne redaktøren unnlater å vise til konkrete eksempler på at mediene har
operert som påtalemyndighetens forlengede arm. Hva har mediene faktisk gjort? Jo, de har
referert saken på bakgrunn av de opplysninger som er tilgjengelig. De har gitt politiet og
siktede jevnbyrdige muligheter for tilsvar. Jeg kan ikke se at mediene har gått ut over sitt
embete. De har såvidt jeg forstår ikke plaget familien eller andre berørte parter med utidige
henvendelser. De har heller ikke gravd unødvendig mye i privatlivet til de involverte. Det vi
har fått vite om sistnevnte, har i all hovedsak vært relatert til etterforskningen.

Når han bruker ordene "ingen tvil", uten å gi eksempler på hva og hvorfor, tar han munnen for full.

Innlegget fremstår for meg mer som et kjærlighetsdikt enn et saksdokument.

Dette er et bestillingsverk fra Nordre Skedsmo Rotaryklubb.
De har nemlig i et møte av 1.1.2021 bestemt seg for å samle inn penger som støtter trengende, utsatte drapssiktede eldre milliardærer og har vedtatt at medlemmet, som også er redaktør i Osloavisen, skal få et vederlag på kroner 500,- for å skrive en støtteerklæring i hans avis. Rett skal være rett, må vite.
Senast redigerad av AmunRa 2021-06-08 kl. 08:38. Anledning: Kommafeil
Citera
2021-06-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dette er et bestillingsverk fra Nordre Skedsmo Rotaryklubb.
De har nemlig i et møte av 1.1.2021 bestemt seg for å samle inn penger som støtter trengende, utsatte drapssiktede eldre milliardærer og har vedtatt at medlemmet som også er redaktør i Osloavisen, skal få et vederlag på kroner 500,- for å skrive en støtteerklæring i hans avis. Rett skal være rett, må vite.
som flere har vært inne på er også artikkelen et bestillingsverk.
Citera
2021-06-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Hei, tusen takk for bidrag!!

Overføring fra Huobi til 1DA* var 10.07.2018 kl 13.40 GMT+2, altså ikke den 11e (Det kan hende at VG bommer med vilje) 13.40 GMT+2 is 11.40 AM UTC så DASH transaksjonen inn til Huobi må ha vært før den tiden, og sansynligvis også den 10e. Enig at det må ha vært litt over 1 Dash.

Politiet/Kripos vet såklart Dash adressen på Huobi som ble brukt, men det vet vi ikke. Men kanskje man finner noen potentsielle adresser med å søke på alle beløp i den størrelsen av ca 1-1.5 Dash, og før 11.40 utc? Også beløpet som kom inn på Huobi må være en slutt output av en privatesend, det skal ikke være vanskelig å gjennkjenne en slik betaling tenker jeg

F.e. her er en del transaskjoner i en privatesend, så man kan begynne slik, finn en avsluttet transaksjonsrunde, og så begynne å jobbe seg bakover. Men antal adresser eksploderer nok for hver runde i privatesend. Likevel er det ikke noe problem med litt scripting, akkurat som for btc.

Eksempler fra privatesend (ikke nødvendigvis relatert til TH saken)
- https://explorer.dash.org/insight/tx/4b4ab143a91f9fd3f207dd2b7af4dc9e45c464a9ae4482e1b7 ade00ab705edfa
- https://explorer.dash.org/insight/tx/8ecfd8c7fd2d2ebe7a386fc577f70e50986ab42ab8a9e4af43 e4b59f00940479
- https://explorer.dash.org/insight/tx/8ecfd8c7fd2d2ebe7a386fc577f70e50986ab42ab8a9e4af43 e4b59f00940479
- https://explorer.dash.org/insight/tx/fe558c38cb2de78888b2ff0c0d06d598b62494d7441e0e0b17 603a8d895dc628
- https://explorer.dash.org/insight/tx/40b4e6967b71070dc7208b1ed5fbea925d961b1fc21c212e14 f38e2a073febe1
osv osv.

Skal se på det nærmere, må skrive litt kode for å forenkle jobben.

10. juli, tar motparten nok et grep som virkelig skal få etterforskerne til å klø seg i hodet: Nå kommer den relativt ukjente og usporbare kryptovalutaen dash inn i bildet. Tidligere har det for offentligheten kun vært kjent at det er kryptovalutene monero og bitcoin som er brukt i saken. Dash, som ble lansert i 2014, er laget med utgangspunkt i bitcoin og har mange av de samme kvalitetene. Samtidig har den også egenskaper som ligner monero. Kort fortalt skjer følgende: Motparten har på forhånd skaffet seg dash. En sum av denne kryptovalutaen blir overført til Huobi-kontoen. Hos Huobi blir summen vekslet til den kjente og sporbare kryptovalutaen bitcoin. Disse bitcoinene kommer senere til å bli brukt til å sende kodede meldinger til familien Hagen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene

Jeg tipper at han er en miner og at Dash beløpet ikke er kjøpt, men minet. Jeg tror han er en av de minerne RU kom i kontakt med, da han ville opprette en mining fabrikk, med TH som hovedinnvestor i fabrikken.

https://imgbb.com/KNG83bn

PS: Det kan selvfølgelig være RU selv, men det at han fortsatt tror på mining fabrikk etter 28 juni 2018 tyder på at det ikke er ham. Akkurat den 10 juli 2018, er han i den forbindelse, i dialog med den Japanske produsenten av mining maskiner GMO

https://ibb.co/VQ5wgn2

Om det er RU som samme dag 10 juli 2018 forbereder kidnappingen av THs kone, er han utrolig smart.

Har politiet sjekket om han virkelig var i dialog med GMO juli 2018 ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-08 kl. 10:02.
Citera
2021-06-08, 09:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jeg tror faktisk eks-svogeren er den eneste i denne saken vi ikke kjenner navnet til.
Det har i allefall ikke vært nevnt en eneste gang her i denne tråden.

Ok, tak for svar, hoppas att någon vet eks-svogeren's namn och kan/vil posta det (maskerat med *)

Varför kallas han i övrigt eks-svogeren ?
Han är vel fortfarande svoger så länge AEH och TH är gifta.

Vil i øvrigt fråga om eks-svogeren är eks-svoger till AEH eller till TH:

Är eks-svogeren:
En bror till TH ?
Mann till en av TH's systrar

eller är eks-svogeren:
Man till en syster till AEH
Citera
2021-06-08, 09:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Han är vel fortfarande svoger så länge AEH och TH är gifta.

Vil i øvrigt fråga om eks-svogeren är eks-svoger till AEH eller till TH:

Är eks-svogeren:
En bror till TH ?
Mann till en av TH's systrar

eller är eks-svogeren:
Man till en syster till AEH

Han skal være tidligere mann av en av THs søstre.
Citera
2021-06-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
10. juli, tar motparten nok et grep som virkelig skal få etterforskerne til å klø seg i hodet: Nå kommer den relativt ukjente og usporbare kryptovalutaen dash inn i bildet. [...]Kort fortalt skjer følgende: Motparten har på forhånd skaffet seg dash. En sum av denne kryptovalutaen blir overført til Huobi-kontoen.

Jeg tipper at han er en miner og at Dash beløpet ikke er kjøpt, men minet. Jeg tror han er en av de minerne RU kom i kontakt med, da han ville opprette en mining fabrikk, med TH som hovedinnvestor i fabrikken.

RU er en snørrunge. Han var interessert i btc (og muligens mere) men hadde ikke de store kunnskaper som mange andre hadde allerede den gang. Mange av de samme diskusjoner på nettet rundt den tiden, da alle skulle kjøpe antminere for btc og grafikkort for andre krypto. Mange hobbyminere som begynnte i det små den gang. Fra å snakke på nettet om en hval til bortføring eller drap av en gammel dame er et veldig stor steg.

Jeg vet ikke om jeg støtter tanken at kryptonerden som rigget hele kryptoopplegget faktisk selv minet DASH... Kan ikke se helt hvorfor, dette er en fyr som vet hvordan han skjuler sine spor, en fyr som er mer vant til darknet en kjøre en miningrig hvis du spør meg... Forhåpentlig finner man ut en gang!
Citera
2021-06-08, 10:07
Medlem
Citat:
Problemet er at denne redaktøren unnlater å vise til konkrete eksempler på at mediene har
operert som påtalemyndighetens forlengede arm. Hva har mediene faktisk gjort? Jo, de har
referert saken på bakgrunn av de opplysninger som er tilgjengelig. De har gitt politiet og
siktede jevnbyrdige muligheter for tilsvar. Jeg kan ikke se at mediene har gått ut over sitt
embete. De har såvidt jeg forstår ikke plaget familien eller andre berørte parter med utidige
henvendelser. De har heller ikke gravd unødvendig mye i privatlivet til de involverte. Det vi
har fått vite om sistnevnte, har i all hovedsak vært relatert til etterforskningen.

Når han bruker ordene "ingen tvil", uten å gi eksempler på hva og hvorfor, tar han munnen for full.

Innlegget fremstår for meg mer som et kjærlighetsdikt enn et saksdokument.

Jeg tror store deler av Norges befolkning har fått med seg at media ukritisk publiserer ting politiet finner mistenkelig ved TH.

Et eksempel, som en kritisk journalist enkelt kunne sett grundigere på, er saken om de to slettede anropene.
Citera
2021-06-08, 10:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Han skal være tidligere mann av en av THs søstre.

Tak for svar.

Ok så det är en man som TH's syster har blivit skild ifrån
och det är därför han kallas eks-svoger, är det rätt uppfattat?
Citera
2021-06-08, 10:22
Medlem
Citat:
RU er en snørrunge. Han var interessert i btc (og muligens mere) men hadde ikke de store kunnskaper som mange andre hadde allerede den gang. Mange av de samme diskusjoner på nettet rundt den tiden, da alle skulle kjøpe antminere for btc og grafikkort for andre krypto. Mange hobbyminere som begynnte i det små den gang. Fra å snakke på nettet om en hval til bortføring eller drap av en gammel dame er et veldig stor steg.

Jeg vet ikke om jeg støtter tanken at kryptonerden som rigget hele kryptoopplegget faktisk selv minet DASH... Kan ikke se helt hvorfor, dette er en fyr som vet hvordan han skjuler sine spor, en fyr som er mer vant til darknet en kjøre en miningrig hvis du spør meg... Forhåpentlig finner man ut en gang!
Ja jeg tror både TH og GM (kryptonerden) oppfatter RU som en snørrunge.
Citera
2021-06-08, 11:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Trenger det å være noen "nerd" involvert i dette i det hele tatt?
"Kryptorigget" er jo bare satt sammen av allerede eksisterende elementer.

Jeg tenker politiet må følge millionene TH overførte for å komme noen vei.

Pengene vil vel på ett eller annet tidspunkt dukke opp et sted?

Ser for meg noen i Romerikstraktene som plutselig blir "steinrik" og
skryter av nye biler, ny kåk og luksusferier.
Citera
2021-06-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg tror store deler av Norges befolkning har fått med seg at media ukritisk publiserer ting politiet finner mistenkelig ved TH.

Et eksempel, som en kritisk journalist enkelt kunne sett grundigere på, er saken om de to slettede anropene.

Det du glemmer å ta med er at TH har forklart at han ikke gjorde de to anropene kl. 10:06 og 10:07.
Han har forklart seg som om de to slettede anropene ikke eksisterte, så det er jo ikke så rart at dette ble et tema i etterforskningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in