2021-06-07, 22:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
I fall Kalle inte känner Hassan medan Isabel är tillsammans med Markus, så
är det väl bara Kalle som (kanske) INTE är psykiskt sjuk där, och bara Hassan som är ett hot vilket samhället bör sätta åt?

Nja Kalle är psykiskt sjuk som så många andra. Kalle sökte dock hjälp och har kommit långt i sin läkning.
Citera
2021-06-07, 22:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Invandrare är inte alls " överrepresenterade i stort sett all brottslighet", det är helt enkelt inte korrekt fakta.
Tillhör gruppen invandrare samma "klass" i utbildning, ekonomi etc...som de inhemska eller tom "över" medel i landet och inte minst respekterade i sitt nya hemland, så tenderar de inte alls vara överrepresenterade inom kriminalitet.

Som sagt socioekonomiska faktorer i kombo med genus, är skälet, inte att man bytt hemland.

Förlåt, lågutbildade arabiska och nordafrikanska män med fejkad alpha-attityd.
Citera
2021-06-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja Kalle är psykiskt sjuk som så många andra. Kalle sökte dock hjälp och har kommit långt i sin läkning.

Ok, jag skulle i alla fall helst slippa Hassan. De andra verkar ointressanta för min del. Inga jag vill slösa mina skattepengar på.
Citera
2021-06-07, 23:03
Medlem
Citat:
Förlåt, lågutbildade arabiska och nordafrikanska män med fejkad alpha-attityd.
Nej lägre utbildade män med idiotiska machonormer som hamnar utanför övriga samhället, sitt eget eller nått de invandrar till täcker helhetsbilden fullt tillräckligt.
Citera
2021-06-08, 01:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Feministerna vägrar alltid att specificera hur många procent av männen som utövar våld mot kvinnor.
De vill automatiskt få alla män som gärningsmän även om de VET med säkerhet att det är mindre än 10% av vita män som slår sina kvinnor.

Debatten tar inte alls upp fakta utan feministerna ångar på och hävdar på detta sätt att ALLA män är potentiella våldsverkare och slår sina kvinnor. Då de nöter in detta dag efter dag år ut och år in så får folk för sig att 100% av männen slår kvinnor.. De vågar aldrig ta tag i den riktiga statistiken och visa att det är en liten grupp som begår våldsbrott mot kvinnor.
Så är det och gruppen kvinnor som psykiskt och fysiskt misshandlar sina män och barn är ungefär lika stor.

Och nej, det har inte ett smack med socioekonomiska faktorer att göra som sosseriet försökt tuta i oss i alla år.
Citera
2021-06-08, 01:07
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Invandrare är inte alls " överrepresenterade i stort sett all brottslighet", det är helt enkelt inte korrekt fakta.
Tillhör gruppen invandrare samma "klass" i utbildning, ekonomi etc...som de inhemska eller tom "över" medel i landet och inte minst respekterade i sitt nya hemland, så tenderar de inte alls vara överrepresenterade inom kriminalitet.

Som sagt socioekonomiska faktorer i kombo med genus, är skälet, inte att man bytt hemland.
Du har fel om varje påstående du gör.

Jag har belägg för det jag påstår. Det har inte du.
Citera
2021-06-08, 02:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok, jag skulle i alla fall helst slippa Hassan. De andra verkar ointressanta för min del. Inga jag vill slösa mina skattepengar på.

Hassan vill alla slippa.

Hassan och kungen vill jag inte slösa mina skattepengar på tack.
Citera
2021-06-08, 06:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DecieveroftheGods
Som de flesta vet så vilar feminismens premisser på en grund som utgår ifrån en generaliserande gruppindelning. De skriver att det är män som bakom det mesta, på samma sätt som en antisemit skulle säga att det är judar som är bakom det mesta, eller en rasist som skulle klumpa ihop diverse etniciteter och anta att de har vissa egenskaper.

Detta skadar deras egna framfart, då det inte stämmer överens med verkligheten. Då är frågan varför de inte tar in den statistik som visar på vilka män som faktiskt sitter i fängelse, och begår brott både mot män och kvinnor.

De flesta vet säkerligen vad Kluster B är och vilka personlighetsstörningar som ingår där, men jag skriver ut dem ändå.

Antisocial personlighetsstörning
Borderline personlighetsstörning
Histrionisk personlighetsstörning
Narcissistisk personlighetsstörning

Specifikt Antisocial och Borderline ligger bakom en överväldigande del av de våldsamma brottslingarna, så varför fortsätter feminister envisas om att det är alla män som begår brott eller som måste hålla koll på varandra? Det handlar alltså i grunden om en psykisk ohälsa, när det gäller båda könen. Så varför mörkar feminismen detta faktum, varför vägrar feminister erkänna att det handlar psykiskt sjuka individer som har låg impulskontroll, lägre IQ och saknar mycket av den empati som vårt samhälle bygger på?

Varför väljer man att vara antingen oärliga eller outbildade?

Lägger in några källor

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4825675/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17707246/

Whereas prevalence rates for BPD in the community are 1 percent to 2 percent (Kraus and Reynolds, 2001), rates among both male and female inmates have been estimated at 12 percent to 30 percent (Black et al., 2007; Douglas et al., 2007; Jordan et al., 1996; Singleton et al., 1998; Trestman et al., 2007). In fact, the prevalence of BPD in correctional settings is typically higher than in psychiatric in-patient settings (about 20 percent), and more than double that of out-patient mental health clinics (about 10 percent)

In the current study, the constructs of BPD and psychopathy are emphasized (Hare, 1991). Psychopathy is related to, but distinct from, the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders’ (DSM-IV) diagnosis of anti-social personality disorder. This disorder is characterized by persistent involvement in anti-social behavior, beginning in childhood or adolescence, and includes behavioral symptoms such as impulsivity, deceitfulness, criminal activity and aggressiveness. Most incarcerated offenders (50 percent to 80 percent) have behavioral histories that meet diagnostic criteria for anti-social personality disorder, whereas a smaller subgroup (15 percent to 30 percent) meets criteria for psychopathy

Det är en mycket relevant frågeställning.
Det verkar som att man ser det som att det skulle vara någon slags sociokulturell problematik att vissa män begår våldsbrott och man skiljer där inte på svenska män, arabiska män, indiska män, afrikanska män o. s. v.
Inom en del kulturer är det ju sant. I muslimska länder till exempel, skulle jag våga påstå att det är religion och kultur som är en del av orsaken till kvinnomisshandel och våldtäkt. I Sverige ser det dock annorlunda ut. Här behöver man sortera ut de få brott som är verkligt grova och de brott som handlar mer om en sexistisk inställning till könen. De verkligt grova brott, de du refererar till, är undantagsfall procentuellt sett, och begås som du skriver, till absolut största del av störda personer och har förmodligen väldigt lite att göra med feminism eller specifikt dålig kvinnosyn.

Varför feminister fortsätter att hävda annat är en bra fråga, jag förmodar att det handlar om förnekelse och vilja att hitta syndabockar istället för att se verkligheten för vad den är. Rå och obegriplig, många gånger.
Citera
2021-06-08, 08:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är en mycket relevant frågeställning.
Det verkar som att man ser det som att det skulle vara någon slags sociokulturell problematik att vissa män begår våldsbrott och man skiljer där inte på svenska män, arabiska män, indiska män, afrikanska män o. s. v.
Inom en del kulturer är det ju sant. I muslimska länder till exempel, skulle jag våga påstå att det är religion och kultur som är en del av orsaken till kvinnomisshandel och våldtäkt. I Sverige ser det dock annorlunda ut. Här behöver man sortera ut de få brott som är verkligt grova och de brott som handlar mer om en sexistisk inställning till könen. De verkligt grova brott, de du refererar till, är undantagsfall procentuellt sett, och begås som du skriver, till absolut största del av störda personer och har förmodligen väldigt lite att göra med feminism eller specifikt dålig kvinnosyn.

Varför feminister fortsätter att hävda annat är en bra fråga, jag förmodar att det handlar om förnekelse och vilja att hitta syndabockar istället för att se verkligheten för vad den är. Rå och obegriplig, många gånger.
Jag lämnar av denna här eftersom vi är och tassar i utmarkerna av relevant forskning:
https://timbro.se/smedjan/kriminalitet-handlar-inte-om-socioekonomiska-faktorer/

Här kommer även den absolut senaste undersökningen från april i år och som man försöker begrava i svensk media:
https://www.researchgate.net/profile/Amir-Sariaslan/publication/351971686_No_causal_associations_between_childhood _family_income_and_subsequent_psychiatric_disorder s_substance_misuse_and_violent_crime_arrests_a_nat ionwide_Finnish_study_of_650_000_individuals_and_t heir_sibli/links/60b2734f45851557baab7402/No-causal-associations-between-childhood-family-income-and-subsequent-psychiatric-disorders-substanc e-misuse-and-violent-crime-arrests-a-nationwide-Finnish-study-of-650-000-individuals-and-their-sibl. pdf

Den kommer citeras ganska mycket för underlaget är över 650 000 personer.
Citera
2021-06-08, 14:30
Medlem
Citat:
Hassan vill alla slippa.

Hassan och kungen vill jag inte slösa mina skattepengar på tack.

Ja men vad sött, och hur har du tänkt dig att Hassan ska komma bakom lås och bom om du inte betalar för det?
Ska du ordna det själv?
Citera
2021-06-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Rå och obegriplig, många gånger.

Bara obegriplig för maktanalys-misbrukare. T o m en liten mus blir aggresiv när den är instängd i ett hörn. Det är inte det minsta relevant i ekvationen. Studerar man verkliga orsaker som psykisk ohälsa kommer givetvis också den verkliga boven i dramat och orsaken till dysfunktionella relationer fram i ljuset, kvinnan, och det går ju inte för sig.
Citera
2021-06-08, 17:55
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Feministerna vägrar alltid att specificera hur många procent av männen som utövar våld mot kvinnor.
De vill automatiskt få alla män som gärningsmän även om de VET med säkerhet att det är mindre än 10% av vita män som slår sina kvinnor.

Debatten tar inte alls upp fakta utan feministerna ångar på och hävdar på detta sätt att ALLA män är potentiella våldsverkare och slår sina kvinnor. Då de nöter in detta dag efter dag år ut och år in så får folk för sig att 100% av männen slår kvinnor.. De vågar aldrig ta tag i den riktiga statistiken och visa att det är en liten grupp som begår våldsbrott mot kvinnor.
Korrekt, det finns bara ett mantra som fungerar för att utpressa staten på mer makt och pengar och det är om man kan fastslå att "kvinnor är offren, och män är förövarna".
Och sen fortsätta skrämma unga flickor dagligen om att det är sant genom t.ex. den här envisa lögnen.
Då får man nya gapiga rekryter till "sin kamp", men de här tjejerna skiter de ju fullständigt i, så länge de kan kvittera ut sina miljoner.
Ja, de lever jävligt gott på att gå före i "könskriget" och både media och staten spelar med.
Det är inte ett sammanträffande att vi har en feministisk regering och inte en som är för t.ex mäns rättigheter. (Ens till en rättvis, laglig prövning som de tog bort med samtyckeslagen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in