2021-06-07, 20:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Ingen bra svenskdag i Åbo. Får se om Lindh kan ändra på det.
Citera
2021-06-07, 20:31
Medlem
Bra fjärdekast av Ståhl, har ser inte ut att satsa riktigt så "huvudlöst" som han gjort på dom mindre inhemska tävlingarna. Han behöver hitta balansen.
Citera
2021-06-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ingen bra svenskdag i Åbo. Får se om Lindh kan ändra på det.
Det kunde hon inte. Uselt lopp av henne.

PB på Kuivisto, men det lossnar ändå inte riktigt för henne
Citera
2021-06-07, 21:24
Medlem
ackefoleys avatar
Nu kände man igen Lindh.
Citera
2021-06-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Nu kände man igen Lindh.
Märkligt svagt, när jag för första gången på länge trodde på henne.
Citera
2021-06-07, 22:09
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Märkligt svagt, när jag för första gången på länge trodde på henne.
Jo började också fått upp lite hopp men nu är det tillbaka där det har varit senaste åren. 2 poäng i finnkampen nivå.
Citera
2021-06-07, 23:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Amanda Holmberg pausar säsongen pga hälsoskäl.
Citera
2021-06-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Amanda Holmberg pausar säsongen pga hälsoskäl.
Tråkigt. Hon har ju inte heller börjat säsongen särskilt bra.
Citera
2021-06-08, 12:54
Medlem
Hur är det med Angelica Bengtsson egentligen? Är hon stabil? När två träter är det sällan ens fel men jag har länge fått konstiga vibbar av denna dam.

"Om drygt en månad inleds OS i Tokyo.

Tränaren Peter Widén och stavhoppstjärnan Angelica Bengtsson, 27, har gått skilda vägar.

– Det är jävligt tråkigt, det tror jag även hon tycker, säger Peter Widén till SVT Sport.

Det var i förra veckan som tränaren Peter Widén, enligt egen utsago, avbröt samarbetet med Angelica Bengtsson.

– Vi kom inte överens sista tiden och tilliten till varandra funkade inte. Det är oerhört tråkigt både för henne och för mig, men jag såg inte hur jag skulle kunna gå vidare i den situationen som vi befann oss i. Det är jävligt sorgligt, säger Peter Widén till SVT Sport."

https://www.svt.se/sport/friidrott/tranaren-peter-widen-och-angelica-bengtsson-har-brutit-sitt-samarbete

"Enligt henne ska problemen ha börjat i samband med Diamond League-galan i Doha i slutet av maj.

– Jag var rätt frustrerad när jag rev ut mig i Doha och han sa att han inte pallade med mitt humör. Vi hade ett möte på hotellet efter tävlingen där han sa att han tyckte att jag var för arg, säger Bengtsson till Expressen."

https://www.svt.se/sport/friidrott/bengtsson-kanner-att-han-lamnar-mig-i-sticket-1
Citera
2021-06-08, 14:14
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hur är det med Angelica Bengtsson egentligen? Är hon stabil? När två träter är det sällan ens fel men jag har länge fått konstiga vibbar av denna dam.

Jag vet inte hur deras relation har varit den senaste tiden, men jag tycker hur som helst att det är svagt av Widén att per telefon meddela att han avbryter samarbetet med Bengtsson bara en dryg månad före OS. Kunde han inte ha väntat till efter OS åtminstone, eller tagit beslutet redan under inomhussäsongen? Jag kan inte tro att det här bara handlar om ett gräl på hotellet efter den senaste tävlingen.

Citat:
– Jag var rätt frustrerad när jag rev ut mig i Doha och han sa att han inte pallade med mitt humör. Vi hade ett möte på hotellet efter tävlingen där han sa att han tyckte att jag var för arg.

– Efter det ringde han och berättade att han inte ville träna mig längre.

– Jag känner att han lämnar mig i sticket
Citera
2021-06-08, 14:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

"Om drygt en månad inleds OS i Tokyo.

Tränaren Peter Widén och stavhoppstjärnan Angelica Bengtsson, 27, har gått skilda vägar.

– Det är jävligt tråkigt, det tror jag även hon tycker, säger Peter Widén till SVT Sport.

Det var i förra veckan som tränaren Peter Widén, enligt egen utsago, avbröt samarbetet med Angelica Bengtsson.

– Vi kom inte överens sista tiden och tilliten till varandra funkade inte. Det är oerhört tråkigt både för henne och för mig, men jag såg inte hur jag skulle kunna gå vidare i den situationen som vi befann oss i. Det är jävligt sorgligt, säger Peter Widén till SVT Sport."

https://www.svt.se/sport/friidrott/tranaren-peter-widen-och-angelica-bengtsson-har-brutit-sitt-samarbete

"Enligt henne ska problemen ha börjat i samband med Diamond League-galan i Doha i slutet av maj.

– Jag var rätt frustrerad när jag rev ut mig i Doha och han sa att han inte pallade med mitt humör. Vi hade ett möte på hotellet efter tävlingen där han sa att han tyckte att jag var för arg, säger Bengtsson till Expressen."

https://www.svt.se/sport/friidrott/bengtsson-kanner-att-han-lamnar-mig-i-sticket-1

Kanske svår att ha att göra med? Var ju bråkigt mellan henne och ledare när hon var i Frankrike också. Där sa hon själv berodde på att hon blev mobbad av de andra.

Att så här abrupt bryta kort innan OS där tränaren dessutom först går ut med att det var hans beslut. Då måste det verkligen varit allvarligt. Han sätter ju henne i en väldigt svår sits.
Citera
2021-06-08, 14:22
Medlem
Svårt att skylla på någon på håll. Men Bengtsson kan nog vara relativt knepig att arbeta med, om jag får spå. Absolut mest har hon att hämta i det mentala och ta med sig sin bästa hoppning upp på högre höjder. Tycker inte det hänger lika mycket på det tekniska i dagsläget.

Regnrisk i Åbo ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in