2021-06-07, 17:19
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Stämmer, men jag har inte missuppfattat något. Det ligger fortfarande på den som påstår att någonting är, att bevisa sin tes. Eftersom så ej har skett så finns det därmed ingenting av värde att diskutera.

Verkligen inte klart det finns a ledning att diskutera detta säkert kan vara sånt. Att ignorera saker bara för bevis saknas är ju helt galet. Det kan ju gälla riktigt allvarliga saker då kan man inte bara ignorera för bevis saknas.

Tänk om poliser tänkte som du då hade de ignorerat alla anmälningar där bevis inte finns och inte ens letat efter ledtrådar.
Citera
2021-06-07, 17:23
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Verkligen inte klart det finns a ledning att diskutera detta säkert kan vara sånt. Att ignorera saker bara för bevis saknas är ju helt galet. Det kan ju gälla riktigt allvarliga saker då kan man inte bara ignorera för bevis saknas.

Tänk om poliser tänkte som du då hade de ignorerat alla anmälningar där bevis inte finns och inte ens letat efter ledtrådar.

Visst men det måste finnas en rimlighet i påståendet. Ringer jag polisen och säger att Saddam Hussein har stulit min cykel så lär de lägga varken tid eller resurser på att undersöka saken. Samma befängdhet återfinns i trådstartens titel.
Citera
2021-06-07, 17:27
Medlem
styckets avatar
Citat:
Visst men det måste finnas en rimlighet i påståendet. Ringer jag polisen och säger att Saddam Hussein har stulit min cykel så lär de lägga varken tid eller resurser på att undersöka saken. Samma befängdhet återfinns i trådstartens titel.

Visst du har en poäng men inte nödvändigtvis.

Osannolika saker händer emellanåt så att polisen ska ignorera saker baserat på den logiken är väldigt farligt.

Men visst att hussein skulle vara i farten i sverige är ju väldigt osannolikt.

Men att någon korrupt skulle lägga i något i ett vaccin är inte lika långsökt, långt ifrån omöjligt.
Citera
2021-06-07, 17:38
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Det jag försöker säga är att om man är källkritisk så är svaret på trådstarten ett nej, uteslutande baserat på de källor som angivits. Bevisbördan ligger på den som påstår att någonting är på ett visst sätt och då det inte finns något vetenskapligt bevismaterial presenterat i denna tråd så finns det heller inget underlag för en diskussion huruvida det är sant eller ej.

OK så med de premisserna då kan vi inte diskutera evolutionen, gravitationen eller de flesta andra ämnen som lärs ut i skolor🤔🙄🤥
Citera
2021-06-07, 17:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Du måste vara otroligt korkad eller jobbar för frimurarlojalitet.

Mobiltelefoner fastnar på armen. Det är rena science fiction typ terminator.
Detta säger jag inte utifrån filmer jag sett utan på de över tiotal vaccinerade personer jag lyckats själv fästa telefoner på.
Mobiltelefonerna dras till armen, jag behöver inte ens trycka till.
Har låtit flertal bekanta fästa telefonen istället med samma resultat.
Avtorkade armar o I lodrätt riktning.
Även halsen verkar magnetiserad i vissa fall o tillfällen.
Att du skulle vara lättlurad, det finns inte, eller?
Citera
2021-06-07, 18:10
Medlem
constants avatar
Citat:
OK så med de premisserna då kan vi inte diskutera evolutionen, gravitationen eller de flesta andra ämnen som lärs ut i skolor🤔🙄🤥
Man kan såklart diskutera exempelvis evolutionen, men vill du ifrågasätta den så ska du såklart ha något som visar att den är fel.

Att bara tycka och tro hör till religionen, och det har vi sedan några år släppt efter oss. Din tro och din fantasi fungerar inte i dagens moderna samhälle. Du får typ flytta till Afrika eller Sydamerika för att finna ditt trygga hem med tro och fantasier.
Citera
2021-06-07, 18:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Detta säger jag inte utifrån filmer jag sett utan på de över tiotal vaccinerade personer jag lyckats själv fästa telefoner på.
Vaccindosen är 0,5 ml https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/modernas--vaccin-mot-covid-19#hmainbody3
En iPhone väger drygt 100 g.
Du menar på fullt allvar att 0,5 ml vätska skulle göra din kropp så magnetisk att den håller en telefon på en drygt hekto.
Hur skulle detta ske, tänker du? Och vilka kroppsegna ämnen som är magnetiska känner du till?
Eller tror du att 0,5 ml lösning är så magnetisk, trots att den inte innehåller något magnetiskt ämne?
Eller tror du mer på fejkade videos på YouTube än på vetenskap och kunskap?
Gick du ens gymnasiet? Vet du hur magnetism fungerar?
Plz …
Citera
2021-06-07, 18:12
Medlem
Citat:

Fan - nu har jag suttit i 4 timmar och försök få mobilen att fastna. Inte lyckats en enda gång. Det enda det resulterat i är en spräckt skärm på mobilen.

Där får man får att lita på sådana som dig.
Citera
2021-06-07, 18:14
Medlem
constants avatar
Citat:
För att jag säger att en studie med tolv personer utförd på Youtube inte är vetenskaplig?

Menar du verkligen att det i din världs är så?
Citera
2021-06-07, 18:14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ähum?

Menar du att det inte finns vetenskapliga underlag för att gravitationen finns och hur den fungerar, hur evolution fungerar eller vad menar du nu?
Citera
2021-06-07, 18:21
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Sicket jäkla skitsnack. Inte ens pytteliten (men stark) magnet fastnar på armen efter injektion av vaccinet. Jag utförde det testet med två olika magneter på mig själv och på min kvinna efter vaccinering. Allt för att se om det fanns ett uns av sanning, rent empiriskt testat och motbevisat. Magneterna jag använde är starka, till och med mycket starka. Inte minsta effekt.

Naturligtvis visste jag det. Du har inte fått någon mobiltelefon att fastna på någons arm efter vaccination. Det finns INGA magnetiska ämnen i vaccinen. Hur i hela fridens namn kan du ens tro något sådant.

Sluta nu trolla och gå och ta ditt vaccin (om nu vaccin mot dumhet finns)!
Citera
2021-06-07, 18:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Det är ingenting jämfört med hur jävla jobbigt det är att gå ut som vaccinerad. Folk fastnar i bilar och lyktstolpar överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in