2021-06-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Eks-svogeren" anmeldte TH for trusler. Jeg tror det var flere anmeldelser, samtlige ble henlagte.
Flere kilder hevder at "eks-svogeren" var den som ble truet av en slekting av TH, i oktober 2020. Å true et et vitne, er svært alvorlig.
Også denne anmeldelsen ble henlagt. Jeg tror politiet har en høy terskel for å henlegge anmeldelser som gjelder alvorlige trusler.
Har du en plausibel forklaring på hvorfor samtlige anmeldelser ble henlagte?
påstand mot påstand blir alltid henlagt. Minner om at den er henlagt på bevisets stilling, ikke intet straffbart forhold anses bevist.
Citera
2021-06-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er ikke unormalt at mennesker har ekstremt dårlig selvinnsikt. Det er ikke mye empatisk å være utro akkurat og med en så svak viljestyrke og ekstrem trang til bekreftelse er man bare SVAK. Skulle ikke forundre meg om han har ytret disse ordene selv.
har intrykk av at skilsmisse og utroskap er svært sjeldent i Norge når jeg baserer meg på det jeg leser på fb. 20 år gammelt nag derimot fremstår dog helt normalt.
Senast redigerad av LH07 2021-06-07 kl. 12:34.
Citera
2021-06-07, 13:10
Medlem
https://www.ao.no/grunn-til-a-stille-sporsmalet-om-det-er-et-uforholdsmessig-inngrep-mot-tom-hagen-71-at-han-fortsatt- er-drapssiktet/o/5-128-113653

sitat:
I forlengelsen av dette spørsmålet er det også relevant å spørre om etterforskningsledelsen har latt det gå prestisje i denne saken. I og med at vi må så langt tilbake som 8. mai i fjor da to av tre lagdommere landet på at det ikke var skjellig grunn til mistanke, er det i dag veldig vanskelig å vurdere beviskraften i hva som siden er produsert av politiet. Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, har hele tiden vært konsistent på at det ikke er nok beviser mot hans klient til at det er grunnlag for en tiltale.
...

Det er ingen tvil om at mediene samlet sett - også innbefattet meg selv - i stor grad har operert som påtalemyndighetens forlengede arm.
Å få ut nye stadig nye opplysninger og detaljer fra etterforskningen har hatt mye høyere prioritet enn å stille kritiske spørsmål til etterforskningen og i forlengelsen av det ivareta Tom Hagens rett som siktet til å bli ansett som uskyldig inntil skyld er bevist etter loven.
...

Jeg er ingen fagperson i det å vurdere andre mennesker, men på meg virker Hagen lun, intelligent, tilstedeværende og ekstremt analytisk. Da Anne Elisabeth Hagen forsvant, rykket Hagens eldste datter inn og påtok seg mange av morens jobb med å bistå faren. Mellom far og datter er det sterke bånd. I Hagen-familien er bekymringer, tårer og angst en stor del av dagliglivet. Hele familien er satt under et voldsomt press som har vedvart fryktelig lenge.

Endelig et nyansert innlegg fra pressen. Håper noen her inne kan tenke seg om atten-nitten ganger nå.
Citera
2021-06-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvor høy datakompetanse har man egentlig trengt for å sette opp dette? Ikke mye, tror jeg, siden
alle bestanddelene er tilgjengelige. Altså det er innenfor RUs rekkevidde å lage oppsettet, tror jeg, eller
i det minste vise TH hvordan det kan gjøres.

En ting er å kunne lage oppsettet. En annen ting er å kunne være 100% sikker, på at ingenting noen gang kan spores direkte tilbake til TH eller til medhjelpere.

Hvor viktig er egentlig kryptooppsettet for en fingert kidnapping? Hvis man ikke er opptatt av å få fatt i løsepengene, så gir det store friheter i planleggingen. Hvorfor ikke kreve 100 millioner til IS, kreve å få satt fri Mulla Krekar el.?

Det blir veldig mye arbeid og økt risiko for å bli tatt, ved å involvere flere personer, lære om kryptovaluta, holde seg skjult på nett og slette alle spor på pc-en, opprette kryptokontoer, få tak i printer, legge igjen et langt trusselbrev med instruksjoner, mase om løsepenger osv.
Citera
2021-06-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
https://www.ao.no/grunn-til-a-stille-sporsmalet-om-det-er-et-uforholdsmessig-inngrep-mot-tom-hagen-71-at-han-fortsatt- er-drapssiktet/o/5-128-113653

sitat:
I forlengelsen av dette spørsmålet er det også relevant å spørre om etterforskningsledelsen har latt det gå prestisje i denne saken. I og med at vi må så langt tilbake som 8. mai i fjor da to av tre lagdommere landet på at det ikke var skjellig grunn til mistanke, er det i dag veldig vanskelig å vurdere beviskraften i hva som siden er produsert av politiet. Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, har hele tiden vært konsistent på at det ikke er nok beviser mot hans klient til at det er grunnlag for en tiltale.
...

Det er ingen tvil om at mediene samlet sett - også innbefattet meg selv - i stor grad har operert som påtalemyndighetens forlengede arm.
Å få ut nye stadig nye opplysninger og detaljer fra etterforskningen har hatt mye høyere prioritet enn å stille kritiske spørsmål til etterforskningen og i forlengelsen av det ivareta Tom Hagens rett som siktet til å bli ansett som uskyldig inntil skyld er bevist etter loven.
...

Jeg er ingen fagperson i det å vurdere andre mennesker, men på meg virker Hagen lun, intelligent, tilstedeværende og ekstremt analytisk. Da Anne Elisabeth Hagen forsvant, rykket Hagens eldste datter inn og påtok seg mange av morens jobb med å bistå faren. Mellom far og datter er det sterke bånd. I Hagen-familien er bekymringer, tårer og angst en stor del av dagliglivet. Hele familien er satt under et voldsomt press som har vedvart fryktelig lenge.

Endelig et nyansert innlegg fra pressen. Håper noen her inne kan tenke seg om atten-nitten ganger nå.
Han kjenner vel th og familien, men det er flere grunner til at han er siktet.
Citera
2021-06-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han kjenner vel th og familien, men det er flere grunner til at han er siktet.

Les artikkelen.
Citera
2021-06-07, 13:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken

Jeg velger å sette "nyansert" i anførselstegn. Det fremstår som et subjektivt inntrykk av
personen TH. I og for seg greit det, men det forandrer ikke realitetene. TH er siktet, men
høyst levende og har således en mulighet til å forsvare seg. Den muligheten har ikke AEH.
Citera
2021-06-07, 13:46
Medlem
Citat:
Jeg velger å sette "nyansert" i anførselstegn. Det fremstår som et subjektivt inntrykk av
personen TH. I og for seg greit det, men det forandrer ikke realitetene. TH er siktet, men
høyst levende og har således en mulighet til å forsvare seg. Den muligheten har ikke AEH.

det framstår som et subjektivt inntrykk? Det er i alle fall et inntrykk fra en person som faktisk har møtt TH, i motsetning til flere her inne som har vel så subjektive karakteristikker å komme med, kun basert på rykter og synsing, uten å ha møtt mannen. Det er fullt mulig å ha empati med offeret uten all den usakligheten som fremkommer her, all den tid ingen faktisk er dømt i saken. Fyren er noens far, bror, bestefar. Det er godt mulig at han drepte henne, men det er faktisk også mulig at han ikke gjorde det. Men det er det dessverre få her inne som tar inn over seg. Empatiløst.
Citera
2021-06-07, 13:57
Medlem

Edit: ser andre har funnet den før meg
Citera
2021-06-07, 14:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Enig, nok en person som har latt seg blende av manipulatoren. «Han kan umulig ja gjort det han er siktet for»...useriøs kommentar fra en useriøs redaktør i en useriøs nettavis.
Citera
2021-06-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Enig, nok en person som har latt seg blende av manipulatoren. «Han kan umulig ja gjort det han er siktet for»...useriøs kommentar fra en useriøs redaktør i en useriøs nettavis.

Sa den mest seriøse kniven i skuffen.
Citera
2021-06-07, 15:37
Medlem
"men på meg virker Hagen lun, intelligent, tilstedeværende og ekstremt analytisk."

Hele innlegget faller jo på stengrunn på grunn av dette. Mulig folket har et annet inntrykk av TH, men dette journalisten mener å oppleve om han bidrar ikke til noe av interesse for skyldspørsmålet.

Merkelig av journalister å drive PR-arbeid for en som er siktet i så alvorlig sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in