Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Man undrar om drevfeministerna som ger sig på GL verkligen är så oskyldiga som de vill framstå.
Klart att de inte är. De är lika icke-oskyldiga som alla andra, kvinnor som män.
Nu blev det ingen Lambertz-gate (som mediafeminister och andra knasbollar antagligen ville) för motparten ("Emma") verkar inte trovärdig och dessutom allmänt skör och märklig.
Men jag tycker att
ansatsen är intressant.
Man ville hänga Lambertz.. Det har blivit en beklaglig tradition det här, att offentligt hänga äldre män offentligt för sexualbrott mot kvinnor (jag tar nu inte hänsyn till skuldfrågan).
Dessa äldre män (skalper som jag kallar dom) är inte så intressanta, för de är förlorade. Det är inte 70-åriga stagnerade gubbar vi ska outa och bearbeta. Vill vi lyfta den moralen, ska vi koncentrera oss på unga män - och unga kvinnor.
Att outa Lambertz eller Arnault är som att outa pensionerade heroinister för att stärka knarkdebatten. Låter det superviktigt?
Jag tror att Lambertz är ett lämpligt mediaoffer (och återigen tar jag inte ställning i skuldfrågan) just för att han är ofarlig, förbrukad, harmlös. Jag ställer mig överhuvudtaget frågande till den våldsamma outning vi sett de senaste åren. Att tokexponera en icke-dömd person som Lambertz, ser jag ingen mening med.
Intressant är däremot att anmäla en ung lovande chef eller mentor, en ung man med makt.. där bränns det, där kostar det. Att hänga Lambertz kostar ingenting socialt eller emotionellt.
Det är de unga männen vi ska granska. Det är i den ändan vi ska jobba. Inte i gubbstrutten Lambertz soffa..
Debatten om feministers skenhelighet kan tyvärr inte tas i denna tråd. Samma premiss finns bakom alla generella diskussioner om våld och sexuella övergrepp. Feminister utgår från att inga kvinnor gör det man anklagar män för, och skulle det
undantagsvis hända, är det ändå inget att snacka om.
Oerhört märklig premiss, som saknar verklighetsgrund.
För att återgå till fallet Lambertz (som inte ens är ett fall längre) ställer jag mig frågande till den initiala historien, av enkla skäl. Lambertz kanske är väldigt speciell, men ärligt talat..
.. det är ett faktum att mäns potens och sexuella driv avtar tydligt efter 50-strecket, med vissa undantag. Och att män slocknar sexuellt i medelåldern och slutar styras av hormoner är vanligare än folk tror. Det är ingen big deal. Det bara händer. Detta behöver inte ens vara ett personligt trauma.
Som en manlig bekant sa: "Lusten är helt borta.." Han verkade inte överdrivet bekymrad.
Utan att ha varit närvarande, vill jag påstå att den ursprungliga historien är osannolik. En 70-årig man som pimplat alkohol begår troligen inte våldtäkt. Hans rent fysiska förmåga torde vara begränsad.
Jag upplever att kvinnor vet för lite om hur män funkar, och att kvinnor har överdrivna tankar om äldre mäns sexuella lust och förmåga. Och åter igen: jag tar inte ställning i skuldfrågan här.