Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Det kom till 3 till efter vi hade vår konversation. 2 st den 29/5 och 1 den 30/5. 76 totalt och i snitt 10 per dag, som jag skrev.
Förra veckan är det hittills 28 registrerade vårdtillfällen. Jag tror att det inte är särskilt lång eftersläpning längre eftersom det numera rör sig om så få personer. Skåne har 1 nytt IVA-fall förra veckan, Sthlm har 6 och VG har 4.
Drar till med att det trillar in 4 till och att vi hamnar runt 30-35 vårdtillfällen förra veckan, vilket innebär att vi nu är nere 4-5 per dag. En ytterligare halvering jmf veckan innan.
Jaha, jag trodde man avrundade till heltal alltså
11 per dag om det handlar om 76. Men du vill avrunda neråt alltid oavsett så 76 blir alltså 10 per dag. Det är ok.
Det verkade som om det var Kaptenstjärt som hade bäst koll på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Min uppfattning är att i de större regionerna har det tidigare inte släpat mycket. När det har släpat är det främst på helger.
De dagarna som släpade var lördag söndag. Det tog nästan en vecka innan helgen var fullständig. Är lite osäker på om det var fram till lördag eller fredag de fortfarande la på. Den sista som lades på var en på lördagen. Så 6 eller 7 dagar till fullständigt, om det nu är fullständigt. Men det tror vi.
När det inte handlar om så många kan det kanske vara ok att använda siffrorna direkt. Men jag skulle vara om jag var dig tydlig med att det ofta släpar lite, det är inte alla som är medvetna om det och så slipper du sådana som mig som lägga mig i och påpeka det.
När det gäller förra veckan. Så ser det ju verkligen ut att bli en halvering om inte lite mer. Det är ju jätte fint.