Citat:
Det går inte att säga vad, det är för mycket, men frågan om treenigheten är en av dem.
Jag håller med om att Bibeln inte påstår att Jesus också skulle vara Gud själv. Det finns ingen plats i Bibeln där det uttryckligen står att Gud är tre och samtidigt en, så hela tanken om treenighet är obiblisk. Jesus säger ju dessutom att han ska sitta vid sin Faders sida, inte att han själv är Gud eller en inkarnation av Gud.
Sedan vet jag att jag att jag specifikt läst om blodsfrågan och frågan om födelsedagar och julfirande (och andra hedniska högtider).
Annars så har jag faktiskt jw.org/sv som bokmärke, även om det är enkelt att skriva in i en webbläsare (men jag är lite lat och skriver helst så lite som möjligt när jag vill hitta något).
Jag håller med om att Bibeln inte påstår att Jesus också skulle vara Gud själv. Det finns ingen plats i Bibeln där det uttryckligen står att Gud är tre och samtidigt en, så hela tanken om treenighet är obiblisk. Jesus säger ju dessutom att han ska sitta vid sin Faders sida, inte att han själv är Gud eller en inkarnation av Gud.
Sedan vet jag att jag att jag specifikt läst om blodsfrågan och frågan om födelsedagar och julfirande (och andra hedniska högtider).
Annars så har jag faktiskt jw.org/sv som bokmärke, även om det är enkelt att skriva in i en webbläsare (men jag är lite lat och skriver helst så lite som möjligt när jag vill hitta något).
Nu när vi är så här uppriktiga, så tvivlar jag starkt på att du är objektiv i en studie av jw.org ens om du verkligen [tror att du] försökte. Det skulle ju kunna rubba din övertygelse, och det tror jag inte att du är beredd att göra.
Du har visat att du är sådan baserat på hur du skriver till andra och om dig själv. Jag har läst vad du har skrivit i flera år och har en ganska god uppfattning om hur du är baserat på det.
Jag tror du har bokmärket och läser på hemsidan bara för att kunna hitta något att motbevisa Jehovas vittnen med.
Eller har du verkligen objektivt, utan förutfattade meningar läst en hel publikation någon gång, t.ex. den här:
https://wol.jw.org/sv/wol/library/r14/lp-z/all-publications/b%C3%B6cker/liv-ett-resultat-av-evolution-eller-skapelse-ce
Eller allra helst den här:
https://download-a.akamaihd.net/files/media_publication/3a/bh_Z.pdf