2021-06-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Siden politiet et og et halvt år etter kidnappingen, ikke hadde snakket med disse to NRK snakket med. Tror jeg ikke de har snakket med noen av alle de RU snakket med angående Hvalen TH, som han trodde han hadde på kroken.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Hm, du har rett. Dette er ikke betryggende ift hva politiet har gjennomført av undersøkelser rundt hvem RU har snakket med angående hvalen.

Hvis man ser på tidslinjen så er også RU ute av saken, i alle fall direkte. Dette fordi han sendte melding til en kryptoekspert 16. juli 2018:
Citat:
[...] For hvis det skulle blir en kontrakt med han, så blir dette veldig stort. Han er tross alt eier av en av Norges største strømselskap

Noe som krasjer helt med opprettelsen av pasted-dokumentet som gjøres et par uker før, 28. juni 2018:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene

Man sender ikke en slik formet melding til en kryptoekspert hvis man allerede har gitt opp et kryptosamarbeid med TH og allerede er i gang med planlegging av kidnapping 28. juni 2018.

Det betyr at noen RU snakket med om hvalen (før 28. juni) nok er involvert på et vis.
Senast redigerad av ulvnxohr 2021-06-06 kl. 22:07.
Citera
2021-06-06, 22:13
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Utelukkende positivt hvis AE hadde en å betro seg til. Alle behøver en venn som forstår en. Hvis barna har lekt sammen og svoger har gått inn for at barna skulle ha et godt forhold, lyder det bare hjertevarmende. Hvis noen har rådet henne til å skille seg, lyder det etter alt jeg har fått med meg som en livsnødvendighet. Det siste kan være det som kostet henne livet. Å mistenkeliggjøre svoger, er etter mitt syn meget malplassert. Men, en dag får vi kanskje vite mer.

Takk for at du skrev dette, som er akkurat det jeg også ville si.

Blir matt av sinte krigere her inne ...
Citera
2021-06-06, 22:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Det er jo helt åpenbart noe annet som "rir" disse, og det har ingenting å gjøre med en genuin interesse for saken.

Det er jo brukere her som har sagt at de kun er her for å "skape en motvekt" og å motsette seg det narrativet politiet fremstiller.

Jeg forstår det bare ikke. Er det for å skape diskusjon?
Citera
2021-06-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

👍😊 Ja, det lød som tatt ut av munnen på Bolony. Som også hadde liksom innside info om ex svoger.
Citera
2021-06-06, 22:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
👍😊 Ja, det lød som tatt ut av munnen på Bolony. Som også hadde liksom innside info om ex svoger.

Jeg tenker at de som er så innmari sinna på eks-svogeren burde ta dette til politiet, de har jo tross alt siktet helt feil mann..

tips@politiet.no eller noe sånt.
Citera
2021-06-06, 22:37
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er jo helt åpenbart noe annet som "rir" disse, og det har ingenting å gjøre med en genuin interesse for saken.

Det er jo brukere her som har sagt at de kun er her for å "skape en motvekt" og å motsette seg det narrativet politiet fremstiller.

Ikke vet jeg hva formålet er 😊
Citera
2021-06-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Havhest har flere ganger hevdet at hun deltar her fordi hun er opptatt av rettssikkerhet, jeg kan ikke se at noen av hennes innlegg handler om det.
Det er stort sett bare svada og diskreditering av vitner, og det er det stikk motsatte av rettssikkerhet.
Citera
2021-06-06, 23:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Havhest har flere ganger hevdet at hun deltar her fordi hun er opptatt av rettssikkerhet, jeg kan ikke se at noen av hennes innlegg handler om det.
Det er stort sett bare svada og diskreditering av vitner, og det er det stikk motsatte av rettssikkerhet.

Jeg hadde gleden (?) av å følge diskusjonen om hun norske som forsvant på vei hjem fra byen i Landskrona, hvor hennes øst-europeiske samboer først ble mistenkt for å ha drept henne, så viste det seg at hun hadde falt i vannet mens hun tullet på vei hjem og gjemte seg for han. Hun var dritings og falt i sjøen.

Poenget med dette var at da var "Havhest" veldig aktiv, som en nordmann, i Landskrona, og kunne fortelle veldig mye om både Landskrona og denne damen, og hennes leven, viten og omgang, i Landskrona, som en annen nordmann i Landskrona.

Derfor tok jeg "Havhest" nogenlunde seriøst til å begynne med i denne tråden, han virket jo tross alt som en som hadde en genuin interesse for kriminalsaker generelt.

Men i så fall skulle jeg tro Havhest var spesielt uheldig, som både kjente personene og miljøet i Landskrona der hun dama forsvant, OG familien Hagen inkludert ektefeller og eks-ektefeller.

Havhest må gjerne få utdype dette selv.

(FB) Landskrona: Kvinna, 43 år, försvunnen (2019-12-24) E*rin M*kkelsen
Senast redigerad av Niffy 2021-06-06 kl. 23:17.
Citera
2021-06-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tusen takk.

Opplysningen stammer fra en VG-artikkel og ikke fra politidokumenter. Og da kan det være mediestrategi. Trenger ikke å være, men kan.

Jeg vil avvente nærmere bekreftelse, før jeg inkluderer siste-bevegelse-AE-mobil-10:07 i teorier rundt handlingsforløpet.
th mente kidnappingen var ca 9.30. Hvordan vet han det mon tro.
Citera
2021-06-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nei, det er langt fra min mening. Ville bare sjekke Havhesten’s voldsomme påstander. Det er ikke lett å kjenne troverdigheten i et anonymt forum. Bedre å bruke deduktiv metode enn destruktiv. Men jeg tror Havhesten bør ta et svømmekurs.
tenkte meg det, men det er et voldsomt hat mot ekssvogeren i tråden. Som om han er selve årsaken til at aeh måtte drepes.
Citera
2021-06-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Hm, du har rett. Dette er ikke betryggende ift hva politiet har gjennomført av undersøkelser rundt hvem RU har snakket med angående hvalen.

Hvis man ser på tidslinjen så er også RU ute av saken, i alle fall direkte. Dette fordi han sendte melding til en kryptoekspert 16. juli 2018:

Noe som krasjer helt med opprettelsen av pasted-dokumentet som gjøres et par uker før, 28. juni 2018:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene

Man sender ikke en slik formet melding til en kryptoekspert hvis man allerede har gitt opp et kryptosamarbeid med TH og allerede er i gang med planlegging av kidnapping 28. juni 2018.

Det betyr at noen RU snakket med om hvalen (før 28. juni) nok er involvert på et vis.
ru kan ha innhentet info for å tilfredsstille hvalens behov for usporbar monerokidnappingskunnskap i tilfelle kona, barna eller han selv tilfeldigvis ble kidnappet en gang i fremtiden. Han hadde rett i det for den kjære kona han fratok alt ble kidnappet rett før hun flyttet ut av boligen hun ikke eide. Svogeren har selvsagt skylden.
Senast redigerad av LH07 2021-06-06 kl. 23:23.
Citera
2021-06-06, 23:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
tenkte meg det, men det er et voldsomt hat mot ekssvogeren i tråden. Som om han er selve årsaken til at aeh måtte drepes.

Det står i hvert fall langt utenfor hva som er offentlig kjent om både mannen og den eventuelle relasjonen han skulle ha hatt til AEH.

Det er ingen som trenger å legge noe i mellom her, og man blir ikke kneblet slik som i norske forum, så hvis noen vil dele (ekte) rykter og informasjon så står de fritt til det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in