Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Ingenting, därför jag gav en förklaring..
Tycker själv det är en rätt avgörande punkt, ta t.ex. Linus Thörnblad, Erika Kinsey & Michaela Meijer kontra de som höjer sig på mästerskap, nivån kan vara densamma, men höjer sig den ena och den andra sänker sig, så blir det en väsentlig skillnad..
Angelica Moser, den schweiziska stavhopperskan är ett bra exempel på en tävlande som ofta höjer sig på mästerskap, det har upprepat sig flera gånger, bra när det gäller, gillar läget..
Fast det är ju det här som är problemet. Jag diskuterar en sak, du vill diskutera en (helt) annan sak. Jag har diskuterat nivån som de håller nu, du vill diskutera vilka aspekter som bör ligga till grund för en uttagning (utöver just själva nivån) och hur de kan tänkas prestera på mästerskap.
Fast om du skall diskutera om man höjer sig på mästerskap så borde du i rättvisans namn i så fall också diskutera
- när Julia Nielsen vinner finalen på 800 meter på Missouri Valley Championship på nytt PB. Har du sett hennes upplopp och hur stark hon var där när tog sig förbi alla andra och sprang först över mållinjen?
- Hur både Julia och Wilma kvalificerade sig till NCAA regionals
- Hur Wilma på NCAA regionals gick vidare till andra omgången och där satte nytt PB vilket gjorde att hon kvalificerade sig för NCAA nationals (dit bara de 24 bästa går vidare)
Alla lopp som Julia och Wilma har sprungit denna säsong har varit av mer eller mindre mästerskapskaraktär, inga har varit av galakaraktär där man har en farthållare som sätter upp jämn och hög fart för att underlätta att kunna göra bra tider.