2021-06-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Och ändå har ingen ännu nämnt Sanna Ohlsson född 00, i kampen om U23-platserna.

Senna har nämnts tidigare, hon är i "pole position" för tillfället.. SM-bronset i fjol på distansen talar sitt tydliga språk och fortsatt fin utveckling..
Citera
2021-06-06, 17:20
Medlem
Antar att kringelkastet väger tungt för uttagningen till Lag-EM i damernas diskus. Tung skalp idag för Emma Ljungberg i så fall.
Citera
2021-06-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
OK, vi är överens om att tycka olika, men Gaels 2:04.14 är faktiskt från i år och Lovisa har bara gjort 2 st tävlingar (och varit nära PB) i år, så jag håller som sagt inte med..

Tidigare tävlingar är intressanta då det visar hur de hanterat tuffa situationer och jag ser två tjejer som kliver fram och inte backar vid sådana tillfällen..
Fast nu måste jag försvara tvillingarna. De har en helt ny nivå i år och har ännu inte ens fått chansen att som du skriver kliva fram och inte backa. Mitt eget tips för U23 är för övrigt Sanna, Gael plus en tvilling, givet att Gael inte byter nationalitet.
Citera
2021-06-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Antar att kringelkastet väger tungt för uttagningen till Lag-EM i damernas diskus. Tung skalp idag för Emma Ljungberg i så fall.
Lindfors?
Citera
2021-06-06, 17:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Den platsen känns inte alls given men jag håller nog också som Ljungberg som förstanamn. Framför allt för hennes stabilitet på längder över 55 meter.
Citera
2021-06-06, 17:27
Medlem
Bivstedt verkar på gång igen men trots allt sprang hon 2.07 redan för ett par år sedan. Man kan dock se att hon blivit lite bättre på 400m dom här åren så får hon ihop grejerna kommer det nog en sänkning med ett par sek även på henne.
Citera
2021-06-06, 17:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
OK, vi är överens om att tycka olika, men Gaels 2:04.14 är faktiskt från i år och Lovisa har bara gjort 2 st tävlingar (och varit nära PB) i år, så jag håller som sagt inte med..

Tidigare tävlingar är intressanta då det visar hur de hanterat tuffa situationer och jag ser två tjejer som kliver fram och inte backar vid sådana tillfällen..

Jag vet inte vad hanteringen av tuffa situationer och att kliva fram och inte backa har med bedömningen av nivån att göra. (Det kan ju spela in när andra aspekter skall vägas in men jag trodde det var nivån vi diskuterade).
Citera
2021-06-06, 17:36
Medlem
Härligt Mondo!
Citera
2021-06-06, 17:38
Medlem
Nu blir det VR-hoppning.
Citera
2021-06-06, 17:38
Medlem
6.10 !!
Citera
2021-06-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Fast nu måste jag försvara tvillingarna. De har en helt ny nivå i år och har ännu inte ens fått chansen att som du skriver kliva fram och inte backa. Mitt eget tips för U23 är för övrigt Sanna, Gael plus en tvilling, givet att Gael inte byter nationalitet.

Säger inte emot resonemanget om tvillingarna, jag uttalar mig bara om det jag har koll på, så Nielsens är oskrivna blad när det "bränner till"..

Tycker också deras utveckling är glädjande och intressant, även positivt att de alltid kan sparra med varandra.. Har aldrig sagt något negativt om dem, konstaterade mest att jag inte höll med om att de sprungit ifrån de andra.. Sedan kollar jag rätt mycket på hur man hanterar stora tävlingar och där kan jag inte uttala mig om dem, när det inte finns något större underlag..

OK, det finns ju 1500 m också, tror man vill ge så många tjejer som möjligt erfarenhet av internationella mästerskap.. Vid JSM förra året, så var t.ex. tvillingarna bättre än Bivstedt på den distansen, medan de fick stryk av henne på 800 m..
Citera
2021-06-06, 17:43
Medlem
Grymt! Men 6.10 är inte tredje högsta hoppet utomhus, som Tennisberg sa några gånger. Bubka har några till där emellan.

Edit: Han korrigerade sig till slut 😉
Senast redigerad av trackandfield 2021-06-06 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in