Citat:
Ursprungligen postat av
Nossenos
Fast nu måste jag försvara tvillingarna. De har en helt ny nivå i år och har ännu inte ens fått chansen att som du skriver kliva fram och inte backa. Mitt eget tips för U23 är för övrigt Sanna, Gael plus en tvilling, givet att Gael inte byter nationalitet.
Säger inte emot resonemanget om tvillingarna, jag uttalar mig bara om det jag har koll på, så Nielsens är oskrivna blad när det "bränner till"..
Tycker också deras utveckling är glädjande och intressant, även positivt att de alltid kan sparra med varandra.. Har aldrig sagt något negativt om dem, konstaterade mest att jag inte höll med om att de sprungit ifrån de andra.. Sedan kollar jag rätt mycket på hur man hanterar stora tävlingar och där kan jag inte uttala mig om dem, när det inte finns något större underlag..
OK, det finns ju 1500 m också, tror man vill ge så många tjejer som möjligt erfarenhet av internationella mästerskap.. Vid JSM förra året, så var t.ex. tvillingarna bättre än Bivstedt på den distansen, medan de fick stryk av henne på 800 m..