2021-06-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Politiet må ha undersøkt samtlige i kretsen rundt RU og broren, og sikkert kretser utenfor der igjen. Det er helt opplagt at de grundig har sjekket og helt sikkert holdt flere der under spaning.

Så å si at vi vet politiet ikke ha gjort det kan umulig stemme? Hvilke kilde har du på det?
Siden politiet et og et halvt år etter kidnappingen, ikke hadde snakket med disse to NRK snakket med. Tror jeg ikke de har snakket med noen av alle de RU snakket med angående Hvalen TH, som han trodde han hadde på kroken.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-06 kl. 16:01.
Citera
2021-06-06, 15:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er gammelt nytt.
Eks-svogeren har lagt hele brystkassen på bordet. Det er til å ta og kjenne på.

Du har altså ingenting å støtte påstandene dine med. Syltynt.
Citera
2021-06-06, 16:38
Medlem
Citat:
Hvor empatisk er du ifra 1 til 10, når du innleder et seksuelt forhold til din kamerats kone, reiser på ferier sammen, legger føringer for at venneparenes barn blir bestevenner - videre når utroskapen blir avslørt og kameraten blir forbannet på galskapen, så anmelder han kameraten for truende adferd. Senere så får eks-svogeren nyss i at TH hadde våpen med seg i forbindelse med episoden trusselen ble mottat - 24 år senere når kameratens kone blir kidnappet, så benytter han sjansen til å bringe trussel-anmendelsen som ble henlagt i 1994 på banen igjen, og beskylder samtidig kameraten for å ha drept sin kone.
Denne gangen har han en tilleggsopplysning om at TH var bevæpnet ifm trusselen i 1994.

Nei, her er ikke spor av empati!

Jeg mistenker avsenderen av dokumentet fra 2002, som politiet fant i S4, som handlet om at en person hadde anbefalt AEH å kontakte en advokat ang ektepakten, og videre søke skilsmisse, er eks-svogeren.

Mannen er ekstremt manipulerende!

Jeg tror eks-svogeren har vært ekstremt fokusert på THs penger i alle år. Jeg tror ikke at han bryr seg så mye om damer eller noe annet.
Motivet har bare økt og økt de siste 24 årene, mens TH har blitt rikere og rikere.

Jeg tror det var dette som var AEHs bekymring den siste tiden, eks-svogeren hadde blitt mer og mer intens, men det var vanskelig for AEH å snakke med andre om kontakten de hadde hatt i mange år. Sikkert ikke utroskap de siste årene, men AEH hadde kanskje blitt villedet til å tro at eks-svogeren ville henne det beste. Dessverre var det nok helst hjernevasking. Når eks-svogeren skjønte at det ikke nyttet, så ble han vel desperat, på samme måte som de som kjemper lenge for å nå en fjelltopp, med døden som innsats.
Takk for svar! Dette gir jo et annet bilde.
Citera
2021-06-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg tror trusselbrevet er forfattet allerede i 2016, etter en kidnappingssak på Mortensrud i regi av b- gjengen. Den ble omtalt i blant annet VG, med tittelen «Politiet brukte hund og helikopter i søk» Som det også refereres til i brevet. Futurum- mennene er NESTEN identiske med to menn som ble etterlyst, fanget opp på video av et bilkamera samme år, også på Ljan/ Mortensrud. Samme bekledning, samme høyde. Men det er ikke de samme mennene som på video, de bare ligner.

Alarmen i S4 ble deaktivert høsten 2017. TH byttet fra smartphone til Nokia 2016. Funn på AEs iPad viser søk på skilsmisse 2017.

Der sier du noe, den setningen plasserer den som har skrevet trusselbrevet lokalt.
Det er bare å forkaste teorien om ukjente kidnappere.
Citera
2021-06-06, 17:05
Medlem
Citat:
Hvor empatisk er du ifra 1 til 10, når du innleder et seksuelt forhold til din kamerats kone, reiser på ferier sammen, legger føringer for at venneparenes barn blir bestevenner - videre når utroskapen blir avslørt og kameraten blir forbannet på galskapen, så anmelder han kameraten for truende adferd. Senere så får eks-svogeren nyss i at TH hadde våpen med seg i forbindelse med episoden trusselen ble mottat - 24 år senere når kameratens kone blir kidnappet, så benytter han sjansen til å bringe trussel-anmendelsen som ble henlagt i 1994 på banen igjen, og beskylder samtidig kameraten for å ha drept sin kone.
Denne gangen har han en tilleggsopplysning om at TH var bevæpnet ifm trusselen i 1994.

Jeg mistenker avsenderen av dokumentet fra 2002, som politiet fant i S4, som handlet om at en person hadde anbefalt AEH å kontakte en advokat ang ektepakten, og videre søke skilsmisse, er eks-svogeren.

Jeg tror eks-svogeren har vært ekstremt fokusert på THs penger i alle år. Jeg tror ikke at han bryr seg så mye om damer eller noe annet.
Motivet har bare økt og økt de siste 24 årene, mens TH har blitt rikere og rikere.

Jeg tror det var dette som var AEHs bekymring den siste tiden, eks-svogeren hadde blitt mer og mer intens, men det var vanskelig for AEH å snakke med andre om kontakten de hadde hatt i mange år. Sikkert ikke utroskap de siste årene, men AEH hadde kanskje blitt villedet til å tro at eks-svogeren ville henne det beste. Dessverre var det nok helst hjernevasking. Når eks-svogeren skjønte at det ikke nyttet, så ble han vel desperat, på samme måte som de som kjemper lenge for å nå en fjelltopp, med døden som innsats.

Jeg tror du er smårar og halvgal selv så mye rart som du skriver, og empati har du ikke et fnugg av selv.
Citera
2021-06-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tror du er smårar og halvgal selv så mye rart som du skriver, og empati har du ikke et fnugg av selv.

Nei, jeg tror Havhest er inne på noe her...
Citera
2021-06-06, 18:36
Medlem
Citat:

hva står i denne notatboken og var det mer enn kun skriverier
Citera
2021-06-06, 18:40
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Oj! Her var det mange antakelser og påstander!
Du sier mannen er ekstremt manipulerende - kjenner du ham?
At eks-svogeren skal ha lagt føringer for at barna skal bli venner, kan du utdype hva du mener du med det?
Du tror at eks-svogeren ble mer og mer intens. Da kan jeg avkrefte det for deg. AE og eks-svoger har visstnok ikke hatt kontakt på flere tiår.
Senast redigerad av Monsen 2021-06-06 kl. 18:46.
Citera
2021-06-06, 18:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nei, jeg tror Havhest er inne på noe her...

Hva slags grunn har du til å tro det? Det fins jo ingen dekning for påstandene.
Citera
2021-06-06, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Oj! Her var det mange antakelser og påstander!
Du sier mannen er ekstremt manipulerende - kjenner du ham?
At eks-svogeren skal ha lagt føringer for at barna skal bli venner, kan du utdype hva du mener du med det?
Du tror at eks-svogeren ble mer og mer intens. Da kan jeg avkrefte det for deg. AE og eks-svoger har visstnok ikke hatt kontakt på flere tiår.
Når vennepar ferierer sammen, og barna er med, så har man lagt føringen for slik vennskap. Så enkelt er det.
Utroskap er ikke uvanlig, men det er spesielt i en slik sammenheng. Når man blander ungene inn i slike forhold, tyder det på dårlig dømmekraft. Grenseløst!

Du kan ikke avkrefte om AEH og eks-svogeren hadde kontakt de senere årene.
Kan du det?
Det vet/visste de bare selv.
Du kan bare spekulere, slik du har gjort om andre i denne saken, men du har ingen bevis - kun antagelser. Det er helt iorden, slik skjer hele tiden på Flashback.
Vi har fått mye informasjon om eks-svogeren i media. Det er ikke bare TH som har blitt skrevet om, og på samme måte som du og andre diskuterer via PM, så må du ikke gå i fellen og tro at andre ikke gjør det.
Det kan være folk vet mer enn du er klar over.
Har du tenkt på det?
Citera
2021-06-06, 19:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Når vennepar ferierer sammen, og barna er med, så har man lagt føringen for slik vennskap. Så enkelt er det.
Utroskap er ikke uvanlig, men det er spesielt i en slik sammenheng. Når man blander ungene inn i slike forhold, tyder det på dårlig dømmekraft. Grenseløst!

Du kan ikke avkrefte om AEH og eks-svogeren hadde kontakt de senere årene.
Kan du det?
Det vet/visste de bare selv.
Du kan bare spekulere, slik du har gjort om andre i denne saken, men du har ingen bevis - kun antagelser. Det er helt iorden, slik skjer hele tiden på Flashback.
Vi har fått mye informasjon om eks-svogeren i media. Det er ikke bare TH som har blitt skrevet om, og på samme måte som du og andre diskuterer via PM, så må du ikke gå i fellen og tro at andre ikke gjør det.
Det kan være folk vet mer enn du er klar over.
Har du tenkt på det?

Vennepar? Hvis han er eks-svoger har han vært gift med TH's søster, og barna er da søskenbarn. Fettere. Kusiner.
Litt spesielt å kalle det for å "legge føringer for vennskap". Jeg vil tro at alle foreldre ønsker at deres barn og deres søskens barn skal ha et godt forhold, det er jo faktisk snakk om nær familie.
Det er helt vanlig at søsken med familie/barn ferierer sammen.

Sånn ellers så er svært lite delt om "eks-svogeren" i media, og i hvert fall ingenting som tilsier noe tilnærmet det du påstår, men det er jo åpenbart at du kjenner til familien utover det som kommer frem i media.

Det er for så vidt ingenting som hindrer deg i å hevde deg bekjent av familien og at du deler informasjon basert på dette, men det gjør du foreløpig altså ikke, bortsett fra at du antyder det indirekte via måten du uttaler deg på.

Så foreløpig fremstår dine utfall mest som avledning, med mindre du vil erkjenne at du har personlig kjennskap.
Senast redigerad av Niffy 2021-06-06 kl. 19:51.
Citera
2021-06-06, 19:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
du har ingen bevis - kun antagelser.

Dette oppsummerer din egen tvilsomme posisjon når det gjelder påstander om eks-svogeren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in