2021-06-06, 16:23
Medlem
Kul med tvillingarna som alltid stått i skuggan av Gael och Lovisa, men som i USA gjort stora framsteg och nu är ifatt och möjligen också förbi. En av dem, minns inte vem, drabbades också av en rejäl skada för några år sedan, men är nu ifatt sin syster.
Citera
2021-06-06, 16:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Så hur länge tror ni Hassans nya världsrekord står sig?

29 min 7 sekunder

Eller har hon druckit sköldpaddsblod månne

Lycka till med att försöka snacka internationell friidrott när nån svensk junior har tävlat nånstans

... men ärligt talat så har det gått inflation i världsrekord på långdistans på grund av skorna, så jag kan förstå om ingen höjer på ögonbrynen längre. Snart kommer det nån annan afrikanska och slår det där rekordet, självklart med superskor på fötterna och möjligen med "sköldpaddsblod" i ådrorna ...
Citera
2021-06-06, 16:29
Medlem
Mondo över 74!
Citera
2021-06-06, 16:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Har Melker slutat hoppa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Lycka till med att försöka snacka internationell friidrott när nån svensk junior har tävlat nånstans

... men ärligt talat så har det gått inflation i världsrekord på långdistans på grund av skorna, så jag kan förstå om ingen höjer på ögonbrynen längre. Snart kommer det nån annan afrikanska och slår det där rekordet, självklart med superskor på fötterna och möjligen med "sköldpaddsblod" i ådrorna ...
Ha, ha, bra kommentar😀. Men eftersom jag inte har någon bestämd åsikt föredrog jag att vara tyst. Håller annars med dig om inflationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Har Melker slutat hoppa?

Det verkar så.
Citera
2021-06-06, 16:35
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Mondo över 74!

Säger mig ingenting...
Citera
2021-06-06, 16:36
Medlem
Citat:
Har Melker slutat hoppa?
Alternativt står över till OS-kvalhöjd. Så var det, rev första på 580.
Senast redigerad av Nossenos 2021-06-06 kl. 16:40.
Citera
2021-06-06, 16:42
Medlem
Citat:
Jämfört med sitt utomhus-PB inför denna säsong så har Wilma Nielsen sänkt sig med knappt 5 sekunder. I sitt första lopp utomhus så sänkte sig Wilma med knappt 2.25 sekunder. I sitt första lopp för säsongen så sänkte sig inte Bivstedt alls. I sitt andra lopp sänkte sig Bivstedt med 25 hundradelar jämfört med sitt utomhus-PB. Att Bivstedt skulle sänka sig med nästan fem sekunder från sitt tidigare utomhus-PB tror jag inte på (då skulle hon alltså komma ned på 2.02). Frågan är också om hon har kapacitet att springa på låga 2.05, det är jag tveksam till.

Jaha, men det är lättare att sänka sina tider om man inte sprungit lika fort tidigare..

Roligt med tvillingarna Nielsens utveckling och bra med konkurrens som sporrar för alla parter, men håller fortfarande inte med om att Lovisa (och Gael) är frånsprungna när de inte kommit lika långt in på utomhussäsongen..

Både Bivstedt & De Coninck har presterat rätt bra vid "stora" tävlingar som yngre och de lär inte vika ned sig i första taget..

Edit: Lovisa Lindh kommer inte heller sänka sitt PB med 5 sek denna säsong, fortfarande bäst i Sverige för det..
Citera
2021-06-06, 16:45
Medlem
Melker rev ut sig på 580.
Citera
2021-06-06, 16:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Jaha, men det är lättare att sänka sina tider om man inte sprungit lika fort tidigare..

Roligt med tvillingarna Nielsens utveckling och bra med konkurrens som sporrar för alla parter, men håller fortfarande inte med om att Lovisa (och Gael) är frånsprungna när de inte kommit lika långt in på utomhussäsongen..

Både Bivstedt & De Coninck har presterat rätt bra vid "stora" tävlingar som yngre och de lär inte vika ned sig i första taget..

Edit: Lovisa Lindh kommer inte heller sänka sitt PB med 5 sek denna säsong, fortfarande bäst i Sverige för det..

Jag har en annan uppfattning än vad du har. Nielsens har både förbättrat sig mer och ligger på en betydligt högre nivå än både Bivstedt och de Coninck (just nu iaf).
Citera
2021-06-06, 16:48
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Jämfört med sitt utomhus-PB inför denna säsong så har Wilma Nielsen sänkt sig med knappt 5 sekunder. I sitt första lopp utomhus så sänkte sig Wilma med knappt 2.25 sekunder. I sitt första lopp för säsongen så sänkte sig inte Bivstedt alls. I sitt andra lopp sänkte sig Bivstedt med 25 hundradelar jämfört med sitt utomhus-PB. Att Bivstedt skulle sänka sig med nästan fem sekunder från sitt tidigare utomhus-PB tror jag inte på (då skulle hon alltså komma ned på 2.02). Frågan är också om hon har kapacitet att springa på låga 2.05, det är jag tveksam till.

Men hur får du det till att Nielsens har "sprungit ifrån både Bivstedt och de Coninck"? Gör de ungefär samma tider idag har de väl snarare sprungit ikapp dom, än ifrån, eller hur tänker du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in