2021-06-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Visst kunde han lämnas ifred. Men nu är det så att den där jävla misslyckade latmasken har fri kost, logi och fru på min bekostnad.
Man får välja sina strider, annars blir man knäckt.
Mina hatobjekt blir också mer eller mindre försörjda på livstid. I tillägg ljuger de, missköter sina jobb, som de är underkvalificerade för, skämmer ut sig, och får ändå komma tillbaka med förnyat förtroende.
Citera
2021-06-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
En sådan transformation som Carola på sin tid påstod kunde framkallas genom förbön?
(Mitt sämre jag i farten nu. Egentligen tycker jag att prinsen borde lämnas ifred. Vänlig och oförarglig)
Liknelsen med Carola förstår jag inte..
Det är Carl-philips egna ord: till media
"att han först med Sofia förstod kärlekens magi och att S transformerat honom"
reportern reagerade och var starkt kritiskt över Carl-philips uttalande
som inte kunde missförstås, hans tio år med Emma P var inget värd.
Han hade inte hyst varma känslor för Emma trots de tio år de tillbringade tillsammans.
Det var fult/ styggt sagt, av honom
efter hans o Emmas tioåriga romans, alls inte respektfullt
de flesta män uttrycker sig inte så nervärderande efter ett tioårigt förhållande.
Det var respektlöst och inte snällt/ vänligt mot exet.
Att han är oförarglig vet jag inte om det stämmer, han var också inblandad i ett slagsmål när Sofia och han hamnade i konflikt med några andra bargäster.
Han verkar ha ilsknat till och slogs,
händelsen blev dokumenterad i media med rubriker och bilder.
Det var också krav från Sofia och Carl-philip att Emma inte fick delta i dopceremonin när lilla syskonbarnet döptes
trots att Madeleine bjudit in Emma till dopet.
Vad är orsaken till att Sofia och Carl-philip beter sig så illa mot Carl-philips gamla ex?
Antar att Carl-philip inte beter sig illa mot Sofias ex-
Citera
2021-06-05, 00:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Liknelsen med Carola förstår jag inte..
Det är Carl-philips egna ord: till media
"att han först med Sofia förstod kärlekens magi och att S transformerat honom"
reportern reagerade och var starkt kritiskt över Carl-philips uttalande
som inte kunde missförstås, hans tio år med Emma P var inget värd.
Han hade inte hyst varma känslor för Emma trots de tio år de tillbringade tillsammans.
Det var fult/ styggt sagt, av honom
efter hans o Emmas tioåriga romans, alls inte respektfullt
de flesta män uttrycker sig inte så nervärderande efter ett tioårigt förhållande.
Det var respektlöst och inte snällt/ vänligt mot exet.
Att han är oförarglig vet jag inte om det stämmer, han var också inblandad i ett slagsmål när Sofia och han hamnade i konflikt med några andra bargäster.
Han verkar ha ilsknat till och slogs,
händelsen blev dokumenterad i media med rubriker och bilder.
Det var också krav från Sofia och Carl-philip att Emma inte fick delta i dopceremonin när lilla syskonbarnet döptes
trots att Madeleine bjudit in Emma till dopet.
Vad är orsaken till att Sofia och Carl-philip beter sig så illa mot Carl-philips gamla ex?
Antar att Carl-philip inte beter sig illa mot Sofias ex-

Angående din sista mening: den möjliga bekantskapskretsen skulle bli mycket liten, om C P inte skulle kunna umgås med sina buksvågrar...

Angående detta med dopet, var det inte det att C P och Emma skulle vara faddrar, som S vände sig emot? Sa hon verkligen att E inte ens fick komma till kyrkan som en vanlig gäst..?

Om det var faddrandet, så håller jag för en gångs skull med Sofia. Traditionellt ska det ju vara ett gift par som är faddrar, så att de kan ta till sig barnet i sitt hem, ifall något skulle hända med föräldrarna. Numera har det ingen officiell innebörd längre (socialen kommer att bestämma var barnen ska bo, och att några står registrerade som faddrar i SvK:s dopregister har ingen betydelse för det beslutet), men symboliken kvarstår. Därför vill man inte att ens man ska ha detta hedersuppdrag tillsammans med en annan kvinna än en själv, och I SYNNERHET inte med ett ex. Dessutom ingår det ju att de ska fjanta tillsammans framme vid dopfunten, inför hela församlingen, och själv sitter man där i bänken som vanlig åskådare... nä.
Citera
2021-06-05, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Angående din sista mening: den möjliga bekantskapskretsen skulle bli mycket liten, om C P inte skulle kunna umgås med sina buksvågrar...

Angående detta med dopet, var det inte det att C P och Emma skulle vara faddrar, som S vände sig emot? Sa hon verkligen att E inte ens fick komma till kyrkan som en vanlig gäst..?

Om det var faddrandet, så håller jag för en gångs skull med Sofia. Traditionellt ska det ju vara ett gift par som är faddrar, så att de kan ta till sig barnet i sitt hem, ifall något skulle hända med föräldrarna. Numera har det ingen officiell innebörd längre (socialen kommer att bestämma var barnen ska bo, och att några står registrerade som faddrar i SvK:s dopregister har ingen betydelse för det beslutet), men symboliken kvarstår. Därför vill man inte att ens man ska ha detta hedersuppdrag tillsammans med en annan kvinna än en själv, och I SYNNERHET inte med ett ex. Dessutom ingår det ju att de ska fjanta tillsammans framme vid dopfunten, inför hela församlingen, och själv sitter man där i bänken som vanlig åskådare... nä.
Ja Emma o hennes man hade bjudits in men blev portade pga dessa två Sofia o Carl-philip
ställde kravet att Emma inte fick komma...
Det var också tjafs när Madelene skulle gifta sig.
Men Emma fick då vara gäst.
Det har förekommit mycket tjafs mot Emma och ibland har reportrar fått veta, Johan T Lindvall o hans fru var indirekt med i kretsen kring Madeleine så informationen nådde alltså Johan T Lindvall- hans bok om Carl-philip handlar om några episoder, boken finns i pocket, läs o begrunda.
Citera
2021-06-05, 01:39
Medlem
Citat:

Du kan ha rätt att vid ett av barnens dop, hade Madeleine önskat Emma som fadder, och det ändrades- Carl-philip och Gottliebs blev två av dessa faddrarna.
Madeleine har väl ändå rättighet att välja precis vem hon anser lämplig.Det ska inte hennes bror eller svägerska ha synpunkter på-anser jag o de flesta andra.
Sofia däremot har valt Madeleine som fadder till ett av deras barn-
(ja socialen borde omhändertagit prins Harrys o Megans barn-mor självmordsbenägen och far hetlevrad lynnig missbrukare-)
Nu handlar ju denna tråden om våra B-kungligheter Sofia o Carl-philip och inte om några utsocknes....
uppskattar Silvia - Victoria- Estelle och den underbare filosofen Oscar- ja Daniel får också mitt stöd.
Citera
2021-06-05, 07:12
Medlem
Får ge moshes rätt, när du har påmint mig om diverse bagage i prinsparets bagage. Slagsmålet hade jag glömt.
Animositeten mot Emma Pernald beror på dåligt samvete/skamkänsla? CP är ett mähä och frun styr.
Carola trodde att förbön skulle kunna bota homosexualitet.
Citera
2021-06-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Får ge moshes rätt, när du har påmint mig om diverse bagage i prinsparets bagage. Slagsmålet hade jag glömt.
Animositeten mot Emma Pernald beror på dåligt samvete/skamkänsla? CP är ett mähä och frun styr.
Carola trodde att förbön skulle kunna bota homosexualitet.

än värre är ju att Carl-philip och Sofia o hennes närstående
anlitade en pr-kvinna vars uppgift var att förändra Sofias liv/ leverne, ge henne en ny framtoning
ny image behövdes för att Sofia skulle gå hem i stugorna och tas på allvar av reportrar/media
PR kvinnan gjorde ett fint jobb,
för plötsligt blev Sofia inblandad i välgörenhet och hennes rykte som filantrop liknades vid svärmors kamp för utsatta barn.
Reporter Karin på Svensk damtidning prisade Sofias val av väskor o kläder,
det hade lyckats att sopa bort hennes tidigare liv och forma den nya Sofia.
sådan polityr håller inte hela vägen
Att anlita pr kvinnan är det absolut dummaste som paret gjort .
Citera
2021-06-05, 17:43
Medlem
Citat:
anlitade en pr-kvinna vars uppgift var att förändra Sofias liv/ leverne, ge henne en ny framtoning
ny image behövdes för att Sofia skulle gå hem i stugorna och tas på allvar av reportrar/media
för plötsligt blev Sofia inblandad i välgörenhet och hennes rykte som filantrop liknades vid svärmors kamp för utsatta barn.
Är det Barbro Ehnbom du menar? Har ett intressant förflutet. Det sägs att hennes son blev till under ett salongsbord vid en elegant, större mottagning i NY. Men det måste naturligtvis vara, som så mycket annat, ont förtal, eller hur? Iaf omgav sig Enbohmskan med ett kotteri unga damer som kallades ”Barbros Finest”, och som skulle läras upp i att lyckas i de bättre kretsarna. Naturligtvis var Sofia med där. Undrar vad hon tycker om Barbros Finest idag, och om BE var bjuden på Sofias bröllop, dop osv. Har ingen koll.
Citera
2021-06-05, 17:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du kan ha rätt att vid ett av barnens dop, hade Madeleine önskat Emma som fadder, och det ändrades- Carl-philip och Gottliebs blev två av dessa faddrarna.
Madeleine har väl ändå rättighet att välja precis vem hon anser lämplig.Det ska inte hennes bror eller svägerska ha synpunkter på-anser jag o de flesta andra.
Sofia däremot har valt Madeleine som fadder till ett av deras barn-
(ja socialen borde omhändertagit prins Harrys o Megans barn-mor självmordsbenägen och far hetlevrad lynnig missbrukare-)
Nu handlar ju denna tråden om våra B-kungligheter Sofia o Carl-philip och inte om några utsocknes....
uppskattar Silvia - Victoria- Estelle och den underbare filosofen Oscar- ja Daniel får också mitt stöd.

Dopbarnets föräldrar får förstås FRÅGA vilka de vill. Men hade det varit min make, och ett par dopföräldrar hade frågat honom och - inte mig, utan hans EX, då... hade jag blivit LITE purken. Och jag hade förutsatt att min make tackade nej. Nu var ju C P och Madeleine syskon, och dessutom kända och påpassade i minsta detalj, så jag tycker att de kunde ha pratat igenom detta tillsammans med Sofia innan Madeleine och Chris frågade någon alls officiellt, och det kom i tidningarna.

Citat:

Bara det att någon måste anlita en PR-konsult, visar ju att det finns något att dölja och/eller försöka försköna. Silvia behövde ingen PR-konsult för att bli älskad och respekterad från första stund.
Citera
2021-06-06, 10:11
Medlem
Citat:
Dopbarnets föräldrar får förstås FRÅGA vilka de vill. Men hade det varit min make, och ett par dopföräldrar hade frågat honom och - inte mig, utan hans EX, då... hade jag blivit LITE purken. Och jag hade förutsatt att min make tackade nej. Nu var ju C P och Madeleine syskon, och dessutom kända och påpassade i minsta detalj, så jag tycker att de kunde ha pratat igenom detta tillsammans med Sofia innan Madeleine och Chris frågade någon alls officiellt, och det kom i tidningarna.

Bara det att någon måste anlita en PR-konsult, visar ju att det finns något att dölja och/eller försöka försköna. Silvia behövde ingen PR-konsult för att bli älskad och respekterad från första stund.

PR-konsult är nog lite att ta i. Strategin kunde de redan. Samla in så mycket som möjligt av hennes förflutna, vilket är lite svårt i dessa elektroniska tider. Tvätta bakgrunden så gott det går, och försöka ta initiativet i berättandet. Lägga på lite fernissa i form av välgörenhet.

Antagligen var det väl kärringen till svärmor som propsade på att hon skulle ge intrycket av oskuld, så gott det nu fick. Misslyckades förstås, och få utöver Jokern (och Merwinna) bryr sig om sånt.

Välgörenheten i form av Project Playground var annars ett monumentalt misslyckande. Lägger några tusen på ett par gungor i random u-land, och flyger dit tjejen ett par dar, för att fotograferas när hon klappar negerbarn på huvudet. Så det där med PR- konsult get jag inte mycket för.
Citera
2021-06-06, 10:36
Medlem
Citat:

https://www.expressen.se/dinapengar/svenska-finansproffsets-dejt-med-donald-trump/

Den tredje bilden nedåt så får du se hur tjusig Barbro Ehnbom var under Carl Philips och Sofias bröllop. Det är vad jag kallar stil.
Citera
2021-06-06, 11:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
PR-konsult är nog lite att ta i. Strategin kunde de redan. Samla in så mycket som möjligt av hennes förflutna, vilket är lite svårt i dessa elektroniska tider. Tvätta bakgrunden så gott det går, och försöka ta initiativet i berättandet. Lägga på lite fernissa i form av välgörenhet.

Antagligen var det väl kärringen till svärmor som propsade på att hon skulle ge intrycket av oskuld, så gott det nu fick. Misslyckades förstås, och få utöver Jokern (och Merwinna) bryr sig om sånt.

Välgörenheten i form av Project Playground var annars ett monumentalt misslyckande. Lägger några tusen på ett par gungor i random u-land, och flyger dit tjejen ett par dar, för att fotograferas när hon klappar negerbarn på huvudet. Så det där med PR- konsult get jag inte mycket för.

Project Playground är enormt pinsamt, ja.

Ärligt, så tycker jag synd om Silvia som fick så eländiga barn, men det var väl priset hon fick betala för "gullkrona och drottnnganamn" som det heter i balladen. Åminstone två av tre svagbegåvade och med dyslexi, vilket verkar vara hårdkodat i det Bernadottska DNA:t, och nu detta bottennapp till svärdotter också. Det skulle vara pinsamt för vem som helst, men som vanlig människa skulle i alla fall inte precis alla man möter känna till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
https://www.expressen.se/dinapengar/svenska-finansproffsets-dejt-med-donald-trump/

Den tredje bilden nedåt så får du se hur tjusig Barbro Ehnbom var under Carl Philips och Sofias bröllop. Det är vad jag kallar stil.

Klänningen är vacker, men hårfärgen är för onaturlig för hennes ålder. På en kvinna över 50, är det snyggare med mjukare, mer naturliga hårfärger. Ögonbrynen är också för hårt plockade och markerade - särskilt för hennes ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in