2021-06-06, 01:17
Medlem
Det har kommet frem at det ble registrert bevegelser på AE’s mobil rett i forkant av 10:07. Raske skritt og noe som kunne være et fall. Samtidig ringer TH kl 10:06 og 10:07. Er det en sammenheng her, eller helt tilfeldig? Tenker spesielt på at det ikke ble registrert bevegelser på mobilen etter dette tidspunktet, og at TH ikke husker/innrømmer å ha ringt da.

Min teori 1: TH ville sjekke om bestillingen var utført etter planen, fikk dette bekreftet ved at AE ikke svarte eller ringte tilbake.

Min teori 2: TH (hadde akkurat kommet til kontoret og) ville skaffe alibi.

Min teori 3: En beskjed fra TH til den/de som evnt befant seg i SV4.

Min teori 4: Noen andre ringte fra TH’s mobil.
Citera
2021-06-06, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Også verdt å merke seg denne vitneforklaringen (min utheving):

Det er underlig at denne vitneforklaringen, fra 1994, skulle rime så godt med det som skjedde i 2018, hele 24 år senere. Kanskje det bare er tilfeldigheter? Eller kanskje det er dette vitnet som er mesterhjernen bak alt, og planleggingen av forbrytelsen mot AEH startet allerede for 24 år siden, med en falsk anmeldelse hvis onde hensikt ikke åpenbarte seg før etter 24 år.
Ja, hvis planen var å sørge for å sette TH bak lås og slå i 1994, og videre stikke av med dronningen og halve kongeriket, så har jo motivet styrket seg himmelhøyt de siste 20 årene. Ingen dum hypotese. Det er ingenting som tyder på at vedkommende har kommet på bedre tanker, i ordenes rettsforstand...
Citera
2021-06-06, 01:53
Medlem
Jeg vedder en tønne sild på at kryptosporene kommer til å peke mot RU og TH.
Citera
2021-06-06, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg vedder en tønne sild på at kryptosporene kommer til å peke mot RU og TH.

Bingo!
Citera
2021-06-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Saksdokumenter som er lagt frem i åpen rett er selvfølgelig offentlige.

Hvem som helst kan be om å få innsyn i disse dokumentene. Noe journalister ofte gjør. Og vanlige folk vanligvis ikke orker bryderiet med å be om å få utlevert. Dette er informasjon som er åpent tilgjengelig for publikum i rettssalen.

Mens dokumenter som er lagt frem i lukket rett selvfølgelig er taushetsbelagte.

Vanskeligere er det ikke.

Jeg skjønner såpass. Men når forfatterne viser til "opplysninger fra saksdokumenter", så kan ikke leserne vite om disse er taushetsbelagte eller ikke.
Og media har sannsynligvis forlengst fått innsyn i taushetsbelagte dokumenter.

Fra denne rapporten: https://www.advokatforeningen.no/globalassets/3665/politiets_og_forsvarernes_forhold_til_mediene_unde r_etterforskning_av_straffesaker.pdf

Side 45, avsnitt 4.2 "Politi og forsvarere – fiender eller samarbeidspartnere? "
"Som svake sider påpekte forsvarerne at politiet har en tilbøyelighet til å bruke mediene for å ”vinne” en opinion, og at de lar seg styre av at de blir oppfattet som interessante av mediene. Det avgis av og til skråsikre uttalelser om skyldspørsmål, og politiet synes ikke å ha entydige retningslinjer for informasjon til mediene og hvilken form informasjonen skal presenteres i. Derfor er det en svært uensartet praksis ved de ulike politidistrikt og internt i distriktene. Mange er profesjonelle, men de fleste virker ikke å være det. Mye informasjon til mediene synes å være resultatet av ukontrollerte lekkasjer og et påfallende nært forhold mellom enkelte journalister og ansatte i politiet."
Og du benekter fortsatt at politiet lekker?
Citera
2021-06-06, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg skjønner såpass. Men når forfatterne viser til "opplysninger fra saksdokumenter", så kan ikke leserne vite om disse er taushetsbelagte eller ikke.

Fra denne rapporten: https://www.advokatforeningen.no/globalassets/3665/politiets_og_forsvarernes_forhold_til_mediene_unde r_etterforskning_av_straffesaker.pdf

Side 45, avsnitt 4.2 "Politi og forsvarere – fiender eller samarbeidspartnere? "
"Som svake sider påpekte forsvarerne at politiet har en tilbøyelighet til å bruke mediene for å ”vinne” en opinion, og at de lar seg styre av at de blir oppfattet som interessante av mediene. Det avgis av og til skråsikre uttalelser om skyldspørsmål, og politiet synes ikke å ha entydige retningslinjer for informasjon til mediene og hvilken form informasjonen skal presenteres i. Derfor er det en svært uensartet praksis ved de ulike politidistrikt og internt i distriktene. Mange er profesjonelle, men de fleste virker ikke å være det. Mye informasjon til mediene synes å være resultatet av ukontrollerte lekkasjer og et påfallende nært forhold mellom enkelte journalister og ansatte i politiet."

En løs påstand som ikke er etterprøvbar på noe vis.

Hvordan kan du finne på å overføre en konklusjon fra en generell rapport, og hevde at konklusjonen gjelder i en enkelt sak.

Det er logisk brist. Og kan sammenlignes med forsettlig misbruk av statistikk.

Tøv. Tøys og tull. Trolleri.
Citera
2021-06-06, 02:28
Avslutad
Citat:
Tja. Kanskje hun trodde det kunne mildne han om hun tilsto, enten det påståtte utroskapet var sant eller ikke.

I stedet ble alt verre, tilståelsen og bønner om unnskyldning og tilgivelse bare fyrte opp under hans sjalusi og selvrettferdighet, så han måtte straffe henne mer og mer?

Det ble en dødsspiral. Desto mer bot og bedring hun forsøkte å gjøre, desto mer økte hans behov for å straffe og kue henne. Det endte med at han drepte henne 31. oktober 2018.
Men hennes gode humør, og tørre humor beholdt hun til døden skilte dem ad. Vel vel...
Citera
2021-06-06, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er umulig å forstå hva du mener, ikke sikkert du skjønner det selv heller?

Ektepakten er gyldig selv om den ble signert under tvang.

Men kan oppheves dersom trusselen er vedvarende.

Det du skriver gir ingen mening.
Dette er opplysninger fra "Lørenskog Mysteriet", jeg skriver ikke hva jeg mener.

Innlegget mitt:

(Kilde: Lørenskog Mysteriet side 127-131)

Referert med egne ord:
Advokaten, som ifølge forfatterne er en av de ypperste på ektepakter, og som har blitt bedt om å gjøre en analyse av Hagen-ekteparets ektepakt, tror ikke at ektepakten ville blitt satt helt til side. Advokaten legger til at det ville vært realistisk at AEH fikk et vederlag på omkring 15-25 millioner.
Man kan danne seg personlige meninger om hva som er rimelig i en ektepakt, men det er akkurat bare hva det er, en personlig mening, det er ikke nødvendigvis noe som gjør at en avtale blir ugyldig. Ifølge advokaten skal det mye til før en avtale blir ugyldiggjort, når en avtale er inngått mellom to voksne mennesker. I tilfellet at ektepakten ble inngått i en truende situasjon, måtte trusselen i såfall vært vedvarende, helt siden ektepakten ble inngått.
Ifølge boken er det viktig for politiet å få svar på om AEH noen gang har ønsket å bestride ektepakten i retten. Man vet heller ikke om hun har snakket med noen om dette, eller om hun i det heletatt har tenkt tanken.
Citera
2021-06-06, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Alternativt så var AE utro, og hun skulle ikke sitte igjen med millioner ved evt skilsmisse.

Det kan ha vært både utroskap og rus. Og hvis det var slik, og hvis TH er uskyldig, kan TH bevisst ha unnlatt å si noe om dette, av respekt for den avdøde. Eventuell rus og utroskap, kan derfor ha blitt omtalt som "men vi har hatt humper i veien, som alle andre."
Dette er opplysninger av svært personlig karakter, og familien ønsker selvsagt ikke at dette skal bli kjent for allmennheten, før en eventuell rettssak.
Jfr hans reaksjon, da politiet spurte om ekteparets bruk av medisiner. Da var han engstelig for at dette skulle lekke ut i media.
Det kan hende at media er kjent med at evt rus og utroskap kan være en mulig årsak til skjevdelingen, men dette vil de naturligvis ikke opplyse om.
Det samme gjelder familiens advokater.
Citera
2021-06-06, 02:53
Medlem
Citat:
Tja. Kanskje hun trodde det kunne mildne han om hun tilsto, enten det påståtte utroskapet var sant eller ikke.

I stedet ble alt verre, tilståelsen og bønner om unnskyldning og tilgivelse bare fyrte opp under hans sjalusi og selvrettferdighet, så han måtte straffe henne mer og mer?

Det ble en dødsspiral. Desto mer bot og bedring hun forsøkte å gjøre, desto mer økte hans behov for å straffe og kue henne. Det endte med at han drepte henne 31. oktober 2018.

Du tror ikke - men du vet altså at TH er skyldig?!
Nå opptrer du som synsk, men det forbauser meg ikke.
Da har vi både en klarsynt og en astrolog i tråden, dere bør snarest kontakte politiet!
Tøv. Tøys og tull. Trolleri.
Citera
2021-06-06, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er opplysninger fra "Lørenskog Mysteriet", jeg skriver ikke hva jeg mener.

Innlegget mitt:

(Kilde: Lørenskog Mysteriet side 127-131)

Referert med egne ord:
Advokaten, som ifølge forfatterne er en av de ypperste på ektepakter, og som har blitt bedt om å gjøre en analyse av Hagen-ekteparets ektepakt, tror ikke at ektepakten ville blitt satt helt til side. Advokaten legger til at det ville vært realistisk at AEH fikk et vederlag på omkring 15-25 millioner.
Man kan danne seg personlige meninger om hva som er rimelig i en ektepakt, men det er akkurat bare hva det er, en personlig mening, det er ikke nødvendigvis noe som gjør at en avtale blir ugyldig. Ifølge advokaten skal det mye til før en avtale blir ugyldiggjort, når en avtale er inngått mellom to voksne mennesker. I tilfellet at ektepakten ble inngått i en truende situasjon, måtte trusselen i såfall vært vedvarende, helt siden ektepakten ble inngått.
Ifølge boken er det viktig for politiet å få svar på om AEH noen gang har ønsket å bestride ektepakten i retten. Man vet heller ikke om hun har snakket med noen om dette, eller om hun i det heletatt har tenkt tanken.
Dette med 15-25 millioner kroner sier mine kilder også. Jeg tror det er mest troverdig. Takk Havhest.

Det er nok stolthet, hevn, faenskap og ære som er motivet.
Citera
2021-06-06, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Det går ikke an å benekte at dette skjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in