2021-05-19, 19:43
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Vad du än gör så köp inga obackade produkter (som SLV), värdelösa papper som det står ordet 'silver' på, såvida du inte vill leka hela havet stormar.

Every physical silver ounce has been sold up to 1000x

En liten mängd fysiskt tycker jag alla bör skaffa först för att få en känsla för vad du investerar i. Och så är mynten fina att kolla på

Annars är det PSLV hos Degiro eller liknande som gäller. Då slipper du betala lika hög premium som hos en handlare och så förvaras ditt fysiska silver säkert hos Kanadas myntverk. Ligger tungt i det och miners.

Ok, tack för info. Hur är det med certifikat då?
Citera
2021-05-19, 22:04
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Ok, tack för info. Hur är det med certifikat då?

Bara om du tror mer på papper än metall.

Kunde inte låta bli att växla in lite mer papper i dagens dipp till fysiskt hos Kanadas myntverk.
Citera
2021-05-20, 13:58
Medlem
Puffes avatar
Tankade Endeavour Silver för 250'000 igår.
Känns skönt att ha en del i silver/guld gruvor nu 😁
Citera
2021-05-20, 19:05
Medlem
Kometzs avatar
Citat:
Tack för tipsen. Beställer därifrån vid nästa SILVER RAID

26e - 28e MAJ

Om det finns något silver kvar hos handlarna då vill säga Uppe i $28,20 nu.

Det fanns i alla fall kvar silver i morse Jag beställde då från Auragentum en tub med 20st 1 oz Armeniska Noha's Ark. Ett bidrag i förväg till nästa veckas Silver Raid. Riktigt kul med +80K medlemmar i communityn.
Citera
2021-05-20, 22:16
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kometz
Det fanns i alla fall kvar silver i morse Jag beställde då från Auragentum en tub med 20st 1 oz Armeniska Noha's Ark. Ett bidrag i förväg till nästa veckas Silver Raid. Riktigt kul med +80K medlemmar i communityn.

Nä, men vilket sammanträffande

Jag kunde nämligen inte heller hålla mig till raiden utan gjorde en första beställning hos Auragentum.

Samma mynt som du fast 10 oz samt lite blandade 1 oz:are.

10 Unzen Silbermünze Armenien Arche Noah 2021

Kommer att pryda sin plats i bokhyllan!

Och så fyllde jag på med ytterligare ett gäng PSLV i dippen idag.
Citera
2021-05-20, 22:45
Medlem
älskar PSLV. Mr. Sprott kan man lita på och tackorna finns. Dessutom kan man få de fraktade till sig i framtiden om det skulle behövas.
SLV är shorts enligt Jeff Currie från GS. Helt värdelösa papper som används för manipulation.
Citera
2021-05-22, 06:00
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
De är riktigt fina. Jag beställde trettio och har ena tuben förseglad och de andra i en hög här vid datorn.
De låter riktigt härligt när man leker med dem á la dampig pokerspelare anno 2007.

Tänkte ge syrrans ungar varsin i helgen, pokemonkort för vuxna.

Goldsilver som jag beställde från verkar nere, men det var fan vad mycket dyrare det har blivit.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-05-22 kl. 06:03.
Citera
2021-05-23, 08:59
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Goldsilver som jag beställde från verkar nere, men det var fan vad mycket dyrare det har blivit.

Orden dyrt och silver är varandras motsatser i dagsläget.

Jämför med andra ädelmetaller, timmer, aktier, bostäder eller i stort sett vad som helst.

Ni kommer minnas den här tiden när spot per gram fortfarande låg under $1 (1 troy ounce = $27.66 nu).
Senast redigerad av boris 2021-05-23 kl. 09:01.
Citera
2021-05-25, 15:15
Medlem
Kometzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
De är riktigt fina. Jag beställde trettio och har ena tuben förseglad och de andra i en hög här vid datorn.
De låter riktigt härligt när man leker med dem á la dampig pokerspelare anno 2007.

Har nu fått hem tuben och ja, mynten ser riktigt fina ut. Men det är den första tub som jag fått med så distinkt försegling, så den får sitta på. Det blir helt enkelt till att spela poker med andra silvermynt i stacken
Citera
2021-05-25, 17:13
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Har nu fått hem tuben och ja, mynten ser riktigt fina ut. Men det är den första tub som jag fått med så distinkt försegling, så den får sitta på. Det blir helt enkelt till att spela poker med andra silvermynt i stacken
Vettigt att behålla dem förseglade för att minska oxidation.
Mina guld och silvermynt som jag leker med dagligen börjar se lite matta ut, men då är det bara fram med putstrasan.
Mycket stimulerande.

När jag har tillräckligt många ska jag anordna 1/2oz nolimit ute i min svartklubb "The stained steel cock" i garaget.

Beställde ett rör Maples och ett par Tree of life idag till stacken. Resten av nöjesbudgeten läggs på plantor till trädgården.
Även det en investering.
Citera
2021-05-25, 21:55
Medlem
boriss avatar
Fick mina slantar från Auragentum idag. Kul att äntligen ha ett 10 oz mynt. Känns väldigt tungt i förhållande till dess storlek och motivet framträder fint (Noah's Ark). Bland de mindre slantarna finns en American Silver Eagle och en mexikansk Libertad, två klassiker som jag inte hade sedan tidigare.

Väl packat och kvitton i ett förseglat kuvert. Ordning och reda på tyskarna
Citera
2021-05-25, 22:00
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Fick mina slantar från Auragentum idag. Kul att äntligen ha ett 10 oz mynt. Känns väldigt tungt i förhållande till dess storlek och motivet framträder fint (Noah's Ark). Bland de mindre slantarna finns en American Silver Eagle och en mexikansk Libertad, två klassiker som jag inte hade sedan tidigare.

Väl packat och kvitton i ett förseglat kuvert. Ordning och reda på tyskarna

Hur är priserna hos tyskarna i jämförelse med goldsilver.be? Marginell småskillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in