2021-06-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jag har skrivit hur det ligger till. Det är inget erkännande från SD:s sida, det är en obligatorisk aspekt som alltid skall behandlas vid åtal (där skadestånd kan bli aktuellt).
Jag svarade dig tidigare ang detta (något som du tydligen missade):

Tack. Ja, jag missade det. Har varit ett himla drag i tråden 24/7 senaste dagarna. I själva verkat i 3 år...och livet innehåller ju lite mer än fb ;-)
Citera
2021-06-05, 13:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
LW skickade ett foto på en loggremsa, när SD inte ville komma och äta hjärtformad kladdkaka. Det var ett hot från henne att ge sig på HD om han inte lydde henne. Antagligen cyklade då SD till henne och de gick ut för att prata, för att inte väcka sonen. And the rest is history.
Citera
2021-06-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han betalade LW:s räkningar.
Han var då tvungen att ta ledigt från jobbet för att rent fysiskt kunna åka till banken, som ej godkände att det skedde via nätet.
Han berättar om detta i förhör TR del 2.
Låter helt rimligt när han redogör för detta.

Ok, tackar.
Ja det låter ju som en rimlig ersättningsbegäran.
Citera
2021-06-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, den vrede som bubblat och pyrt, som fått honom att patrullera (övervaka) kvarteret och Lenas förehavanden, är mer än väl tydligt med tanke på alla märkliga uttalanden han gjort.
Lägg därtill hans tankar kring viktiga datum, som när Lena tog oskulden med honom i geocache, som hon inte alls varintresserad av, utan det var han som lockade och pockade, samtidigt som skalet var hemma med tröttsjukan..
Vart var barnen, undrar jag.
Det viktiga var att han fick rätt och att ens komma på iden och genomföra domkraftsvideon, samt uttala att han tänkte ta med skaftet till hovR förhandlingarna, alltså WHAT?!

Jag undrar fortfarande vad han menade i hatbrevet till ÅH där han skriver att hon inte vill veta/berätta "sanningen" om Lenas död. Vad var hans sanning som ÅH inte ville berätta?

Fortfarande står jag undrande till hans ord.
Citera
2021-06-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att HD har nån "tröttsjuka" med den bakgrunden inom psykiatrin - säger mer om dig och pseudodiagnostik än henne.
Samt trivialisering.

Att jag skrek rätt ut om barnen beror på att jag var gravt bekymrad att deras föräldrar allierat sig och jag hade familicide i åtanke.

Ja, jag fortsätter.

Jag kan ta upp PW också igen.
Är han ansvarig för att berättat om tömningstid av SDs mobil?
SD vet ju att det tagit exakt 10 timmar.

Själv blev jag också orolig att det hela skulle sluta med ett familjemord a' la' Bjärred.
Citera
2021-06-05, 14:05
Medlem
Citat:
Att HD har nån "tröttsjuka" med den bakgrunden inom psykiatrin - säger mer om dig och pseudodiagnostik än henne.
Samt trivialisering.

Att jag skrek rätt ut om barnen beror på att jag var gravt bekymrad att deras föräldrar allierat sig och jag hade familicide i åtanke.

Ja, jag fortsätter.

Jag kan ta upp PW också igen.
Är han ansvarig för att berättat om tömningstid av SDs mobil?
SD vet ju att det tagit exakt 10 timmar.

”Tröttsjuka” är vad SD själv kallade det.

Ok då fattar jag du var alltså orolig för att SD och HD skulle döda barnen i samband med domen.

Det står i rapporten från tömningen hur lång tid den tagit så vill utredningen matcha SD:s uttalande om 10 timmar mot den faktiska tidsåtgången så har de svaret svart på vitt.

Jag minns att jag sett filnamn på tömningar så kanske t o m uppgiften hur lång tid finns i hans IT-protokoll. Ska kolla vid tillfälle.

Edit: Om någon har tid att kolla så kan extraktionstiden finnas i rapport som säkert innehåller sånt som

Ufed
Physical analyzer
Extraction report
Filnamn med ”.E01”
Partition
Osv
Osv
Senast redigerad av Avel 2021-06-05 kl. 14:21.
Citera
2021-06-05, 14:14
Medlem
Citat:
Jag har precis citerat att HovR "blandar in" helgen innan i domen.

Ja och tydliga likheter med andra kvällar. Vad jag menar är att de inte är inne på hans ”busy night” när han var mest upptagen i Örebro och annat som du pekat på. De är alltså inte inne på att han beter sig misstänkt kopplat till mordet vilket var min poäng.
Citera
2021-06-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske var det också därför som HD och barnen verkar ha hållit sig undan. För säkerhets skull? Kanske på uppmaning av SOA? Det är så jag har tänkt.

Ok vi tänker nog olika där. Men vem vet det är rätt knappt med info kring just såna bitar.
Citera
2021-06-05, 14:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag undrar fortfarande vad han menade i hatbrevet till ÅH där han skriver att hon inte vill veta/berätta "sanningen" om Lenas död. Vad var hans sanning som ÅH inte ville berätta?

Fortfarande står jag undrande till hans ord.

JoSj?
PN (han som träffade LW vid lunchtid 14/5 -18)?
HD?
Eller rent av SOA?

Till och med mot svärfar är SD tvungen att vara lite spydig, som tex när han berättar om resan från Arlanda. Att SOA höll låda hela vägen, typ. (Även HD nämner att pappsen är ”vass” på att hålla konversationen igång. Det är väl något som SD ansåg vara förbehållet sej själv.)
Citera
2021-06-05, 14:30
Medlem
develis avatar
2 juli 2018.
Messenger SD, Ab 150:

(.) "Är orolig att åklagaren ska låsa in mig idag igen. Då kommer jag att droga. Har recept för det nu. Det är överjävligt hemskt att vara inlåst.
på sikt är jag såklart inte orolig att bli inlåst, men för dagen är det fruktansvärt. Skakar om händerna nu."

Att bli inlåst är nåt han upplever fruktansvärt.
På sikt tycks han tro att han blir friad?

11 sept 2018
TB skriver följande till SD, med primärfokus på SDs otrohet.
Det verkar uppdagas via mordet med tanke på ilska.
HD verkar ha dolt det hela för väninnan?
Meddelanden innan berör inte detta och har en mer lättsam ton.

"Nä, det är verkligen inget vanligt läge du befinner dej i.. Inte famiijen heller. Eller vännerna. Eller bekanta. Släktingar .. så svårt för alla på så många sätt.
Jag är arg på dej och det vet du. Det har jag inte hymlat med. Jag begriper inte hur du kunde gå bakom ryggen på H så länge. Och dessutom blåneka när hon ställer dej mot väggen. Får dessutom signaler på att ditt och Ls förhållande inte "bara" pågick några år utan många fler. Vet inte hur jag ska hantera vad jag känner kopplat till det. Arg. Ledsen. Besviken. Förlorad respekt. Massor av saker.

Huruvida du är skyldig till mordet har jag svårt att ens orka tänka över. Sveket mot H är mer än nog för att jag ska vara arg. och det kan tyckas konstigt, men det känns även som att du svikit mej genom att visa dej vara någon annan än jag trott."

SD svarar att det är bra med uppriktighet och nämner en "pensionärsgubbe" som tycker likadant. SOA?
Varav fokus ligger på otrohetssvek mot HD, sett till vad TB skriver.

Om så är fallet är iaf den biten inte lika lättsmält som det verkar utåt.

SD: Det är bra. Ni är blott två som r så uppriktiga.
Jag tycker du har rätt.

TB: Hoppas det går bra hos läkaren och att ni hittar en lagom nivå. Kommer säker att bli tufft att börja jobba igen.
Du vet att jag är uppriktig . Det är min styrka. Och ibland svaghet.
Vem är det mer som skäller på dej?

SD: Ingen som skäller. Inte du heller.
Men det finns en pensionärsgubbe som tg och jag känner som uttrycker ungefär samma som du .
Jag ber inte någon om förlåtelse. Tycker inte jag förtjänar någon. Men jag är ledsen för att jag svikit så många."
Citera
2021-06-05, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Själv blev jag också orolig att det hela skulle sluta med ett familjemord a' la' Bjärred.
Ja, och med avskedsbrev signerat från båda.
Men sen slog det mig att hon nog inte har lust att följa SD in i döden.

Nån oro för HD har jag aldrig haft, hon stod högt i kurs hos SD - hennes skilsmässa ruskade om honom.
Vilket är vad målsägandebiträdet tar upp:
Det är då han blir farlig för LW.

HD kände sig glad när han var nere.
Men hon verkar inte fullt ut veta vart hon hade honom såsom hon ältar med JS till sista april och även oroas inför chefen att han inte jublar över resan.
Citera
2021-06-05, 14:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och tydliga likheter med andra kvällar. Vad jag menar är att de inte är inne på hans ”busy night” när han var mest upptagen i Örebro och annat som du pekat på. De är alltså inte inne på att han beter sig misstänkt kopplat till mordet vilket var min poäng.
Min poäng är att du blundar för att det är kopplat till mordet iom att de jämför 11-12 maj med 14 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in